Komunikat Prasowy

Udostępnij

MARKA RENAULT PRZYSPIESZYŁA WZROST W TRZECIM KWARTALE 2023 ROKU I ZWIĘKSZYŁA SPRZEDAŻ O 25% W PORÓWNANIU Z TRZECIM KWARTAŁEM 2022 ROKU

● Światowa sprzedaż marki Renault w trzecim kwartale 2023 roku osiągnęła 356 747 sztuk*. To znaczący wzrost o 11% w porównaniu z trzecim kwartałem roku 2022. W ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy tego roku marka sprzedała 1 128 885 samochodów, tj. o 11% więcej niż w roku ubiegłym. ● Renault – ze wzrostem o 25% w trzecim kwartale i o 22% w trzech pierwszych kwartałach – jest drugą najlepiej sprzedającą się marką w Europie w 2023 roku. Ma na swoim koncie 726 938 zarejestrowanych samochodów. Renault osiągnęło świetne wyniki w segmencie C – od początku roku odnotowało w nim wzrost o 36%. ● Marka umocniła się na pozycji lidera na rynku francuskim, zarówno w segmencie samochodów osobowych (206 734 sprzedane sztuki, +18% w porównaniu z 2022 rokiem), jak i dostawczych (80 422 sprzedane pojazdy, +12%). Austral jest liderem w segmencie C-SUV z nowo zarejestrowanymi samochodami w liczbie 22 700. ● Marka kontynuuje dynamiczny wzrost na rynku samochodów dostawczych. Może poszczycić się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży na świecie (+21%) i jeszcze większym w Europie (+26%). Renault jest liderem na europejskim rynku furgonów i furgonetek. ● 25 października 2023 roku marka Renault zaprezentuje swój „international game plan 2027”.

* Dane nie obejmują sprzedaży w Rosji.



WZROST NA RYNKU SAMOCHODÓW ZELEKTRYFIKOWANYCH


Wzrost sprzedaży samochodów hybrydowych (HEV) o 48% do 127 224 sztuk zapewnił marce znaczący wzrost na rynku samochodów zelektryfikowanych. Większa sprzedaż samochodów hybrydowych przyczyniła się do wzrostu łącznej sprzedaży samochodów zelektryfikowanych o 19% i przełożyła się na liczbę 200 000 nowo zarejestrowanych pojazdów. Dużą rolę w tym sukcesie odegrały modele Austral i Arkana, w przypadku których sprzedaż wersji HEV wyniosła odpowiednio 65% i 55%. Równie obiecująco wygląda debiut rynkowy modelu Espace we Francji i w Hiszpanii. Już w październiku 2023 roku Espace poszerzy ekspansję na kolejne kraje Europy.


Megane E-Tech electric sprzedał się w tym roku w liczbie ponad 35 000 sztuk. Model ten stanowi 54% sprzedaży samochodów elektrycznych marki, która osiągnęła 64 854 sztuki. Megane E-Tech electric ma 2,2% udziału w rynku samochodów elektrycznych w Europie.


W celu zdywersyfikowana elektrycznej oferty marka wprowadzi w 2024 roku model Scenic E-Tech electric, który został zaprezentowany na salonie samochodowym w Monachium we wrześniu tego roku. Sprzedaż Scenic E-Tech electric rozpocznie się przed końcem 2023 roku.



WZROST W SEGMENTACH RYNKU, KTÓRE GENERUJĄ NAJWYŻSZĄ WARTOŚĆ


Modele Renault z segmentu C mają coraz większy udział w sprzedaży marki. Łącznie sprzedały się w liczbie 190 535 sztuk, co przekłada się na imponujący wzrost o 36%. Dużą rolę w tym sukcesie odegrał Austral z 60 305 sprzedanymi i zarejestrowanymi samochodami w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2023 roku, oraz Arkana, której sprzedaż zwiększyła się do 59 542 samochodów.


Pomimo utrzymujących się trudności z zaopatrzeniem marka Renault zrealizowała cel sprzedaży do klientów indywidualnych i utrzymuje ją na optymalnym poziomie ponad 50% udziału w łącznej sprzedaży samochodów. W okresie od stycznia do września 2023 roku nabywcami 50% samochodów sprzedanych przez markę byli klienci indywidualni, to o 7 punktów procentowych więcej od średniej rynkowej (43%).


WZROST NA RYNKU SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH


Renault uzyskało też doskonałe wyniki na rynku samochodów dostawczych, gdzie może poszczycić się dwucyfrowym wzrostem zarejestrowanych samochodów. Na przestrzeni pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku globalna sprzedaż wyniosła 281 404 samochody (+21%). W Europie wzrosła o 26% do 214 255 sztuk przy średnim wzroście rynkowym 14%.


Takie wyniki w Europie wynikają z sukcesu flagowych modeli marki: Express (+25%), Kangoo (+33%), Trafic (+29%) i Master (+13%).


MARKA RENAULT

PLAN ROZWOJU NA RYNKACH POZAEUROPEJSKICH INTERNATIONAL GAME PLAN 2027


25 października marka Renault zaprezentuje swój plan rozwoju na rynkach pozaeuropejskich, international game plan 2027, wraz ze światową premierą Renault Kardian, pierwszego modelu ofensywy produktowej marki na rynkach pozaeuropejskich.


25-PROCENTOWY WZROST SPRZEDAŻY NA RYNKU EUROPEJSKIM W TRZECIM KWARTALE 2023 ROKU STANOWI POTWIERDZENIE SUKCESU NOWYCH MODELI MARKI: MEGANE E-TECH ELECTRIC, NOWEGO ESPACE I NOWEGO AUSTRALA, KTÓRY ZAJĄŁ PIERWSZE MIEJSCE W SEGMENCIE C-SUV WE FRANCJI. TERAZ PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ROZPOCZĘCIA ZAMÓWIEŃ NA NOWEGO SCENICA E-TECH ELECTRIC W EUROPIE I NOWEGO KARDIANA W AMERYCE ŁACIŃSKIEJ.

Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault




Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies