Komunikat Prasowy

Udostępnij

GRUPA RENAULT OGŁASZA ZMIANY PERSONALNE W MARCE ALPINE

Grupa Renault poinformowała o mianowaniu z dniem 11 stycznia 2021 roku Laurenta Rossiego, dotychczasowego dyrektora ds. strategii i rozwoju biznesu Grupy Renault, na stanowisko dyrektora generalnego marki Alpine. Laurent Rossi będzie odpowiedzialny za działalność Alpine Cars, dział sportowy, zespół F1 oraz wyścigi i będzie bezpośrednio podlegał dyrektorowi generalnemu Grupy Renault Luca De Meo.

Cyril Abiteboul odchodzi z Grupy Renault:

Pragnę podziękować Grupie Renault za okazane mi przez te wszystkie lata zaufanie, w szczególności przy reaktywacji i odbudowie teamu od 2016 roku. Zbudowane w ciągu tych lat solidne fundamenty zespołu wyścigowego i ośrodków we Francji i w Anglii, strategiczne zmiany w tym sporcie zmierzające w kierunku bardziej zrównoważonego ekonomicznie modelu, a ostatnio projekt Alpine, który nadaje całości nowy sens i dynamikę, stwarzają bardzo obiecujące perspektywy na przyszłość. Dziękuję Luce De Meo za włączenie mnie w budowę Business Unit Alpine i z całego serca życzę sukcesów tej nowej strukturze.


Dyrektor generalny Grupy Renault Luca De Meo powiedział:

Pragnę gorąco podziękować Cyrilowi za jego niestrudzone zaangażowanie, które w szczególności doprowadziło zespół Renault F1 z przedostatniego miejsca w roku 2016 na podium w ubiegłym sezonie. Jego niezwykła praca w Formule 1 od 2007 roku pozwala nam patrzeć pozytywnie w przyszłość – dysponujemy mocnym zespołem i nową marką Alpine F1 Team, dzięki czemu będziemy mogli zdobywać miejsca na podium w obecnym sezonie.


***


Laurent Rossi, 45 lat, jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki, Hydrauliki i Telekomunikacji ENSEEIHT oraz Francuskiego Instytutu Ropy Naftowej IFP School / ENSPM. Swoją karierę zawodową w Renault rozpoczął w 2000 roku w dyrekcji ds. inżynierii mechanicznej. W 2009 roku, po ukończeniu studiów MBA w Harvard Business School, został zatrudniony przez Boston Consulting Group, gdzie w nowojorskim biurze pracował jako ekspert motoryzacyjny. W 2012 roku dołączył do zespołu Google, gdzie był odpowiedzialny za rozwój relacji biznesowych z kluczowymi klientami z branży motoryzacyjnej. W roku 2018 powrócił do Renault i objął stanowisko dyrektora ds. strategii i rozwoju biznesowego Grupy Renault.

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies