Komunikat Prasowy

Udostępnij

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE MADE IN FRANCE

• Grupa Renault stawia na produkcję wszystkich swoich samochodów elektrycznych we Francji, w kompleksie ElectriCity.


• Dzięki decyzji o tworzeniu pojazdów będących symbolem lokalnej, zrównoważonej produkcji o krótkim łańcuchu dostaw Grupa Renault zapewni setki nowych miejsc pracy oraz będzie realizować cel, jakim jest ograniczenie śladu węglowego.


• ElectriCity, skupiające trzy zakłady produkcyjne: w Douai, Maubeuge i Ruitz, jest sercem kompleksu przemysłowego odpowiedzialnego za produkcję Renault 5 E-Tech 100% electric i Renault Scenic E-Tech 100% electric.


• Kompleks produkcyjny 4.0 ma pozwolić na skrócenie czasu potrzebnego do produkcji jednego samochodu Renault 5 E-Tech 100% electric do 9 godzin.

Grupa Renault postawiła na produkcję wszystkich swoich samochodów elektrycznych i akumulatorów do nich we Francji. Każdy samochód będzie montowany w fabryce usytuowanej w Douai, która wraz z dwiema innymi fabrykami, mieszczącymi się w Maubeuge i Ruitz, tworzy ElectriCity, rozległy ekosystem, który powstał właśnie z myślą o samochodach elektrycznych. To prawdziwe zagłębie wyspecjalizowane w wysokowydajnej produkcji aut zeroemisyjnych, europejskie electric valley współpracujące z lokalnymi dostawcami.


W fabryce w Douai od 2025 roku będą również produkowane akumulatory trakcyjne. Wszystkie samochody i akumulatory będą montowane w zakładzie, który produkował historyczne Renault 5. Silnik (silnik elektryczny, przekładnia redukcyjna, układy elektroniczne dużej mocy) – w Cléon, a moduły akumulatora w Gigafactory w Douai (we współpracy z Envision AESC) od lata 2025 roku. Do 2030 roku pozwoli to roku na ograniczenie śladu węglowego tych podzespołów o 35% w porównaniu z modelem ZOE.


Położone na północy kraju ElectriCity, podmiot prawny należący w 100% do Renault SAS, to najbardziej konkurencyjny i wydajny w Europie ośrodek produkcji pojazdów elektrycznych, o planowanych na rok 2025 możliwościach produkcyjnych 400 000 samochodów rocznie.


Jakie korzyści daje zdecydowanie się na lokalną produkcję?


To ponad 700 nowych miejsc pracy w regionie, a także utworzenie uniwersyteckiego ośrodka szkoleniowego wspierającego zespoły w tym projekcie. Wiążące się z tym inwestycje w regionie wyniosły ponad 10 miliardów euro. Przejście na lokalną produkcję oznacza również zredukowanie śladu węglowego, zmniejszenie niekorzystnego oddziaływania na środowisko i zmniejszenie kosztów logistycznych, ponieważ 80% dostawców znajduje się w promieniu 300 kilometrów od ElectriCity. Pozwala to Grupie Renault znacznie wzmocnić konkurencyjność i efektywność łańcucha produkcyjnego na rynku samochodów elektrycznych. Przy tworzeniu ElectriCity Grupie Renault przyświecały trzy główne cele: wdrożenie solidnego i spójnego projektu przemysłowego dla wszystkich fabryk tego ośrodka przemysłowego, osiągnięcie doskonałości operacyjnej, opartej na modelu zarządzania, modelu pracowniczym i modernizacji zakładów produkcyjnych, a także rozwinięcie atrakcyjności Północnego Ośrodka Przemysłowego zmierzające do tego, aby stworzyć infrastrukturę do produkcji kluczowych komponentów pojazdów elektrycznych.


We francuskim ElectriCity w Douai, w fabryce wchodzącej w skład Ampere, podmiotu Grupy Renault specjalizującego się w technologii samochodów elektrycznych i oprogramowania, są już produkowane Scenic E-Tech electric oraz Megane E-Tech electric.


Utworzony kompleks produkcyjny 4.0 powinien pozwolić na skrócenie czasu potrzebnego do produkcji jednego samochodu Renault 5 E-Tech 100% electric do 9 godzin. Do osiągnięcia tego celu Renault będzie wykorzystywać swój przemysłowy świat Metaverse.


Ten akcelerator konkurencyjności rewolucjonizujący produkcję samochodów pozwala optymalizować w czasie rzeczywistym narzędzia produkcyjne dzięki milionom danych spływających ze wszystkich maszyn i urządzeń obecnie już połączonych w sieci. Pozwala produkować szybciej, lepiej i w bardziej inteligentny sposób, a jednocześnie zmniejszać koszty i ślad węglowy procesów produkcyjnych. W połączeniu ze sztuczną inteligencją umożliwia również prognozowanie zużycia energii zakładów przemysłowych Grupy i zmniejszenie go o 20%. Celem dla klastra ElectriCity i zakładu w Cléon jest osiągnięcie neutralności węglowej już w 2025 roku.


W fabryce w Douai, w Hauts-de-France, będzie wkrótce montowane także nowe, w 100% elektryczne Renault 5. To właśnie tutaj jako pierwsze z linii montażowych zjechało historyczne Renault 5, które wyprzedzało swoje czasy, wyrastało ponad epokę. Renault 5 było pierwszym samochodem, który zużywał poniżej symbolicznego progu 5 l/100 km paliwa, przy prędkości 90 km/h i już w 1974 roku było dostępne w wersji elektrycznej, mając zasięg 110 km. Projektując Renault 5, już wtedy zaczęto uwzględniać ecodesign i wpływ samochodu na środowisko podczas całego cyklu jego życia.


W tym roku do produkcji wchodzi zupełnie nowy, miejski samochód elektryczny Renault 5 E-Tech electric, nawiązujący tylko bryłą do swojego poprzednika.

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies