Komunikat Prasowy
Podczas prezentacji planu strategicznego Renaulution Grupy Renault marka Dacia przedstawiła strategię działania na najbliższe pięć lat. Wraz z utworzeniem business unit Dacii i Łady Dacia zwiększy swoją efektywność i konkurencyjność. Będzie mogła wejść na nowe rynki i poszerzyć ofertę produktów, zwłaszcza z segmentu C. Bigster Concept zapowiada otwarcie marki Dacia na nowe horyzonty.
Dacia zawsze będzie Dacią i nadal będzie oferować niezawodne samochody, które spełniają racjonalne potrzeby klientów. To inteligentny wybór, który zapewnia najlepszy stosunek ceny do realnej wartości samochodu. Wraz z utworzeniem business unit Dacii i Łady maksymalnie wykorzystamy potencjał modułowej platformy CMF-B, zwiększymy efektywność i atrakcyjność naszych produktów. Mamy w ręku wszystkie karty, aby mierzyć jeszcze wyżej. Bigster Concept przeciera drogę.
(Denis Le Vot, dyrektor generalny marek Dacia i Łada podczas prezentacji planu Renaulution)
Niepowtarzalny i efektywny model biznesowy, który sprawdza się w każdych warunkach
Od blisko 15 lat Dacia oferuje nowoczesne, solidne i atrakcyjne samochody. Korzysta z wyjątkowego know-how i sprawdzonych podzespołów technologicznych oraz synergii w obrębie Grupy Renault i Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, które umożliwiają obniżenie kosztów.
Dacia, znana z prostego modelu dystrybucji, wyrobiła sobie markę w 44 krajach. Sprzedała ponad 7 milionów samochodów i ma w ofercie wiele bestsellerów. Na rynku klientów indywidualnych w Europie Sandero od wielu lat jest najlepiej sprzedającym się samochodem we wszystkich segmentach, a Duster jest numerem 1 w segmencie SUV-ów.
Dacia zawsze umiała zaproponować ofertę, która podejmuje wyzwania obecnych czasów. W celu wzmocnienia oferty, aby samochody marki nadal spełniały realne potrzeby klientów i były odpowiedzią na obecne wyzwania stojące przed sektorem motoryzacyjnym, Dacia opiera się na:
•rygorystycznej polityce design to cost stosowanej przy rozwijaniu produktów,
•nowo utworzonej business unit Dacii i Łady, mającej wsparcie światowego koncernu motoryzacyjnego, zwłaszcza w zakresie technologii, co pozwoli zwiększyć potencjał synergii i wykorzystanie wspólnych podzespołów (carry over),
•wykorzystaniu przez obie marki konkurencyjnej platformy Aliansu CMF-B, która oferuje szeroki zakres zastosowań i pozwoli zmniejszyć liczbę stosowanych platform z czterech do jednej, a liczbę wersji nadwoziowych z 18 do 11,
•samochodach projektowanych na platformie CFM-B i wyposażonych w silniki zasilane alternatywnymi paliwami lub hybrydowe, które spełniają wymagania zmieniających się norm oraz oczekiwania klientów,
•konkurencyjnej, nowoczesnej gamie modeli poszerzonej wraz z wprowadzeniem w 2021 roku nowego Sandero i nowego Logana oraz Springa, w 100% elektrycznego miejskiego samochodu o najbardziej atrakcyjnej cenie w Europie, a także trzech nowych modeli, które trafią na rynek do 2025 roku,
•mocnym wejściu do segmentu C, czego symbolem jest Bigster Concept.
Dacia Bigster Concept – powiew świeżości w segmencie C
Zgodnie z filozofią Dacii Bigster Concept to solidny i przestronny samochód o długości 4,6 m. Jest idealny na wyprawy w teren i piaszczyste drogi, oferuje wszystko, co konieczne w SUV-ie z tego segmentu, bez zbędnych gadżetów.
Nowy SUV to przepis Dacii na zaoferowanie przystępnego samochodu klasy C w cenie modelu z niższego segmentu.
Dacia Bigster Concept jest ucieleśnieniem zmian, jakie zachodzą w marce. Oferuje wszystko, co niezbędne, z nutą świeżości i outdoorowego stylu. Udowadnia, że przystępna cena nie musi oznaczać rezygnacji z atrakcyjności. W Dacii jesteśmy o tym głęboko przekonani, a ten samochód jest tego najlepszym dowodem.
(Alejandro Mesonero-Romanos, dyrektor ds. designu Dacii)
Bigster Concept ma w genach ważne dla marki wartości, które pozwoliły jej nawiązać trwałe relacje z klientami i fanami: prostota, uczciwość i autentyczność.
Proporcje bryły Dacii Bigster Concept są zarazem ponadczasowe i nowoczesne. Z miejsca widać solidność konstrukcji. Linia nadwozia jest prosta i daje poczucie bezpieczeństwa. Niczego nie udaje.
Bryła nadwozia obiecuje przestronne wnętrze, jedno z największych w tej kategorii. Poszerzony układ świateł w kształcie litery Y nadaje samochodowi wygląd SUV-a o wyrazistej stylistyce.
Ciemnozielony kolor nadwozia podkreśla zamiłowanie do otwartych przestrzeni i przygody. Ten duch wolności jest bardzo typowy dla DNA marki.
Nie potrzeba zbędnych atrap i gadżetów, chromu czy materiałów udających aluminium. Bigster Concept to kwintesencja autentycznego SUV-a, który zdecydowanie stawia na wykorzystanie surowych tworzyw z recyklingu, np. we wszystkich osłonach i zabezpieczeniach nadwozia.
Dzięki zastosowaniu platformy Aliansu przyszły flagowy model Dacii będzie napędzany silnikami na paliwa alternatywne lub hybrydowymi. W ten sposób marka będzie mogła w pełni odpowiedzieć na oczekiwania klientów i spełnić zmieniające się przepisy.
Wraz z modelem Bigster Concept Dacia staje się synonimem ucieczki od szarej codzienności i otwiera przed klientami proste, autentyczne i niepowtarzalne doznania. Bardziej niż kiedykolwiek ucieleśnia swobodę przemieszczania się i jest symbolem przemyślanego zakupu, spełniającego realne potrzeby klientów oraz ich najważniejsze aspiracje. To przykład odpowiedzialnej konsumpcji. Marka Dacia to – jak zawsze – wszystko, co niezbędne, teraz w jeszcze bardziej atrakcyjnym wydaniu.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.