Komunikat Prasowy

Udostępnij

Renault Kiger show-car: wyjątkowy SUV na rynek indyjski

Kiger show-car jest małym, zwinnym sportowym SUV-em na wszelkiego rodzaju drogi. Wyróżnia się dynamiczną sylwetką o płynnej linii. Kiger show-car stanowi zapowiedź nowego, kompaktowego modelu o długości poniżej czterech metrów, przeznaczonego na rynek indyjski. Rynkowa wersja modelu Kiger show-car będzie stanowić dodatkowy atut w obecnej gamie Renault w Indiach, obok Kwida, Dustera i Tribera.

Prezentując Kiger show-car, Renault uchyla dziś rąbka tajemnicy na temat przyszłego modelu w indyjskiej gamie. Będzie to unikatowy SUV wychodzący naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom klientów poszukujących auta wyróżniającego się stylem, sportowym charakterem i nowoczesnością.


Indie są jednym z najszybciej rozwijających się rynków motoryzacyjnych na świecie. Marka Renault, obecna na nim od 2005 roku, zdaje sobie w pełni sprawę z jego potencjału. Marka dostosowała modele, które odniosły sukcesy, do specyfiki lokalnego rynku, jak w przypadku Dustera, rewolucjonizując zarazem niektóre segmenty dzięki takim oryginalnym produktom jak Kwid i Triber. Kiger show-car jest kolejnym etapem umacniania pozycji Renault w Indiach.


Mały, atrakcyjny SUV o zniewalającym wyglądzie


Kiger show-car, będący owocem współpracy francuskiego i indyjskiego pionu designu Renault, jest SUV-em o wyglądzie rasowego zdobywcy bezdroży. Kiger show-car emanuje pozytywną energią. Jego osobowość pozwala mu równie świetnie radzić sobie w miejskiej dżungli, jak i na otwartych przestrzeniach.


Na pierwszy rzut oka Kiger show-car wyróżnia się przetłoczeniami na masce, mocno pochyloną przednią szybą i „pływającym” dachem z bagażnikiem dachowym. Wysmukłe boczne lusterka swym kształtem przypominają skrzydła samolotu. Zakończony spojlerem dach, opadający ku tyłowi, dodaje lekkości sylwetce samochodu. Dolna część nadwozia jest bardziej muskularna i przysadzista, oparta na 19-calowych kołach obramowanych powiększonymi łukami nadkoli, które dodają wyrazistości stylistyce nadwozia. Prześwit 210 mm, wzmocnione spojlery progowe i poszerzone nadkola potwierdzają terenowe możliwości nowego SUV-a. Jego sportowy charakter sygnalizują również rozmieszczone wokół nadwozia wloty powietrza z motywem plastra miodu oraz centralnie umieszczona podwójna końcówka wydechu.


Nawiązanie kreatywnej współpracy francuskich i indyjskich stylistów było najlepszym sposobem, by wyjść naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klientów coraz bardziej spragnionych nowości, stylu i sportowego charakteru. Podobnie jak w przypadku Tribera, po raz kolejny pokazujemy, że jesteśmy innowacyjni, oferując unikatowy model o podwójnej osobowości miejskiego i terenowego samochodu. Kiger Show-car jest bardzo zbliżony do przyszłego seryjnego modelu.

Laurens van den Acker – dyrektor ds. designu przemysłowego w Grupie Renault


Opracowany w Indiach specjalnie dla modelu Kiger show-car zielony kolor nadwozia „Aurora Borealis” zmienia się w zależności od rodzaju oświetlenia i kąta patrzenia. Pojawiają się wówczas na nim niebieskie i fioletowe refleksy nadające nadwoziu intrygujący wygląd. Aluminiowe elementy samochodu, takie jak klamki drzwi, wstawki zderzaków, obramowania mini kołpaków i logo czy też zaciski hamulcowe, podkreślone zostały opalizującymi akcentami.


Kiger show-car ma, podobne jak zaprezentowany w ubiegłym roku Kwid, dwupoziomowe reflektory LED i zielone kierunkowskazy. Tylne światła w kształcie podwójnej litery „C” sygnalizują przynależność Kigera do marki Renault i tworzą charakterystyczny układ, jakim będzie się wyróżniał przyszły model seryjny.


Atut dla Renault na rynku indyjskim


Renault jest liderem wśród europejskich marek samochodów oferowanych w Indiach i wciąż umacnia swoją pozycję na tym rynku oraz wsłuchuje się w potrzeby swoich klientów.


Wraz z prezentacją Kiger show-car Renault wkracza w nową fazę. Zadaniem modelu seryjnego, którego jest zapowiedzią, będzie przekonanie klientów poszukujących nowości i nowoczesności w segmencie B, który stanowi 51% indyjskiego rynku. Ten samochód – kompaktowy, a jednocześnie przestronny, by pomieścić całą rodzinę – został zaprojektowany głównie z myślą o jeździe po mieście, ale dobrze poradzi sobie także w obszarach wiejskich.


Indie są drugim krajem na świecie pod względem liczby mieszkańców, a jednocześnie jednym z szybciej rozwijających się. Dzięki modelom Duster, Kwid i Triber Renault stało się wiodącą europejską marką na tym rynku. Renault Kiger, kompaktowy SUV o długości poniżej 4 metrów, różniący się od tych, które widuje się dzisiaj na drogach, wzmocni naszą pozycję i pomoże w zdobywaniu nowych klientów.

Fabrice Cambolive – dyrektor operacyjny w regionie Afryka – Bliski Wschód – Indie – Kraje Pacyfiku w Grupie Renault


Seryjna wersja modelu Kiger show-car, zaprojektowana i stworzona dla rynku indyjskiego, jest odpowiedzią na potrzeby w zakresie kompaktowych SUV-ów. Pozwoli Renault dotrzeć do nowych grup klientów. Samochód będzie również eksportowany na niektóre rynki poza Indiami.



Grupa Renault

Renault to dostępna na całym świecie marka Grupy, sprzedawana w 12 000 punktów sprzedaży w 134 krajach. Renault jest pierwszą marką francuską na świecie. Od zawsze wyróżnia się niekonwencjonalnym podejściem, proponuje nowe możliwości wykorzystania samochodów i wprowadza innowacyjne rozwiązania. Modele marki przyciągają wzrok zmysłową linią i ciepłą stylistyką. Ułatwiają codzienne użytkowanie dzięki bogatym możliwościom zmiany konfiguracji, mobilnym technologiom i intuicyjnemu w obsłudze wyposażeniu. Stawiamy na innowacje, by nasi klienci mogli realizować swoje życiowe pasje.


Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies