Komunikat Prasowy

Udostępnij

Marka Renault rozwija się w segmentach generujących wartość i podejmuje wyzwanie elektryfikacji

• Renault rozwija się na rynku samochodów zelektryfikowanych i umacnia swoją pozycję w Europie. W 2021 roku gama E-Tech (samochody elektryczne i hybrydowe) stanowiła 30% samochodów osobowych Renault sprzedawanych na tym kontynencie (w porównaniu z 17% w 2020 roku).

• Renault rozwija się na rynku samochodów zelektryfikowanych i umacnia swoją pozycję w Europie. W 2021 roku gama E-Tech (samochody elektryczne i hybrydowe*) stanowiła 30% samochodów osobowych Renault sprzedawanych na tym kontynencie (w porównaniu z 17% w 2020 roku).

- Marka Renault plasuje się na trzecim miejscu w segmencie samochodów elektrycznych, a model ZOE – na drugim miejscu.

- Udział Renault w rynku samochodów elektrycznych w Europie wynosi 14%. Obecnie segment ten stanowi 10% całego rynku europejskiego.

- Renault jest również liderem na rynku samochodów zelektryfikowanych (elektrycznych i hybrydowych*) we Francji.

- Mocne wyniki marki wynikają m.in. z sukcesu technologii E-Tech.


• Renault wprowadza selektywną politykę sprzedaży, która sprzyja wzrostowi w segmentach, które generują większą wartość:

- W drugim półroczu 2021 sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosła o 10 punktów (w porównaniu z pierwszym półroczem 2020) i osiągnęła 50%.

- Marka z sukcesem rozpoczyna proces ponownego podboju segmentu C. Od debiutu rynkowego Renault Arkany w czerwcu 2021 zebrała 60 tys. zamówień na ten model w Europie (z czego 42 tys. sztuk zostały już wydane klientom). Innowacyjna technologia E-Tech, która stanowi 56% miksu sprzedaży, przyciąga kolejnych klientów i zbiera doskonałe opinie.


• Renault potwierdza przyjętą strategię marki globalnej:

- Rynki pozaeuropejskie stanowią obecnie 44% sprzedaży (+2 punkty w porównaniu z 2020 rokiem). Jednocześnie zwiększył się nacisk na rentowność sprzedaży.

- Marka Renault odzyskuje pozycję lidera na europejskim rynku samochodów dostawczych (z udziałem wynoszącym 15,7% bez uwzględnienia pickupów), dzięki sukcesowi nowych modeli Express Van, Kangoo i Trafic.

- Najnowsze Kangoo Van zdobyło tytuł „International Van of the Year 2022”.


• Ubiegłoroczne wyniki stanowią solidne fundamenty, które marka będzie mogła wykorzystać do przyspieszenia elektryfikacji i rozwoju w segmencie C dzięki wprowadzeniu dwóch ważnych modeli: Megane E-Tech elektrycznego i Australa. Oba zadebiutują na rynku w 2022 roku.


Szybkie przejście Renault na samochody elektryczne


Renault potwierdza strategię szybkiej transformacji elektrycznej z imponującym wzrostem miksu elektrycznych i hybrydowych* samochodów osobowych w Europie o 52%. W 2021 roku gama E-Tech stanowiła 30% wszystkich samochodów osobowych Renault sprzedanych w Europie, podczas gdy na rynku ta proporcja wynosiła 26%.

Marka Renault zajmuje pierwsze miejsce na rynku samochodów elektrycznych we Francji, drugie we Włoszech i trzecie w Niemczech.

Renault Zoe, które zadebiutowało na rynku w 2012 roku, utrzymało pozycję niekwestionowanego lidera w segmencie samochodów elektrycznych we Francji, zajmując jednocześnie drugie miejsce w Europie.

Renault osiąga równie mocne wyniki, jeśli chodzi o miks sprzedaży hybrydowych* samochodów osobowych: Clio 19%, Captur 24%, Arkana 56%.


Wartość a nie ilość


W związku z utrzymującym się brakiem komponentów na rynku Renault przyjęło politykę sprzedaży selektywnej. Światowa sprzedaż osiągnęła 1 751 089 sztuk (-6,7% w porównaniu z 2020 rokiem) a udział w rynku 4,7% (-0,6% w porównaniu z 2020 rokiem wyłączając Chiny i Amerykę Północną). W Europie Renault osiągnęło 7,1% udziału w rynku (-0,7%) ze sprzedażą 984 784 samochodów.


