Komunikat Prasowy
Bezprecedensowy kryzys wywołany pandemią koronawirusa spowodował duże wahania na rynku samochodowym. Podobnie jak cały rynek, sprzedaż grupy Renault spadła o 23,3% do 535 591 samochodów. Pomimo trudnej sytuacji Grupa utrzymała udziały w rynku na poziomie 26,1% (+0,2 punktu), umocniła pozycję lidera w segmencie samochodów elektrycznych i weszła na rynek hybryd i hybryd ładowanych dzięki technologii E-TECH.
Działania te pozwoliły Grupie na osiągnięcie celów CAFE w zakresie samochodów osobowych i dostawczych na koniec 2020 roku.
RENAULT LIDEREM NA RYNKU SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH I HYBRYDOWYCH
Na rynku, który mocno ucierpiał na skutek pandemii koronawirusa (-25,5%), Renault zarejestrowało 314 630 samochodów (-22,7%). Dzięki szybkiemu dostosowaniu się sieci do nowych warunków oraz ofercie atrakcyjnych produktów udział marki Renault w rynku wyniósł 19,1% (+0,7 punktu). Cztery modele marki – Clio, Captur, Twingo i ZOE – znalazły się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów we Francji.
Marka Renault umocniła również pozycję lidera na rynku elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych, który odnotował wzrost o 136%. Dzięki dwukrotnemu wzrostowi sprzedaży do 39 008 sztuk ZOE jest zdecydowanym liderem i stanowi ponad jedną trzecią wszystkich sprzedanych samochodów elektrycznych we Francji. W drugim półroczu 2020 oferta marki rozszerzyła się o Twingo Electric.
Renault realizuje również mocną ofensywę na rynku samochodów hybrydowych wraz z wprowadzeniem modeli z napędem hybrydowym E-TECH: Clio E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Plug-in Hybrid i Nowego Mégane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid.
W 2020 roku marka zarejestrowała łącznie 59 726 samochodów elektrycznych, hybrydowych i ładowanych hybryd. Stanowią one ponad 13% sprzedaży Renault we Francji. Zajęła tym samym pierwsze miejsce na rynku samochodów elektrycznych i hybrydowych z udziałem 16,3%.
Na rynku samochodów dostawczych, na którym powtarzające się okresy lockdownu były mniej odczuwalne (-16,1%), sprzedaż Renault odnotowała również tendencję spadkową. Niemniej marka po raz kolejny okazała się liderem z rynkowym udziałem na poziomie 30,3% (-0,5 punktu). Kangoo, Master i Trafic są najlepiej sprzedającymi się samochodami dostawczymi we Francji.
A modele Renault – Kangoo Z.E, Master Z.E i ZOE – reprezentują ponad 60% rynku elektrycznych samochodów dostawczych, umacniając pozycję wiodącej marki.
DACIA SILNIE ZWIĘKSZA SPRZEDAŻ NA RYNKU LPG
Sprzedaż Dacii wyniosła 97 170 zarejestrowanych samochodów osobowych (-30,1%). Marka wyjątkowo mocno ucierpiała na okresach kwarantanny, które przyczyniły się do dużego spadku sprzedaży dla klientów indywidualnych. W tej trudnej sytuacji Dacia mimo wszystko zdobyła 5,9% udziału w rynku (-0,4 punktu) i uplasowała się na piątym miejscu wśród samochodów osobowych oraz na trzecim miejscu wśród najlepiej sprzedających się marek na rynku klientów indywidualnych.
Piąty rok z rzędu Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem dla klientów indywidualnych we Francji z wynikiem 53 417 sztuk.
Nowa oferta silników dwupaliwowych Dacii, napędzanych benzyną i LPG, dostępna w większości modeli pod nazwą ECO-G, zapewniła marce 83,6% udziału w rynku samochodów na gaz (13 974 sprzedane samochody).
ALPINE
Marka Alpine nadal opiera swój rozwój na sprzedaży Alpine A110. W 2020 roku zarejestrowała 744 sztuki tego modelu.
„Bezprecedensowy kryzys wywołany pandemią koronawirusa silnie wpłynął na sprzedaż Grupy Renault we Francji. Dzięki ogromnej mobilizacji sieci i wszystkich pracowników mogliśmy stawić czoła sytuacji. Nasze doświadczenie w dziedzinie samochodów elektrycznych i nowa oferta napędów hybrydowych E-TECH zapewniły marce Renault pozycję lidera na stale rosnącym rynku samochodów elektrycznych i hybrydowych. Teraz liczymy na ożywienie na rynku samochodowym. Silna sieć, dalsza elektryfikacja gamy, wprowadzenie modeli Renault Arkana, Kangoo, Express oraz Dacia Sandero i Spring to atuty, które w 2021 roku pozwolą Grupie Renault na umocnienie pozycji, zwłaszcza na rynku samochodów elektrycznych i hybrydowych” - powiedział Ivan Segal, dyrektor handlowy Grupy Renault na Francję.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.