Komunikat Prasowy
Luca de Meo, Elie Girard, Bernard Charlès, Jean-Marc Chery oraz Patrice Caine, czyli dyrektorzy generalni Grupy Renault, Atos, Dassault Systèmes, STMicroelectronics i Thales, ogłosili dzisiaj swoje plany nawiązania współpracy w celu stworzenia Software République – nowego ekosystemu na rzecz innowacji w inteligentnej mobilności. Dzięki połączeniu uzupełniającej się wiedzy specjalistycznej partnerzy planują rozwijać i wspólnie wprowadzać na rynek systemy i oprogramowanie, które zapewnią bardziej urozmaiconą i zrównoważoną ofertę mobilności dla miast, regionów, firm i mieszkańców.
Sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, mobilne technologie, wbudowana elektronika i technologie „cyfrowych bliźniaków” przyczynią się do osiągnięcia doskonałości nowych produktów i usług. Otwarty innowacyjny ekosystem, utworzony przez pięciu liderów w dziedzinach motoryzacji i technologii, będzie otwarty na nowych członków i współpracę z nimi.
Wyzwanie – suwerenność
Mobilność ulega ciągłym przemianom i stwarza nowe szanse. Jak podaje Boston Consulting Group, rynek globalnej mobilności wzrośnie o 60% do 2035 roku i będzie wart 11 miliardów euro. Do tego wzrostu w głównej mierze przyczynią się przełomowe rozwiązania technologiczne – samochody elektryczne, nowe komponenty, nowe usługi posprzedażne i inne usługi o wartości dodanej – których udział w globalnym rynku mobilności wzrośnie od 5% do 45% . Główni branżowi gracze z innych kontynentów, którzy otrzymują wsparcie od państwa, już teraz rozwijają wiele z tych technologii za pomocą ulepszonych strategii integracji. Członkowie-założyciele Software République podkreślili pilną potrzebę wspólnego budowania we Francji i w Europie zrównoważonego ekosystemu, którego celem jest zachowanie suwerenności w tej dziedzinie.
Trzy główne obszary współpracy
Aby wspólnie rozwijać i wprowadzać na rynek systemy inteligentnej mobilności, umożliwiające wdrażanie dostosowanej oferty mobilności, zidentyfikowano trzy główne obszary współpracy:
• Inteligentne systemy wspierające łączność pomiędzy samochodem a jego cyfrowym i fizycznym środowiskiem.
• Systemy symulacyjne i zarządzania danymi w celu optymalizacji przepływów w obszarach i przedsiębiorstwach.
• Ekosystem energetyczny w celu uproszczenia ładowania samochodu.
Partnerzy Software République omawiają następujące tematy:
Plug and Charge
Rozwój nowych technologii, które pozwalają – po podłączeniu samochodu elektrycznego do kompatybilnego punktu ładowania – na automatyczne rozpoznanie samochodu i naładowanie go bez żadnej interwencji ze strony użytkownika.
Optymalizowanie przepływów w ramach mobilności w różnych obszarach
Ułatwienie dostępu i przeprowadzenie symulacji wymiany informacji dotyczących mobilności.
Ta natychmiastowa i otwarta wymiana między miastami i regionami ma umożliwić:
– Użytkownikom – wybór najlepszego środka mobilności pod względem czasu, komfortu i zarządzania energią.
– Operatorom – rozbudowanie ich usług.
– Władzom publicznym – przeprowadzenie symulacji i wdrożenie scenariuszy mobilności, takich jak zarządzanie w sytuacjach kryzysowych czy podczas wydarzeń itp.
– Urbanistom – lepsze przewidywanie potrzeb związanych z zagospodarowaniem przestrzennym.
Aby wspierać innowacje, Software République będzie starać się również stworzyć fundusz na rzecz innowacji w celu finansowania najbardziej obiecujących startupów oraz inkubator tworzący przestrzeń dla startupów w dziedzinie technologii inteligentnej mobilności, gdzie będą miały dostęp do wirtualnego środowiska współpracy pozwalającego na prowadzenie badań rozwojowych i eksperymentów. W celu uruchomienia ekosystemu dla startupów i uniwersytetów partnerzy Software République planują zorganizować „data challenge”, aby przyczynić się do rozwoju technologii dla elektrycznej, połączonej i autonomicznej mobilności jutra.
***
Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault
W nowym łańcuchu wartości dla mobilności inteligentne systemy pokładowe są nową siłą napędową, na której koncentrują się wszystkie badania i inwestycje. W obliczu tego technologicznego wyzwania zdecydowaliśmy się postawić na współpracę i otwartość. Nie będzie jednego głównego ośrodka, wartość każdego z graczy zostanie zwielokrotniona przez pozostałych partnerów. Połączona wiedza specjalistyczna w zakresie cyberbezpieczeństwa, mikroelektroniki, energii i zarządzania danymi pozwoli nam na stworzenie unikatowych, najnowocześniejszych rozwiązań dla niskoemisyjnej, współdzielonej i odpowiedzialnej mobilności „made in Europe”.
Elie Girard, dyrektor generalny, Atos
Atos jest dumny, że może być jednym z członków-założycieli Software République. Jako twórcy technologii integrujących złożone rozwiązania będziemy mogli udostępnić temu unikatowemu systemowi naszą wiedzę specjalistyczną w zakresie redukcji śladu węglowego oraz innowacyjne technologie w kluczowych obszarach takich jak sztuczna inteligencja, bezpieczeństwo cyfrowe, rozwiązania chmurowe, internet rzeczy czy wysokowydajne systemy obliczeniowe. Inicjatywa, która łączy atuty pięciu wiodących światowych graczy z branż samochodowej i technologicznej, jest obietnicą przyspieszenia dekarbonizacji mobilności.
Bernard Charlès, wiceprezes zarządu i dyrektor Dassault Systèmes
Musimy wyjść poza branżę motoryzacyjną i myśleć o użytkowaniu – o mobilności, która oferuje środowisko do pracy i odpoczynku, a także wpisuje się w zrównoważoną gospodarkę. Ta gospodarka współgra z Renesansem Przemysłowym na całym świecie: gospodarka nowej mobilności zostanie zorganizowana w ramach nowych, opartych na współpracy sieci wartości, wykorzystujących platformy cyfrowe. Software République jest zatem wielobranżowym i interdyscyplinarnym ekosystemem, którego celem jest przyspieszenie innowacji i stworzenie sił napędowych jutra. Aby to osiągnąć, oprzemy się na wirtualnym środowisku umożliwiającym współpracę, czyli platformie 3DEXPERIENCE, która zostanie dostarczona przez Dassault Systèmes, oraz na technologii „cyfrowych bliźniaków”. Projekt skorzysta również z pomocy akceleratora startupów 3DEXPERIENCE Lab.
Jean-Marc Chery, prezes i dyrektor generalny STMicroelectronics
STMicroelectronics dołącza do Software République ze swoimi innowacyjnymi produktami i rozwiązaniami półprzewodnikowymi na rzecz elektryfikacji i cyfryzacji pojazdów i usług mobilności. Nasze know-how pozwoli poszerzyć trwającą transformację o bardziej wydajne rozwiązania, które są zgodne z oczekiwaniami zainteresowanych stron pod względem wpływu na środowisko. Współpraca stanowiąca sedno tego projektu również pozwoli wzmocnić powiązania w ramach całego łańcucha wartości, co jest kluczowym aspektem na tym etapie transformacji branży.
Patrice Caine, prezes i dyrektor generalny Thales
Software République to przełomowe i nieodzowne dla ekosystemu mobilności wspólne przedsięwzięcie. W oparciu o potwierdzone doświadczenie w zapewnianiu bezpieczeństwa cyfrowego na tak wymagających rynkach jak transport, bankowość, obronność czy lotnictwo i kosmonautyka, Thales podzieli się swoją wiedzą specjalistyczną dotyczącą sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa i łączności, aby poprawić bezpieczeństwo pojazdów, ich danych oraz osób korzystających z mobilności.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.