W 2021 roku marka Renault przyjęła strategię optymalizacji miksu kanałów sprzedaży i cen. Udział sprzedaży detalicznej wzrósł o 11 punktów między pierwszym (40%) a drugim półroczem (50 %). Zwiększył się też dochód netto w przeliczeniu na samochód.


Marka Renault skoncentrowała się na korzystnej zmianie miksu cenowego stawiając na strategię, zgodnie z którą liczy się wartość, a nie ilość. Zmiana, która rozpoczęła się jeszcze przed brakiem dostępności samochodów na skutek pandemii, przynosi dobre wyniki. Zwiększenie przychodu netto w przeliczeniu na samochód było możliwe dzięki dwóm ważnym atutom: wysokiej sprzedaży technologii E-Tech i znacznemu udziałowi najlepiej wyposażonych wersji, m.in. Arkany RS Line, która stanowi 49% zamówień w Europie oraz wersji Intens i RS Line, które łącznie stanowią 86% miksu.


Marka jest również na dobrej drodze do odzyskania mocnej pozycji w segmencie C dzięki Nowemu Renault Arkana. Od rynkowego debiutu w Europie w czerwcu 2021 roku, model ten został zamówiony w ilości ponad 60 tys. sztuk., w tym 56% stanowiły wersje E-Tech. Sprzedaż samochodów osobowych w segmencie C wzrosła z 22% do 25%.


Renault - marka obecna na całym świecie


Rynki pozaeuropejskie stanowią obecnie 44% sprzedaży (+2 punkty w porównaniu z 2020 rokiem). Jednocześnie zwiększył się nacisk na rentowność sprzedaży. Wprowadzenie Nowego modelu Dustera przyczyniło się do sukcesu strategii marki i wysokiego poziomu sprzedaży: 41 tysięcy sprzedanych samochodów w Rosji (+31%), 22 tysiące w Brazylii (+15% w porównaniu z 2020 rokiem), 6 200 w Meksyku (+55% w porównaniu z 2020 rokiem) i 9 100 w Kolumbii (+34% w porównaniu z 2020 rokiem).

Nowy Renault Kiger okazał się sukcesem w Indiach. Sprzedał się w liczbie 29 tys. sztuk. Stanowi już 30% sprzedaży Renault w tym kraju i jest doskonałym przykładem strategii podnoszenia klasy oferowanych samochodów.


Renault jest również liderem na europejskim rynku samochodów dostawczych. Ma na swoim koncie liczne udane debiuty rynkowe. Klienci mają do dyspozycji ofertę całkowicie nowych modeli dostawczych: Express Vana, Kangoo Vana i Trafic'a. Jury International Van Of The Year przyznało nowemu modelowi Kangoo Van tytuł „Van of The Year 2022”. Nagroda jest potwierdzeniem jakości oferty przygotowanej przez pion lekkich samochodów dostawczych Renault.

Udział lekkich samochodów dostawczych w rynku europejskim wzrósł do 15,7% (+1 punkt w porównaniu z 2020 rokiem bez uwzględnienia pickupów). Renault zajmuje pierwsze miejsce w segmencie furgonetek i drugie w segmencie średnich i dużych furgonów.

Marka jest niekwestionowanym liderem wśród samochodów dostawczych we Francji, ze sprzedażą 124 700 samochodów i udziałem 28,8% w rynku, które są dziełem trzech bestsellerów: Renault Mastera, Renault Trafica i Renault Kangoo Vana.


Fabrice Cambolive, dyrektor ds. sprzedaży marki Renault, podsumował:

Chciałem podziękować naszym dealerom i sprzedawcom za te imponujące wyniki wypracowane pomimo trudnej sytuacji. Jedną trzecią sprzedanych samochodów Renault stanowią wersje E-Tech a połowę wszystkich samochodów kupują klienci indywidualni. Renault wykorzysta dobre wyniki uzyskane w 2021 roku do umocnienia pozytywnego trendu w rozwoju i odzyskania w tym roku mocnej pozycji w segmencie C, dzięki nowemu Megane E-Tech Elektrycznemu i niedawno wprowadzonemu modelowi Austral. Rozpoczynamy rok 2022 z optymizmem i ambicją pójścia jeszcze dalej dzięki atutowi, jakim jest spójność oferty produktów i strategii handlowej.



* Z uwzględnieniem samochodów hybrydowych (HEV) oraz samochodów hybrydowych typu plug-In (PHEV), wyłączając tzw. miękkie hybrydy (MHEV).


Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies