Komunikat Prasowy

Udostępnij

RENAULT PO PIERWSZEJ POŁOWIE ROKU W POLSCE

W czerwcu Renault z liczbą 3336 zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych znalazło się na piątym miejscu w Polsce. Pierwsze pół roku to 15 746 zarejestrowanych modeli osobowych i dostawczych Renault, co daje wynik o 7,15% wyższy w porównaniu do pierwszego półrocza roku 2022. Rośnie sprzedaż elektrycznych samochodów Renault – wzrost o 26%.

OSOBOWE

Najlepiej sprzedającymi się modelami Renault w pierwszej połowie roku były kolejno: Renault Captur, Clio, Trafic osobowy i Arkana.


Rośnie popularność modelu Captur, którego w pierwszym półroczu tego roku wydano 1968 sztuk, a na który decyduje się ponad połowa klientów indywidualnych. Najczęściej są to wersje techno TCe 90 – 42% mixu sprzedaży.


Trafic osobowy jest numerem jeden w segmencie minibusów na polskim rynku, w pierwszym półroczu tego roku znalazł 1731 nabywców, z czego 84% to zakupy do firm.


W pierwszym półroczu wydano 1207 modeli Renault Arkana, w przypadku tego modelu ponad 20% klientów wybiera wersję RS Line, a 35% wersję full hybrid.


Austral w pierwszej połowie tego roku znalazł 606 nabywców, najwięcej zamówień było w maju i czerwcu. Co piąty klient wybierający Renault Austral decyduje się na najwyższą wersję: iconic esprit Alpine (20% z całej sumy zamówień od początku roku).


Po raz kolejny Renault zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych.

Od stycznia do czerwca br. zarejestrowano 6852 samochody dostawcze, co daje marce 21,51% udziału w rynku.


DOSTAWCZE

Renault Master od 2018 roku utrzymuje pozycję lidera wśród samochodów dostawczych do 3,5 t.

W pierwszym półroczu tego roku wydano 5375 Masterów. W pierwszym półroczu zarejestrowano również 698 samochodów Trafic w wersji dostawczej, co pozwala zająć drugą lokatę w segmencie. Model Express, który jest chwilowo niedostępny, zyskuje od czerwca nowych klientów i z 636 sztukami zajmuje 4 miejsce w rankingu.


Od 14 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych w Polsce, mierzonym liczbą podwozi – udział marki w tym podsegmencie to 44%. Z kolei według statystyk własnych, obejmujących wszystkie modele użytkowe, w pierwszym półorczu sprzedanych zostało 4 885 samochodów modyfikowanych.

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies