Komunikat Prasowy
Boulogne-Billancourt, 14 stycznia 2021 roku – podczas prezentacji strategicznego planu Grupy Renault, „Renaulution”, przedstawiciele koncernu przedstawili jego założenia na kolejnych pięć lat i bardziej odległą przyszłość. Przyjmując strategię „Renaulution”, marka Renault dopasowuje się do zmian na rynku motoryzacyjnym. Nowa Fala Renault – koncern Renault wkracza w nową erę nowoczesności do europejskiej branży motoryzacyjnej, stając się marką, której wyróżnikiem są nowe technologie, usługi i czysta energia. Renault będzie nadal liderem w obszarze transformacji energetycznej, do 2025 roku w ofercie koncernu znajdzie się wiele modeli zelektryfikowanych i z napędem hybrydowym – będzie to najbardziej zielona gama w Europie. W obszarze technologii Renault będzie w jeszcze większym stopniu wykorzystywać otwarty ekosystem „Software République”, który obejmuje oprogramowanie, dane, systemy cyberbezpieczeństwa i mikroelektronikę, aby w dalszym ciągu rozwijać usługi interaktywne. Źródłem wartości będzie zoptymalizowana struktura gamy, w której przeważać będą modele z segmentu C, rozwój ultranowoczesnych technologii oraz możliwości biznesowe związane z nowym cyklem życia produktu.
Przekonujące argumenty
Od ponad 120 lat innowacja jest podstawą działań marki. Grupa dysponuje mocnymi atutami, które umożliwiają realizację ambitnych celów – wyznaczania nowych trendów w motoryzacji. Renault jest liderem europejskiego rynku samochodów elektrycznych. Od 10 lat gromadzi doświadczenie w obszarze elektromobilności i związanych z nią usług i sprzedało dotychczas ponad 300 tys. elektrycznych samochodów. Marka opracowała autorską technologię E-TECH, zarejestrowała ponad 150 patentów i wykorzystuje doświadczenie zdobyte w Formule 1 oraz segmencie samochodów elektrycznych. W spółce Software Factory pracuje ponad tysiąc inżynierów, którzy specjalizują się w programowaniu, danych i usługach w chmurze, a wkrótce dołączą do nich nowi członkowie zespołu. Re-Factory w mieście Flins to z kolei niezwykły zakład produkcyjny. To pierwsza w Europie fabryka samochodów działająca zgodnie z założeniami gospodarki o obiegu zamkniętym, co potwierdza, że Renault wybiega myślami w przyszłość. Ale to wszystko to dopiero początek…
Marka Renault jest przychylna przełomowym rozwiązaniom technologicznym, dzięki czemu wyznacza nowe trendy. Chcemy wprowadzać nowoczesność do branży motoryzacyjnej. Już niedługo staniemy się marką, której wyróżnikiem będzie inteligentne wykorzystanie energii, ugruntujemy naszą pozycję w segmencie samochodów elektrycznych dzięki projektowi Electro Pole i będziemy inwestować w rozwój napędów wodorowych, aby nasza gama modelowa stała się do 2025 roku najbardziej ekologiczna na rynku. Naszym znakiem szczególnym będą także zaawansowane technologie, opracowywane w ramach wewnętrznych prac rozwojowych i we współpracy ze spółką Software République. Nasz otwarty ekosystem ma na celu rozwijanie europejskiego know-how w tak kluczowych dziedzinach, jak dane czy cyberbezpieczeństwo. To z kolei da nam konkurencyjną przewagę jako marce usługowej, mającej w swojej ofercie zaawansowane usługi mobilne, z których możemy korzystać w samochodzie i poza nim. Tak wygląda nasza wizja nowoczesności, którą będziemy realizować we Francji, bo mamy świadomość, że nasza marka, jej tożsamość i atuty są nierozerwalnie związane z naszą tradycją.
Symbolem „Nowej Fali” będzie nowy model R5. Ten kultowy i ważny dla naszej historii model został zaprojektowany od nowa, aby uosabiać przyszłość i popularyzować samochody elektryczne.
Luca de Meo, prezes Grupy Renault
Trzy obszary konkurencyjnej przewagi
Renault stanie się:
- marką będącą symbolem nowych technologii. Stworzony przez nią ekosystem ma na celu wyłonienie producentów samochodów i dostawców rozwiązań z zakresu mobilności nowej generacji. Ekosystem Software République umożliwi marce Renault, pozostałym członkom założycielom oraz przyszłym partnerom rozwijanie wiedzy i doświadczenia, budowanie europejskiego know-how oraz obronę niezależności w obszarze kluczowych technologii, takich jak big data czy elektronika. Dzięki nowym rozwiązaniom samochody Renault będą wyposażone w najlepsze na rynku systemy oparte na sztucznej inteligencji i rozwiązania z dziedziny cyberbezpieczeństwa;
- marką usługową, która zapewnia swoim klientom optymalną łączność ze światem oraz zaawansowane technologicznie usługi montowane wyłącznie w samochodach z naszej gamy. W 2022 roku Renault wprowadzi na rynek nowy system multimedialny My Link ze zintegrowaną wtyczką Google. Francuski koncern będzie pierwszą marką motoryzacyjną, w samochodach której usługi Google’a będą dostępne w modelach produkowanych seryjnie.
Wartość samochodów, które każdego kolejnego dnia stają się coraz bardziej inteligentne, będzie rosnąć wraz z upływem czasu. Wydłuży się także cykl ich życia. Dodatkowo Renault zrewolucjonizuje cykl konsumencki, a samochody marki będą generować wartość aż do końca trwania życia produktu dzięki fabryce Re-Factory we francuskim mieście Flins. Zakład będzie regenerował ponad 100 tys. samochodów używanych rocznie. Pojazdy użytkowe wyposażone w silniki wysokoprężne będą natomiast konwertowane na biogaz lub montowany będzie w nich w pełni elektryczny napęd. Renault ma konkurencyjną przewagę, bo posiada odpowiednie know-how, aby dawać drugie życie akumulatorom używanym i wycofanym z eksploatacji. Nadzór nad tymi elementami łańcucha wartości może otworzyć przed francuskim producentem nowe możliwości biznesowe i stać się nowym źródłem przychodów;
- marką spod znaku czystej energii, która stanie się liderem transformacji energetycznej. Renault rzuci wyzwanie konkurencji w segmencie samochodów z napędem hybrydowym dzięki swojej rewolucyjnej technologii E-TECH. Marka utrzyma pozycję lidera na rynku elektromobilności dzięki nowym rodzinom modeli, zaprojektowanym na platformach podłogowych CMF-EV i CMF-B EV, opracowanych specjalnie na potrzeby samochodów elektrycznych. Oferta Renault będzie także obejmować gotowe do użytku, kompleksowe rozwiązania wodorowe dla pojazdów dostawczych. Celem strategii jest stworzenie najbardziej ekologicznego miksu produktów na rynku europejskim.
W gamie Renault pojawi się dwukrotnie więcej zelektryfikowanych modeli i poprawi się struktura miksu produktów. Zmiana pozycjonowania gamy pomoże marce odzyskać pozycję lidera w segmencie C i wesprze sprzedaż w segmencie B. Do 2025 roku na rynek zostanie wprowadzonych 14 modeli (7 elektrycznych i 7 z segmentu C/D), a docelowo oferta z wyższych segmentów ma stanowić 45% sprzedaży w tym samym roku.
Renault 5 Prototype: nowa odsłona kultowego modelu, który zyskał teraz ultranowoczesny charakter
Tożsamość marki jest nierozerwalnie związana z jej historią. Nie może wciąż oglądać się za siebie, ale nie może też odcinać się od swoich korzeni, które są inspiracją, by reinterpretować na nowo dawne osiągnięcia. Taką rolę odegra właśnie Renault 5 Prototype. To model zaprojektowany w nowoczesny sposób, produkowany seryjnie i przeznaczony do codziennej jazdy, który sprawi, że koncern Renault zdemokratyzuje rynek samochodów elektrycznych w Europie. Renault 5 Prototype to przykuwający wzrok, niewielkich rozmiarów samochód, który w nowoczesny sposób nawiązuje do najpopularniejszego modelu wszechczasów i jest wyposażony w napęd w pełni elektryczny. Jego stylistyka jest utrzymana w lekkiej, nieszablonowej konwencji, którą podkreślają żółte akcenty utrzymane w stylu pop. Kierowany przez Gillesa Vidala zespół projektantów czerpał inspirację z legendarnego modelu Renault 5, który jest na całym świecie uznawany za kultowy samochód. Renault 5 Prototype nawiązuje stylistycznie do oryginalnego modelu. Nowoczesne akcenty to przede wszystkim wybór materiałów wykończeniowych zainspirowanych światem elektroniki, mebli i sportu.
Stylistyka Renault 5 Prototype nawiązuje do kultowego modelu R5, który jest ważną częścią naszej historii. Jego najnowsza wersja jest uosobieniem nowoczesności. To samochód na miarę swoich czasów: miejski, elektryczny i atrakcyjny.
Gilles Vidal, dyrektor stylistyki marki Renault
R5 to model, którego nie pomylimy z żadnym innym dzięki charakterystycznej linii nadwozia i idealnie spasowanym płaszczyznom ozdobionym futurystycznymi elementami (światła, osłona chłodnicy). Dzięki temu zabiegowi stylistycznemu samochód idealnie odzwierciedla ducha nowych czasów. Elementom, które odwzorowują i są współczesną interpretacją oryginalnego designu, nadano ultranowoczesne funkcje: pod umieszczonymi na masce wlotami powietrza znajdziemy gniazdo do ładowania, tylne światła zostały zintegrowane z ruchomymi spojlerami, a lampy przeciwmgłowe wpasowane w zderzak mają także funkcję świateł do jazdy dziennej. Na bocznych skrzelach, kołach i umieszczonym z tyłu logo pojawia się także nawiązanie do znanego z kultowej wersji R5 emblematu „5”. Przód oraz materiałowy dach to z kolei nawiązanie do sztuki meblarskiej, są one kwintesencją francuskiego stylu i elegancji. Podkreślają przekorny charakter nowego modelu, jego wygląd wzbudza w nas wielkie emocje. Po podświetleniu, umieszczone na przedniej masce i tylnej klapie logo sprawia, że samochód nagle „ożywa”. Motyw francuskiej flagi na bocznych lusterkach podkreśla, że to samochód „zaprojektowany we Francji”. Wbudowane w zagłówki światła ambientowe oraz niewielki przezierny ekran na desce rozdzielczej zachęcają nas, by usiąść za kierownicą i wybrać się na przejażdżkę.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.