Komunikat Prasowy

Udostępnij

HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE

• HYVIA prezentuje prototyp samochodu Renault Master Van H2-TECH - Zerowa emisja CO2*, zwiększony zasięg i krótszy czas tankowania. - Duży furgon do transportu towarów z przestrzenią ładunkową o pojemności 12 m3 i z zasięgiem do 500 km będzie dostępny w 2022 roku. - Jest wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy 30 kW, którego montaż rozpocznie się we Francji pod koniec bieżącego roku. - Produkcja samochodu, jego silnika elektrycznego oraz montaż napędu wodorowego również są realizowane we Francji. • HYVIA ujawnia swój prototyp stacji tankowania wodoru - Ten rodzaj stacji pozwoli na oferowanie rozwiązań w zakresie dystrybucji wodoru tam, gdzie infrastruktura nie jest jeszcze do końca rozwinięta. - Krótki czas tankowania, stacja prosta w obsłudze i bezpieczna w eksploatacji. - Jej montaż rozpocznie się we Francji pod koniec tego roku • Zaprezentowane prototypy są pierwszymi przykładami unikalnego i kompletnego ekosystemu firmy HYVIA, który obejmuje produkcję i dystrybucję zielonego wodoru, jak również gamę lekkich samochodów dostawczych na ogniwa paliwowe. • Zapraszamy do odwiedzenia stoiska firmy HYVIA na targach Salon Hyvolution w Paryżu w dniach 27 i 28 października.

Jestem dumny, że mogę zaprezentować nasze pierwsze prototypy z napędem wodorowym. HYVIA to rozwiązania dla mobilności z wykorzystaniem wodoru, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i są odpowiedzią na wyzwania, jakie ten nowy rodzaj mobilności stawia przed nami. W trosce o dekarbonizację mobilności HYVIA będzie mogła wdrażać kompletny ekosystem na nowych obszarach oraz we flotach klientów biznesowych. Utworzona w czerwcu 2021 roku spółka HYVIA idzie śmiało na przód, wykorzystując przy tym doświadczenie i wiedzę obu liderów: Grupy Renault i Plug Power.

David Holderbach, dyrektor generalny HYVIA


Prototyp Renault Master Van H2-TECH


• Master Van H2-TECH, to pojazd o zerowej emisji CO2*, zwiększonym zasięgu i krótkim czasie tankowania.

• Jest to duży furgon do transportu towarów i przesyłek z przestrzenią ładunkową o pojemności 12 m3 i o zasięgu do 500 km. Będzie dostępny na rynku w 2022 roku. Spełnia potrzeby transportowe przedsiębiorstw, kluczowych klientów, flot samochodowych i samorządów lokalnych. Mobilność oparta na napędzie wodorowym jest dziś szczególnie zasadnym rozwiązaniem dla lekkich samochodów dostawczych, które umożliwia zwiększenie zasięgu w transporcie ciężkich towarów i przy intensywnej eksploatacji.

• Master Van H2-TECH jest wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy 30 kW, akumulator 33 kWh oraz zbiorniki o łącznej pojemności 6 kg wodoru (4 zbiorniki po 1,5 kg).

• Produkcja we Francji:

- Master Van jest produkowany we Francji, w fabryce w Batilly.

- Montaż napędu elektrycznego i wodorowego jest wykonywany przez spółkę PVI, filię Grupy Renault w Gretz-Armainvilliers.

- Silnik elektryczny produkowany jest w fabryce w Cléon.

- Montaż ogniwa paliwowego rozpocznie się pod koniec roku w fabryce we Flins.

- Zbiorniki na wodór będą nabywane w firmie Faurecia, we Francji.


Prototyp stacji tankowania wodoru


• Stacja tankowania wodoru HYVIA umożliwia skrócenie czasu napełniania zbiorników: trwa 5 minut i jest równie proste jak tankowanie samochodu z silnikiem spalinowym. Zapewnia więc optymalne dysponowanie samochodami dostawczymi eksploatowanymi we flotach firmowych.

• Działanie stacji jest bardzo proste:

- Wodór będzie dostarczany na miejsce w procesie elektrolizy wody lub przetaczany z cysterny.

- System spręża wodór na czas składowania przed zasileniem nim pojazdu.

A bezpieczeństwo nie podlega dyskusji: nasz system został zaprojektowany zgodnie z obowiązującymi przepisami i zawiera najlepsze innowacyjne rozwiązania.

- Stacje tankowania wodoru będą dostępne w wynajmie lub w zakupie.

- Ich montaż we Francji zostanie uruchomiony do końca bieżącego roku we Francji w fabryce we Flins.



HYVIA: unikalny i kompletny ekosystem


Przedstawione prototypy są pierwszymi przykładami ekosystemu HYVIA, który obejmuje produkcję zielonego wodoru (ogniwa elektrolityczne) i jego dystrybucję (stacje tankowania wodoru), jak również gamę lekkich samochodów dostawczych na ogniwa paliwowe (furgon, podwozie z kabiną i Citybus), będących uzupełnieniem oferty elektrycznych samochodów dostawczych.


Kolejne prototypy pojazdów:


• Master Podwozie z Kabiną H2-TECH: duży furgon z jeszcze większą przestrzenią ładunkową (19m3) o zasięgu około 250 km.

• Master Citybus H2-TECH: miejski minibus do przewozu 15 osób, idealne rozwiązanie dla firm, samorządów lub lokalnego transportu zbiorowego, posiada zasięg około 300 km.


*W użytkowaniu brak emisji CO2 oraz innych zanieczyszczeń atmosferycznych objętych przepisami, zgodnie z homologacją WLTP.


Galeria

Filmy

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies