Komunikat Prasowy
Podpisanie manifestu mobilności miejskiej jest wynikiem wymiany myśli zainicjowanej w ramach projektu „Mobilité360”, do którego przystąpili Blablacar, Mobilize, grupa RATP i Uber. Boston Consulting Group udzielił wsparcia w pracach. Manifest ma na celu zaprezentowanie wizji, a także metod oraz wspólnych zobowiązań dla rozwoju zrównoważonej i zoptymalizowanej mobilności, spełniającej potrzeby użytkowników, miast i operatorów.
Punktem wyjścia do wspólnych prac była ocena stanu faktycznego. Obecnie istnieje wiele nowych usług mobilności, które funkcjonują oddzielnie, przy ograniczonym dialogu między operatorami a władzami publicznymi. W tych okolicznościach czterech głównych graczy w dziedzinie mobilności wspólnie opracowało nową wizję mobilności miejskiej opartą na czterech filarach:
•Pozytywnym wpływie na środowisko poprzez zmniejszanie zanieczyszczenia generowanego przez system transportowy oraz ograniczenie śladu węglowego flot i usług mobilnych
•Promowaniu zoptymalizowanego wykorzystania przestrzeni publicznej i podnoszeniu jakości życia mieszkańców poprzez tworzenie bardziej przyjaznej i mniej zatłoczonej przestrzeni publicznej
•Zagwarantowaniu użytkownikom łatwego dostępu do usług poprzez opracowanie atrakcyjnych ofert, które będą przystępne cenowo dla wszystkich i wszędzie dostępne
•Poprawie łatwości obsługi (ang. improving user experience) dzięki zaoferowaniu bezpiecznego, niezawodnego i łatwego w użyciu systemu transportowego
Opierając się na bogatej wiedzy i doświadczeniu, członkowie think-tanku zamierzają między innymi zbadać możliwość stworzenia infrastruktury sprzyjającej wprowadzeniu zielonych i współdzielonych środków transportu. Przedmiotem zainteresowania będzie także rozwój usług współdzielonej mobilności pierwszego i ostatniego kilometra na żądanie, a także usług dodatkowych, w celu zapewnienia ciągłości obsługi poza godzinami szczytu, w tym w nocy. W perspektywie krótkoterminowej partnerzy chcą rozpocząć eksperyment, który umożliwi mieszkańcom przetestowanie zróżnicowanej, bardziej elastycznej i bardziej ekologicznej oferty mobilności.
Aby to osiągnąć, projekt „Mobilité360” opowiada się również za wdrożeniem rozwiązania bazującego na ścisłej współpracy, którego nadrzędną wartością będzie prowadzenie zorganizowanego dialogu między operatorami i władzami publicznymi, ułatwiona i ukierunkowana wymiana informacji i wiedzy oraz współtworzenie innowacyjnych rozwiązań.
Manifest na rzecz mobilności miejskiej jest pierwszym etapem wdrażania zobowiązań podjętych przez Blablacar, Mobilize, grupę RATP i Ubera na rzecz zmiany obecnego systemu mobilności miejskiej. Jego celem jest opracowanie we współpracy z władzami publicznymi bogatej i innowacyjnej oferty, która posłuży podróżującym oraz miastom - uwolnionym od emisji spalin, zamożniejszym i sprzyjającym włączeniu społecznemu.
Zapoznaj się z 10 kluczowymi celami projektu „Mobilité360” i 13 planowanymi działaniami: Manifest na rzecz mobilności miejskiej
Świat motoryzacji stale się zmienia. Użytkownicy szukają elastycznych rozwiązań w zakresie mobilności, a miasta chcą zmniejszyć ślad węglowy samochodów. Mobilize angażuje się w transformację sektora. Dlatego cieszymy się, że możemy uczestniczyć w projekcie „Mobilité360” i współpracować z partnerami nad zoptymalizowanym i zrównoważonym użytkowaniem samochodów przy jednoczesnym zmniejszeniu ich wpływu na środowisko – powiedziała Clotilde Delbos, dyrektor zarządzająca Mobilize.
Wspólne przyspieszenie transformacji energetycznej miejskiej mobilności jest jednym z filarów założycielskich projektu „Mobilité360”. Wspólny projekt pozwoli marce Uber wprowadzić nowe rozwiązania dla miast oraz użytkowników i jest w pełni zgodny z naszą zrównoważoną strategią. Naszym celem, ogłoszonym kilka miesięcy temu, jest stworzenie floty, w której do 2025 roku 50% będą stanowiły samochody elektryczne – podkreśla Laureline Serieys, dyrektor generalna Uber we Francji.
Istnieje niesamowity potencjał do wykorzystania – trzeba zagospodarować wolne miejsca w samochodach, które jeżdżą bez pasażerów. Każdego dnia 17 milionów kierowców samotnie rusza w drogę, a to oznacza prawie 40 milionów wolnych miejsc! Dzięki projektowi „Mobilité360” chcemy, aby carpooling stał się prawdziwym wspólnym transportem na dużą skalę – powiedział Nicolas Brusson, współzałożyciel i dyrektor generalny BlaBlaCar.
Manifest, który dzisiaj ogłaszamy, wpisuje się w filozofię grupy RATP. Chcemy być uprzywilejowanym partnerem inteligentnych, przyjaznych dla człowieka i zrównoważonych miast, otwartych na przemiany i nowe pomysły, uwrażliwionych na niezbędne zmiany w modelu urbanistycznym. Dlatego też oddajemy do dyspozycji nasz know-how, aby zaoferować władzom publicznym wszystkie niezbędne narzędzia, by nasze miasta stały się bardziej zrównoważone i przyjemniejsze do życia – podsumowuje Marie-Claude Dupuis, dyrektor ds. strategii, innowacji i rozwoju grupy RATP.
Projekt „Mobilité360”
Projekt „Mobilité360” to ekspercka grupa robocza powołana do życia przez czterech głównych operatorów mobilności w mieście: BlaBlaCar, Mobilize, grupę RATP i Uber, których wspiera w pracach Boston Consulting Group.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.