Komunikat Prasowy
W 2020 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 52 500 samochodów marek Renault i Dacia. Udział Grupy Renault w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce wyniósł 10,7%.
Renault
W roku 2020 w Polsce zarejestrowano 30 000 samochodów Renault. Udział marki w polskim rynku wyniósł 6,1%, co zapewniło jej awans na czwarte miejsce pod względem sprzedaży.
Renault Clio znalazło się w TOP3 segmentu B (hatchbacków, kombi i sedanów), Renault Captur było jednym z trzech najchętniej wybieranych samochodów w segmencie B SUV, a Renault ZOE uplasowało się w TOP3 sprzedaży samochodów elektrycznych. Marka Renault znalazła się również na podium pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce. Renault oferuje najszerszą na rynku gamę aut w 100% elektrycznych, a także proponuje pełną gamę napędów hybrydowych i hybryd plug-in w modelach Clio, Captur i nowy Megane Grandtour, wyposażonych w technologie E-TECH Hybrid i Plug-in Hybrid. Technologia E-TECH Hybrid będzie również dostępna w Renault Arkana.
Renault zostało liderem rynku samochodów dostawczych w Polsce z wynikiem 8 950 sprzedanych egzemplarzy i 15% udziału w rynku. Renault Trafic utrzymało pozycję lidera w segmencie minibusów, a Renault Master - wśród samochodów dostawczych do 3,5 t.
Od roku 2009 Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów zabudowanych na bazie podwozi. W zeszłym roku zabudowano 5 380 samochodów marki Renault i Dacia.
Dacia
W 2020 r. Dacia zajęła ósme miejsce na rynku sprzedaży w Polsce z udziałem 4,6%. Zarejestrowano 22 500 egzemplarzy samochodów marki Dacia, która znalazła się w TOP5 marek najchętniej wybieranych przez klientów indywidualnych. Dwa modele Dacii ― Duster i Lodgy utrzymały pozycję lidera w swoich segmentach. Dacia Duster uplasowała się również w TOP2 sprzedaży dla klientów indywidualnych.
Sprzedaż flotowa
W 2020 r. sprzedaż aut Grupy Renault dla firm i instytucji na polskim rynku osiągnęła poziom ponad 36 500 egzemplarzy. Łącznie udział Grupy Renault w rynku sprzedaży do firm oraz instytucji wyniósł 10,1%.
Wśród kluczowych klientów Grupy Renault w 2020 r. znaleźli się m.in. Alior Bank (600 zakupionych samochodów) i Traficar (2000 zakupionych samochodów). Grupa Renault zawarła kontrakty również z Polską Spółką Gazownictwa, a także firmami Teltech, Kangoor, Ratownik, Petit Forestier, Hertz czy RTV EURO AGD.
Nagrody
Grupa Renault doskonale odnalazła się w wirtualnej rzeczywistości. Już po raz piąty Renault uplasowało się w pierwszej dwójce w badaniu Wielki Test Salonów magazynu „Auto Świat”, a Dacia zajęła trzecie miejsce. W związku z panującą pandemią badanie zostało w całości zrealizowane online. Ankieterzy oceniali cyfrowe narzędzia wykorzystywane przez salony poszczególnych marek.
Z kolei redakcja magazynu Fleet przyznała wyróżnienie Fleet Leader 2020 dla Renault Polska za popularyzację technologii hybrydowej E-TECH oraz konsekwentną elektryfikację całej gamy modelowej.
W 9. edycji plebiscytu Fleet Derby 2020 wyróżnienie w kategorii „Program serwisowy ASO” otrzymał program Karta Flotowa.
Renault znalazło się także wśród pięciu firm nagrodzonych tytułem „Global E-Mobility Leader”. Nagrody te są od trzech lat przyznawane przez PwC i PSPA (Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych) tym firmom, dzięki którym światowa transformacja branży motoryzacyjnej w kierunku nisko- i zeroemisyjności zyskuje coraz szybsze tempo. Renault otrzymało nagrodę za rozwijanie kompleksowego ekosystemu elektromobilności opartego na produkcji samochodów z napędem elektrycznym, carsharing oraz technologie magazynowania energii.
Podsumowanie i plany na rok 2021
Rok 2020 był trudny dla całego sektora motoryzacyjnego ze względu na pandemię COVID-19. Mimo to udało nam się zrealizować nasze cele: wejście do TOP5 sprzedaży samochodów osobowych oraz powrót na pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych. Renault awansowało także na czwarte miejsce w Polsce pod względem sprzedaży ogółem i znalazło się w TOP3 sprzedaży samochodów elektrycznych. W 2021 r. dzięki naszej szerokiej ofercie samochodów elektrycznych i hybrydowych chcemy umocnić swoją pozycję w tym segmencie. Naszą ambicją jest również awans Dacii o dwa miejsca w rankingu sprzedaży oraz utrzymanie pozycji Renault i zachowanie tytułu lidera na rynku samochodów dostawczych. Ważnym elementem naszej strategii jest rozwijanie naszych narzędzi sprzedaży online – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce.
W 2021 r. pojawi się wiele nowych modeli Renault i Dacia. Renault Arkana to hybrydowy usportowiony SUV o dynamicznej sylwetce i napędzie hybrydowym. Model charakteryzują wysoko umieszczone miejsce kierowcy, które daje poczucie bezpieczeństwa, duża ilość miejsca w kabinie, pojemny bagażnik, a także nowoczesna i wyróżniająca się stylistyka.
Kolejną nowością będzie nowa gama Trafica do przewozu osób, złożona z dwóch modeli: nowego Renault Trafic Combi i nowego Renault Trafic SpaceClass. Cechuje je dynamiczny wygląd zewnętrzny, bardziej wyrazisty przód, unikatowy kolor nadwozia Czerwony Carmin i zupełnie odnowione wnętrze.
Gama samochodów dostawczych zostanie poszerzona o nowe Renault Express Van i Kangoo Van.
Na polski rynek trafi całkowicie odnowiona edycja bestsellerowych modeli Dacii. Nowe Sandero oraz nowe Sandero Stepway można już zamawiać w salonach, a wiosną br. w Polsce będzie dostępny również nowy Logan – nowa Dacia w wersji sedan.
Zupełną nowością będzie Dacia Spring Electric – najbardziej przystępny cenowo samochód elektryczny na rynku, kompaktowy SUV o zasięgu 230 km.
W 2021 r. Renault będzie kontynuować cyfryzację swoich usług, by zapewnić wzrost satysfakcji klienta. Innowacyjna usługa wideo naprawy pozwoli na zdalny kontakt z klientem w trakcie serwisowania. Rozwijane będą także sklepy online R-SHOP I DACIA SHOP, umożliwiające m.in. wzięcie minikredytu oraz rezerwację wizyty u dealera za pośrednictwem Internetu, a także zapewniające bezpośrednią dostawę akcesoriów do klienta. Pojawi się również możliwość zdalnej rezerwacji jazd testowych. Nowością będzie Renault Mobility, program samochodów zastępczych Renault.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.