Komunikat Prasowy
Plan produkcji przemysłowej na lata 2021-2024 jest najbardziej ambitnym planem w historii działalności Renault w Hiszpanii. Jest to więc decyzja o historycznym znaczeniu. Plan zakłada zlecenie zakładom Grupy w Valladolid, Palencji i Sewilli dużych zamówień na produkcję samochodów i podzespołów. Zapewni pełne obłożenie hiszpańskich zakładów Grupy przez cały okres jego trwania i przyczyni się do ożywienia gospodarczego kraju, umożliwiając stworzenie nowych miejsc pracy i zwiększenie dochodów.
Plan został ogłoszony w zakładzie w Palencji, w obecności króla Filipa VI i szefa hiszpańskiego rządu Pedra Sáncheza. W wydarzeniu wzięli również udział Jean-Dominique Senard, prezes Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, José Vicente de los Mozos, dyrektor ds. przemysłowych Grupy Renault i prezes Renault España, jak również przedstawiciele władz: Alfonso Fernández Mañueco, prezydent regionu Kastylia i León, i Reyes Maroto, hiszpański minister przemysłu, handlu i turystyki.
Hiszpański Renaulution – nowa era
W ramach planu produkcji przemysłowej Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, zapowiedział produkcję trzech nowych modeli z segmentu C i D-SUV (które pojawią się w 2023, 2024 i 2025 roku) w zakładzie w Palencji. Ogłosił również produkcję dwóch nowych modeli z segmentów B i C-SUV w montowni w Valladolid w 2024 roku. Ponadto w zakładach Motores w Valladolid od 2023 roku będzie produkowana nowa gama silników, a w zakładzie w Sewilli dwie nowe skrzynie biegów (w 2022 i 2024 roku).
Nowe zlecenia produkcyjne przyczynią się do wzmocnienia znaczenia ośrodka badawczo-rozwojowego i wdrożeniowego Renault w Valladolid. Będzie on odpowiedzialny za różne aspekty wdrożenia nowych produktów w zakładach, co poszerzy jego kompetencje ze względu na projekty systemów wspomagania prowadzenia montowane w nowych modelach. Inżynierowie ośrodka przyczynią się do transformacji energetycznej sektora – będą prowadzili prace nad elektryfikacją, systemami łączności, akumulatorami, ogniwami wodorowymi, usługami w zakresie mobilności itd.
•W opinii dyrektora generalnego Grupy Renault: Nowe produkty, które obejmuje plan produkcji przemysłowej, nie tylko zagwarantują dalsze istnienie zakładów przemysłowych, ale wprowadzą je również w nową erę mobilności. Wszystkie przewidziane produkty są związane z napędem hybrydowym. Luca de Meo dodaje: Dzięki temu Hiszpania stanie się ważnym ośrodkiem elektryfikacji, a hiszpańskie zakłady wejdą w erę nowej mobilności. Napęd hybrydowy to droga do dekarbonizacji. Co więcej, pozwoli nam produkować samochody, które odpowiadają na silne zapotrzebowanie.
To więcej niż plan produkcji przemysłowej – to plan dla całego kraju
Ogłaszając plan produkcji przemysłowej na lata 2021-2024, Renault potwierdza swoje zaangażowanie w działalność w Hiszpanii, która jest drugim co do wielkości rynkiem dla marki. W tym okresie plan wygeneruje dla Hiszpanii wartość 12 miliardów euro. Producent podpisze również w Hiszpanii 1000 umów o pracę na czas nieokreślony i przyczyni się do powstania ponad 100 tysięcy miejsc pracy. Renault ma w Hiszpanii cztery zakłady produkcyjne samochodów i podzespołów mechanicznych, które wytwarzają 1,5% hiszpańskiego PKB, 5% eksportu i sprawiają, że Renault odgrywa znaczącą rolę w bilansie handlowym kraju.
Dlatego też José Vicente de los Mozos, dyrektor ds. przemysłowych Grupy Renault i prezes Renault España, podkreślił: Hiszpański Renaulution to plan najwyższej wagi – nie tylko zwiększy dynamikę rozwoju Grupy w Hiszpanii, ale też przyczyni się do odnowy gospodarczej kraju, ponieważ oznacza nowe inwestycje i miejsca pracy, a także zdecydowanie wzmocni tkankę przemysłową w tutejszym sektorze motoryzacyjnym.
Nowa mapa drogowa Renault w Hiszpanii zakłada również zwiększenie społecznego oddziaływania marki w Hiszpanii poprzez ambitne projekty ochrony środowiska, jak na przykład projekt gospodarki o obiegu zamkniętym w Sewilli.
Dowód uznania Renault dla jakości hiszpańskich zakładów
José Vicente de los Mozos oświadczył, że dla przyjęcia planu zasadnicze znaczenie miało porozumienie ze związkami zawodowymi i podpisanie układu zbiorowego pracy. Pozwoliło na zwiększenie konkurencyjności hiszpańskich zakładów. Należy również uwzględnić fakt, że hiszpańskie zakłady zawsze należały do najbardziej konkurencyjnych w Grupie i wyróżniały się wysoką jakością, produktywnością i motywacją pracowników, a także plasowały się w awangardzie innowacji. Wszystkie te czynniki zbudowały zaufanie Grupy Renault i przełożyły się na zlecenie wielu projektów w ramach nowego planu.
Vicente de los Mozos wyraził również swoją wdzięczność wobec pracowników, związków zawodowych, które umożliwiły przyjęcie planu, a także dostawców, instytucji i całego hiszpańskiego społeczeństwa. – Zawsze mówiłem, że Renault jest tym, czym jest, dzięki swoim pracownikom i klientom, dzięki ludziom, którzy wchodzą do salonów naszych dealerów. Chcemy pozostać ważnym partnerem dla hiszpańskiego społeczeństwa, a także – bo trudno, żeby było inaczej – dla otoczenia, w którym działają nasze zakłady produkcyjne. Przed chwilą powiedziałem, że rolą firm jest odbudowa kraju po pandemii. Dzięki temu planowi Renault będzie na pierwszej linii tej odbudowy.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.