Komunikat Prasowy

Udostępnij

KLUCZOWA ROLA SPÓŁKI AWTOWAZ W REALIZACJI STRATEGII GRUPY RENAULT - RENAULUTION

• AwtoWAZ nieustannie wprowadza zmiany, aby stać się najbardziej efektywnym i konkurencyjnym producentem samochodów w Grupie Renault. • Utworzenie nowej jednostki wzmocni synergie przemysłowe pomiędzy markami DACIA i Łada dzięki wykorzystaniu platformy podłogowej CMF-B, która wyróżnia się niezwykle konkurencyjną ceną i elastycznością zastosowań oraz dzięki maksymalnemu wykorzystaniu podzespołów od lokalnych dostawców. • Zgodnie z nowymi planami marki Łada do 2025 roku do produkcji wejdą cztery nowe modele, w tym najnowsza generacja modelu Niva, którego pierwsze egzemplarze zjadą z taśm produkcyjnych w 2024 roku oraz nowy samochód z segmentu C-SUV.

Nowy business unit powstał, aby Dacia i Łada były nadal odrębnymi spółkami, z których każda ma własną markę, historię i strategię, ale mogły czerpać korzyści związane z ukierunkowanym i skoordynowanym zarządzaniem, bardziej dopasowanym do ich specyfiki. Przede wszystkim będą lepiej zintegrowane w strukturach Grupy Renault, aby wykorzystywać istniejące synergie.

(Denis Le Vot, CEO marek Dacia i Łada podczas ogłaszania strategii „Renaulution”)


W ramach ogłoszonej właśnie przez Grupę Renault strategii „Renaulution” koncern AwtoWAZ wnosi do nowo utworzonego business unit Dacii i Łady wkład w postaci skutecznego modelu biznesowego i konkurencyjnej przewagi. Zaplanowana na 2024 rok premiera nowej wersji modelu NIVA będzie nie tylko ważnym wydarzeniem dla marki Łada w Rosji, ale otworzy także przed nią zupełnie nowe możliwości.

(Yves Caracatzanis, prezes Grupy AwtoWAZ)


Na poziomie biznesowym AwtoWAZ nieustannie wprowadza zmiany, aby zostać najbardziej efektywną i konkurencyjną spółką w Grupie Renault, która w maksymalnym stopniu wykorzystuje podzespoły od lokalnych dostawców i posiada efektywny model biznesowy. Najcenniejsza marka – Łada – jest liderem na rodzinnym rynku motoryzacyjnym, w którym ma ponad 20% udziału. Modele Granta i Vesta zajmują pierwsze i drugie miejsce w rankingu sprzedaży na rynku rosyjskim.


Koncern AwtoWAZ wzmocni istniejące synergie w Grupie Renault, zwłaszcza na terenie Rosji, i wykorzysta nowe – na poziomie nowego business unit i całej Grupy. AwtoWAZ i Dacia będą w dalszym ciągu funkcjonować jako odrębne spółki, z których każda ma swoją własną historię i strategię, ale dzięki utworzeniu nowej jednostki w ich ofercie znajdą się jeszcze bardziej udoskonalone i atrakcyjne cenowo produkty.


AwtoWAZ będzie korzystał z silnych synergii w ramach Grupy. Samochody z gamy modelowej marek Łada i Dacia będą wyposażone w niezwykle konkurencyjną cenowo platformę podłogową CMF-B o szerokim zakresie zastosowań. Obie marki będą produkować rocznie 1 milion samochodów wyposażonych w platformę CMF-B, wykorzystywać jedną zamiast czterech płyt podłogowych, a ich oferta będzie obejmować 11, a nie 18 wersji nadwoziowych. Globalny cel zakłada pełne wykorzystanie potencjału marek Łada i Dacia, aby stały się prawdziwie międzynarodowymi graczami, co pozwoli im wejść na nowe rynki i w nowe segmenty.


Na poziomie gamy produktowej AwtoWAZ opracował nowe plany dla marki Łada, które zakładają, że do 2025 roku zostaną wprowadzone do sprzedaży cztery nowe modele, które pozwolą utrzymać obecną pozycję rynkową i będą wspierać strukturę portfela produktów. Nowa oferta będzie obejmować najnowszą generację modelu Niva, która pojawi się w salonach w 2024 roku oraz nowy samochód z segmentu C-SUV. Jego premiera została zaplanowana na 2025 rok.


Łada to kwintesencja samochodu zaprojektowanego z myślą o ekstremalnych warunkach klimatycznych i nieprzejezdnych drogach, o prostej i niezawodnej konstrukcji, zawsze gotowego, by ruszyć w drogę. Każda rosyjska rodzina ma wspomnienia związane z marką Łada, a zwłaszcza kultowymi modelami VAZ-21-1 lub NIVA, czyli pierwszą jednobryłową terenówką w historii motoryzacji, która stała się synonimem najbardziej niezawodnego i popularnego samochodu wszechczasów.


Koncern AwtoWAZ rozpoczął już wdrażanie ambitnego Planu Produktowego. W 2021 roku terenowa Łada z napędem 4x4, która będzie obchodzić 45. rocznicę rozpoczęcia produkcji seryjnej, wróciła do swojej oryginalnej nazwy i nazywa się teraz Łada Niva Legend. Wersja Niva Travel, która miała niedawno swoją premierę, wejdzie do sprzedaży na początku 2021 roku.


Rozpoczęły się prace nad przyszłą generacją kultowego modelu Niva, który będzie dostępny w dwóch długościach nadwozia: kompaktowej i średniej, wyposażonych w tę samą platformę podłogową CMF-B. Niva cieszy się statusem kultowego samochodu nie tylko w Rosji, ale także poza jej granicami i jest ikoną rosyjskiej motoryzacji, jak szwajcarski scyzoryk. To samochód, który wyróżnia się dopracowaną specyfikacją techniczną, idealny do jazdy w trudnych warunkach: jego znaki szczególne to napęd 4x4, duży prześwit, krótkie przełożenia i solidna konstrukcja. Dodatkowo Niva cieszy się popularnością nie tylko na rodzinnym rynku, ale także poza granicami Rosji. Koncern odnowi swoją podstawową gamę i wprowadzi na rynek odświeżoną wersję modelu NIVA, aby zmienić pozycjonowanie marki Łada.


Grupa AwtoWAZ jest częścią business unit Dacii i Łady, która należy do Grupy Renault. Spółka produkuje gotowe samochody oraz części i podzespoły dla dwóch marek: Łada i Renault. Grupa ma swoje zakłady produkcyjne w Togliatti (AwtoWAZ JSC, LADA West Togliatti JSC) oraz Iżewsku (LADA Izhevsk LLC).


Oferta marki Łada obejmuje samochody z segmentów В, В+, SUV, pojazdy dostawcze oraz pięć rodzin modeli: Vesta, XRAY, Largus, Granta i Niva. Łada jest wiodącą marką na rosyjskim rynku motoryzacyjnym. Ma w nim ponad 20% udziału i jest obecna w ponad 20 krajach świata. Łada ma także największą w Rosji sieć oficjalnych punktów sprzedaży, która obejmuje ponad 300 salonów.


Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies