Komunikat Prasowy
W ramach konkursu Eco-Miasto samorządy polskich miast są nagradzane za swoje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w pięciu kategoriach: gospodarka wodna, efektywność energetyczna, zieleń miejska, gospodarka odpadami oraz zrównoważona mobilność. W tym roku w dziedzinie zrównoważonej mobilności laureatami zostały Gdańsk (wśród miast powyżej 100 tys. mieszkańców) i Polkowice (wśród miast poniżej 100 tys. mieszkańców).
Do Polkowic trafiła już nagroda specjalna od Renault Polska: w pełni elektryczne Renault ZOE na okres jednego miesiąca. Samochód będzie wykorzystywany przez Zakład Komunikacji Miejskiej w Polkowicach. Auto zostało przekazane przez koncesjonera Renault Nawrot.
Jury 7. edycji konkursu Eco-Miasto nagrodziło Polkowice m.in. za plany opracowania strategii rozwoju elektromobilności oraz promowanie zrównoważonej mobilności wśród mieszkańców poprzez bezpłatną komunikację miejską czy uruchomienie systemu roweru miejskiego powiązanego z aplikacją mobilną.
Nowe Renault ZOE to w pełni elektryczny samochód o realnym zasięgu do 395 km (zgodnie z procedurą WLTP*), zapewniający najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, komfortu, ekologii i najnowszych technologii. Auto oferuje niezwykle płynną jazdę, bez hałasu silnika oraz emisji spalin. Dzięki nowemu akumulatorowi o mocy 52 kWh i dodatkowej opcji szybkiego ładowania prądem stałym 50 kW zasięg 157 km można uzyskać w zaledwie 30 minut. Nowe Renault ZOE to również wysoka jakość materiałów wykończeniowych oraz ekologiczna tapicerka z materiałów pochodzących z recyklingu.
* Zasięg zgodnie z WLTP (Worldwide Harmonized Light vehicles Test Procedure), cykl znormalizowany: 57% jazda po mieście, 25% jazda podmiejska, 18% jazda autostradą.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.