Komunikat Prasowy

Udostępnij

WYNIKI HANDLOWE RENAULT WE FRANCJI ZA ROK 2020

Grupa Renault stawia czoła silnemu spadkowi na rynku i umacnia pozycję w segmencie samochodów zelektryfikowanych Pomimo ogólnego spadku rynkowego o 23,8%, Grupa Renault utrzymała w 2020 roku udział w rynku na poziomie 26,1% (+ 0,2 punktu) dzięki 535 591 nowo zarejestrowanym samochodom. Marka Renault plasuje się w czołówce producentów samochodów osobowych, dostawczych i flot firmowych (z uwzględnieniem samochodów dostawczych i osobowych). Dzięki pozycji lidera na rynku samochodów osobowych i wprowadzeniu nowej gamy napędów hybrydowych i hybryd ładowanych E-TECH marka Renault przejęła prowadzenie na rynku modeli zelektryfikowanych – elektrycznych i hybrydowych. Sprzedaż Renault ZOE dwukrotnie wzrosła do 39 008 sztuk (+95,4%). Obecnie jest to najlepiej sprzedający się w Europie samochód elektryczny. Dacia uplasowała się na trzecim miejscu wśród marek pod względem sprzedaży samochodów osobowych dla klientów indywidualnych. Dacia Sandero pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem na rynku klientów indywidualnych. Dzięki ofercie dwupaliwowego silnika, zasilanego benzyną i LPG, Dacia sprzedała 83,6% samochodów osobowych i dostawczych na gaz.

Bezprecedensowy kryzys wywołany pandemią koronawirusa spowodował duże wahania na rynku samochodowym. Podobnie jak cały rynek, sprzedaż grupy Renault spadła o 23,3% do 535 591 samochodów. Pomimo trudnej sytuacji Grupa utrzymała udziały w rynku na poziomie 26,1% (+0,2 punktu), umocniła pozycję lidera w segmencie samochodów elektrycznych i weszła na rynek hybryd i hybryd ładowanych dzięki technologii E-TECH.


Działania te pozwoliły Grupie na osiągnięcie celów CAFE w zakresie samochodów osobowych i dostawczych na koniec 2020 roku.


RENAULT LIDEREM NA RYNKU SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH I HYBRYDOWYCH


Na rynku, który mocno ucierpiał na skutek pandemii koronawirusa (-25,5%), Renault zarejestrowało 314 630 samochodów (-22,7%). Dzięki szybkiemu dostosowaniu się sieci do nowych warunków oraz ofercie atrakcyjnych produktów udział marki Renault w rynku wyniósł 19,1% (+0,7 punktu). Cztery modele marki – Clio, Captur, Twingo i ZOE – znalazły się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów we Francji.


Marka Renault umocniła również pozycję lidera na rynku elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych, który odnotował wzrost o 136%. Dzięki dwukrotnemu wzrostowi sprzedaży do 39 008 sztuk ZOE jest zdecydowanym liderem i stanowi ponad jedną trzecią wszystkich sprzedanych samochodów elektrycznych we Francji. W drugim półroczu 2020 oferta marki rozszerzyła się o Twingo Electric.


Renault realizuje również mocną ofensywę na rynku samochodów hybrydowych wraz z wprowadzeniem modeli z napędem hybrydowym E-TECH: Clio E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Plug-in Hybrid i Nowego Mégane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid.


W 2020 roku marka zarejestrowała łącznie 59 726 samochodów elektrycznych, hybrydowych i ładowanych hybryd. Stanowią one ponad 13% sprzedaży Renault we Francji. Zajęła tym samym pierwsze miejsce na rynku samochodów elektrycznych i hybrydowych z udziałem 16,3%.


Na rynku samochodów dostawczych, na którym powtarzające się okresy lockdownu były mniej odczuwalne (-16,1%), sprzedaż Renault odnotowała również tendencję spadkową. Niemniej marka po raz kolejny okazała się liderem z rynkowym udziałem na poziomie 30,3% (-0,5 punktu). Kangoo, Master i Trafic są najlepiej sprzedającymi się samochodami dostawczymi we Francji.


A modele Renault – Kangoo Z.E, Master Z.E i ZOE – reprezentują ponad 60% rynku elektrycznych samochodów dostawczych, umacniając pozycję wiodącej marki.



DACIA SILNIE ZWIĘKSZA SPRZEDAŻ NA RYNKU LPG


Sprzedaż Dacii wyniosła 97 170 zarejestrowanych samochodów osobowych (-30,1%). Marka wyjątkowo mocno ucierpiała na okresach kwarantanny, które przyczyniły się do dużego spadku sprzedaży dla klientów indywidualnych. W tej trudnej sytuacji Dacia mimo wszystko zdobyła 5,9% udziału w rynku (-0,4 punktu) i uplasowała się na piątym miejscu wśród samochodów osobowych oraz na trzecim miejscu wśród najlepiej sprzedających się marek na rynku klientów indywidualnych.


Piąty rok z rzędu Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem dla klientów indywidualnych we Francji z wynikiem 53 417 sztuk.


Nowa oferta silników dwupaliwowych Dacii, napędzanych benzyną i LPG, dostępna w większości modeli pod nazwą ECO­-G, zapewniła marce 83,6% udziału w rynku samochodów na gaz (13 974 sprzedane samochody).


ALPINE


Marka Alpine nadal opiera swój rozwój na sprzedaży Alpine A110. W 2020 roku zarejestrowała 744 sztuki tego modelu.


„Bezprecedensowy kryzys wywołany pandemią koronawirusa silnie wpłynął na sprzedaż Grupy Renault we Francji. Dzięki ogromnej mobilizacji sieci i wszystkich pracowników mogliśmy stawić czoła sytuacji. Nasze doświadczenie w dziedzinie samochodów elektrycznych i nowa oferta napędów hybrydowych E-TECH zapewniły marce Renault pozycję lidera na stale rosnącym rynku samochodów elektrycznych i hybrydowych. Teraz liczymy na ożywienie na rynku samochodowym. Silna sieć, dalsza elektryfikacja gamy, wprowadzenie modeli Renault Arkana, Kangoo, Express oraz Dacia Sandero i Spring to atuty, które w 2021 roku pozwolą Grupie Renault na umocnienie pozycji, zwłaszcza na rynku samochodów elektrycznych i hybrydowych” - powiedział Ivan Segal, dyrektor handlowy Grupy Renault na Francję.


Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies