Komunikat Prasowy
Od końca 2021 roku Faurecia będzie dostarczać Grupie Renault systemy magazynowania wodoru dla jej pierwszej floty lekkich samochodów dostawczych. Systemy będą opracowywane i produkowane w światowym centrum badawczo-produkcyjnym Faurecii w miejscowości Bavans we Francji. W zależności od wielkości zapotrzebowania, zwiększenie produkcji zapewni nowy zakład specjalizujący się w systemach magazynowania wodoru, który Faurecia planuje wybudować w Allenjoie we Francji.
Mathias Miedreich, wiceprezes wykonawczy Faurecia Clean Mobility, powiedział: Ta partnerska współpraca stanowi znakomitą ilustrację naszej wspólnej wizji rozszerzenia zastosowania paliwa wodorowego, tak by stało się jednym z filarów transformacji energetycznej i zeroemisyjnej mobilności. Do 2030 roku technologia wodorowa w pojazdach elektrycznych powinna mieć znaczący udział w miksie systemów napędowych, dlatego Faurecia przeznacza znaczne środki, aby przyspieszyć jej wdrożenie.
Gilles Le Borgne, dyrektor ds. konstrukcyjnych Grupy Renault, dodaje: Obecna współpraca dotycząca zbiorników magazynowania wodoru stanowi element naszej strategii, której celem jest dostarczenie rozwiązania gotowego do wprowadzenia do sprzedaży na rynku lekkich pojazdów dostawczych i osiągnięcie ponad 30% udziałów w tym szybko rosnącym w Europie segmencie. Jest ona odzwierciedleniem ambicji współdzielonych z naszym partnerem Plug Power, które dotyczą stworzenia na terenie Francji unikatowej oferty, obejmującej cały łańcuch wartości i dotyczącej ogniw paliwowych i „zielonego” wodoru, a także uruchomienia nowych rodzajów działalności generujących wartość.
Grupa Renault
Grupa Renault reprezentuje awangardę powstającej, nowej koncepcji mobilności.
Dzięki Aliansowi z Nissanem i Mitsubishi Motors oraz unikatowemu know-how w napędach elektrycznych, a także wzajemnie dopełniającym się pięciu markom (Renault, Dacia, Łada, Alpine i Mobilize), oferuje klientom zrównoważone i innowacyjne rozwiązania w zakresie mobilności. Działa w 130 krajach i zatrudnia ponad 180 tys. pracowników. W 2020 roku sprzedała 2,95 mln samochodów.
Grupa, gotowa do podjęcia wyzwań na drogach i w sporcie, realizuje ambitny projekt transformacji, skupiony na generowaniu wartości. Projekt zakłada rozwój innowacyjnych technologii i usług, nowej, zelektryfikowanej i jeszcze bardziej konkurencyjnej i zrównoważonej gamy samochodów. W odpowiedzi na wyzwania związane z ochroną środowiska Grupa Renault wyznaczyła sobie ambitny cel osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2050 roku.
Firma Faurecia
Założona w 1997 roku firma Faurecia jest jednym z wiodących światowych dostawców wyposażenia samochodów. Dysponująca 248 zakładami produkcyjnymi i 37 ośrodkami badawczo-rozwojowymi oraz zatrudniająca 115 000 pracowników w 37 krajach Faurecia jest światowym liderem w czterech dziedzinach: siedzenia samochodowe, wyposażenie kabiny, rozwiązania IT (systemy Clarion Electronics) i technologie kontroli emisji spalin. Technologicznie zaawansowana oferta, skierowana do producentów samochodów, obejmuje rozwiązania, które znajdują zastosowanie w kokpitach samochodów przyszłości oraz są odpowiedzą na potrzeby zrównoważonej mobilności. W 2019 roku obroty Grupy wyniosły 17,8 miliarda euro. Faurecia jest firmą notowaną na giełdzie Euronext w Paryżu. Więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej: www.faurecia.com
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.