Komunikat Prasowy

Udostępnij

SILNY WZROST SPRZEDAŻY DZIĘKI SUKCESOWI NOWYCH MODELI W SEGMENTACH O WYSOKIEJ WARTOŚCI DODANEJ

● Sprzedaż marki Renault osiągnęła w pierwszym kwartale 2023 roku 354 545 sztuk*, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 roku. Jednocześnie marka utrzymuje politykę handlową ukierunkowaną na generowanie wartości. ● Sprzedaż Renault w Europie wzrosła o 20% do 231 125 samochodów. ● Silny wzrost Renault w segmencie C w Europie (+51%) dzięki sukcesowi modeli Megane E-Tech electric, Arkana i Nowy Austral. ● Marka umocniła pozycję lidera na rynku samochodów zelektryfikowanych** dzięki 24-procentowemu wzrostowi sprzedaży za sprawą podwójnej oferty wersji elektrycznych i full hybrid dla wszystkich modeli gamy. ● Renault utrzymuje zrównoważony miks sprzedaży – ponad 50% samochodów w Europie stanowi sprzedaż klientom indywidualnym. ● Renault jest europejskim liderem na rynku furgonów – marka spektakularnie zwiększyła sprzedaż samochodów dostawczych w Europie (+32%) na rynku, który odnotował jedynie 8% wzrostu.

Sprzedaż marki Renault osiągnęła 354 545 sztuk* samochodów osobowych i dostawczych, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 roku. Jednocześnie marka utrzymuje politykę handlową ukierunkowaną na generowanie wartości .


W Europie Renault ma 6,2% udziału w rynku (+0,2% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku), ze sprzedażą 231 125 samochodów osobowych i dostawczych. Tak jak w 2022 roku, marka znacznie zwiększyła swoją obecność w segmentach generujących wysoką rentowność: szybko rosnącym segmencie samochodów zelektryfikowanych**, również w segmencie C, na rynku klientów indywidualnych i samochodów dostawczych.


WZROST NA RYNKU SAMOCHODÓW ZELEKTRYFIKOWANYCH


Marka umocniła pozycję lidera na rynku samochodów zelektryfikowanych dzięki 24-procentowemu wzrostowi sprzedaży do poziomu 61 000 sztuk.


W pierwszym kwartale 2023 roku gama E-TECH (samochody elektryczne i hybrydowe) stanowiła 38% samochodów Renault w Europie sprzedanych klientom indywidualnym. Średnia wartość dla rynku wynosi 34%.


Samochody full hybrid (HEV) odnotowały duży wzrost w skali kwartału - ich sprzedaż wzrosła o 42% do 38 400 sztuk. Ta technologia cieszy się dużą popularnością wśród klientów indywidualnych. Samochody z napędem full hybrid stanowią 60% sprzedaży Arkany. W przypadku Nowego Australa jest to 67%.


Natomiast sprzedaż samochodów elektrycznych Renault w Europie wzrosła o 15% do 20 000 sztuk. Megane E-Tech Electric, który w 2023 będzie miał za sobą pełny rok sprzedaży od debiutu, sprzedał się w liczbie ponad 11 000 sztuk w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku. Jest najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym we Francji w tym segmencie.


WZROST W SEGMENTACH RYNKU, KTÓRE GENERUJĄ NAJWYŻSZĄ RENTOWOŚĆ


W segmencie C sprzedaż Renault wzrosła o 51% z ponad 62 000 nowo zarejestrowanych samochodów. Nie tylko Megane E-Tech electric osiąga doskonałe wyniki – sprzedaż Arkany utrzymuje się na dobrym poziomie. W pierwszym kwartale sprzedano już ponad 18 500 sztuk tego modelu. Również Nowy Austral odnosi sukcesy. W pierwszym kwartale 2023 roku zarejestrowano 15 500 nowych samochodów, a od debiutu rynkowego w listopadzie 2022 roku sprzedano łącznie 22 400 sztuk tego modelu.


W sytuacji ograniczonej oferty na rynku marka Renault zrealizowała swój cel sprzedaży dla klientów indywidualnych i utrzymuje ją na optymalnym poziomie ponad 50% udziału w łącznej sprzedaży. W pierwszym kwartale 2023 roku klienci indywidualni kupili 54% samochodów sprzedanych przez markę, to o 10% więcej od średniej rynkowej (44%).


SILNY WZROST NA RYNKU SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH


Renault jest liderem na europejskim rynku samochodów dostawczych. Marka osiągnęła doskonały wynik i zwiększyła swoją sprzedaż o 32% do 68 486 sztuk na rynku zwyżkującym jedynie o 8%.

Ten świetny wynik jest owocem sukcesu trzech flagowych modeli marki: Kangoo (+36%), Mastera (+20%) i Trafica (+43%), które są liderami w swoich segmentach.

Od 12 lat Renault jest również pionierem na rynku zelektryfikowanych samochodów dostawczych ze swoimi modelami Kangoo i Master. Marka będzie kontynuować dynamiczny rozwój dzięki wprowadzeniu modelu Trafic Van E-Tech oraz nowemu elektrycznemu furgonowi, który zostanie zaprezentowany pod koniec roku.


RENAULT PRZYSPIESZA RENTOWNY WZROST DZIĘKI SUKCESOWI NOWYCH MODELI (ARKANA, NOWY AUSTRAL, MEGANE E-TECH ELECTRIC) W NAJBARDZIEJ RENTOWNYCH SEGMENTACH. WPROWADZENIE DO SPRZEDAŻY NOWEGO ESPACE DODATKOWO ZWIĘKSZY TĘ DYNAMIKĘ.

Fabrice Cambolive

dyrektor generalny marki Renault


* Dane nie obejmują sprzedaży w Rosji.

** Samochody elektryczne, hybrydowe (HEV) i hybrydy ładowane (PHEV), z wyłączeniem mild-hybrid (MHEV).



ŁĄCZNA SPRZEDAŻ VP+VU

Łącznie na koniec marca 2023

2023

2022

Zmiana

(w %)

RENAULT

Samochody osobowe

266 867

256 840

+3,9

Samochody dostawcze

87 678

69 660

+25,9

Samochody osobowe i dostawcze

354 545

326 500

+8,6

RENAULT KOREA MOTORS

Samochody osobowe

6 908

12 032

-42,6

RAZEM

Samochody osobowe

273 775

268 872

+1,8

Samochody dostawcze

87 678

69 660

+25,9

Samochody osobowe i dostawcze

361 453

338 532

+6,8

* Nie obejmuje Rosji.







Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies