Stories

Udostępnij

Mobilize Media Newsletter

W TYM MIESIĄCU: • Zebranie Komitetu zarządzającego Mobilize • Wywiad z Clotilde Delbos, dyrektor generalną Mobilize • Innowacyjne podejście do projektowania • Więcej o… Renault Mobility • Aktualności: mobilność - Renault Mobility rozpoczyna działalność w Tuluzie - Projekt deweloperski: Współpraca z XXL Marsylia • Aktualności: energia - Wykorzystanie akumulatorów pojazdów elektrycznych na potrzeby krajowej sieci elektroenergetycznej

POWOŁANIE KOMITETU ZARZĄDZAJĄCEGO MOBILIZE


Mobilize powołuje Komitet zarządzający, na którego czele stanęła Clotilde Delbos, dyrektor generalna Mobilize.


WYWIAD Z CLOTILDE DELBOS, DYREKTOR GENERALNĄ MOBILIZE


„Mobilize – sposobem na przygotowanie przyszłości Renault”


Jaka jest rola marki Mobilize w strategii Grupy Renault?

Przemysł motoryzacyjny przechodzi głębokie przemiany. Zmieniają się przyzwyczajenia kierowców: coraz więcej osób decyduje się nie posiadać własnego pojazdu, którego koszt może być wysoki w porównaniu z jego użytkowaniem, zwłaszcza w dużych miastach. W pewnych okolicznościach bardziej sensowne jest płacenie za przejazd niż ponoszenie stałych kosztów posiadania samochodu! Poza tym wiadomo, że nowy pojazd traci połowę swojej wartości już po trzech latach. Dzięki Mobilize chcemy wspierać te zmiany, opracowując elastyczne oferty mobilności uzupełniające oferty nakierowane na posiadanie własnego pojazdu.

Zmiany w sektorze motoryzacji są naszym „polem doświadczalnym”. Dają olbrzymią szansę na rozwój. Jeśli jej nie wykorzystamy, ktoś inny zrobi to za nas. A my nadajemy się do tego bardziej niż inni, ponieważ od ponad 120 lat mobilność jest naszą specjalnością!


Jakie są mocne strony Mobilize?

Podczas prezentacji planu strategicznego Renaulution wskazaliśmy, że naszym celem jest osiągnięcie 20% udziału w obrotach Grupy do 2030 roku. To jest nasz cel i jesteśmy przekonani, że go osiągniemy, ponieważ nie zaczynamy od zera.

Należymy do grupy motoryzacyjnej, której sercem jest innowacyjność. Mobilize uosabia nowe podejście Grupy do mobilności i wpisuje się w procesy transformacji sektora.

Mobilize łączy kilka inicjatyw i start-upów związanych z mobilnością – Zity, Renault Mobility, Karhoo, iCabbi, Glide.io … – jak również ekosystemy energetyczne. Na przykład nasza spółka zależna Elexent doskonale pokazuje know-how, jakim dysponujemy w zakresie infrastruktury i oferowania rozwiązań w zakresie ładowania akumulatorów.

To pozwala nam dobrze rozumieć, jakich usług potrzebują nasi klienci. Taka jest misja Mobilize – oferowanie usług spełniających oczekiwania konsumentów, przedsiębiorstw, operatorów lub regionów.

Dlatego projektując pojazd taki jak np. EZ-1 Prototype, myślimy kompleksowo o doświadczeniach jego przyszłego użytkownika. Nazywamy to purpose designed vehicles*, niezależnie od tego, czy chodzi o mobilność ludzi czy towarów.

Mobilize to pełnoprawna jednostka biznesowa. Ma własne zespoły inżynieryjno-projektowe, a także może polegać na innych zasobach firmy. Chciałabym również podkreślić ważną rolę naszej spółki zależnej RCI Bank and Services, która przygotuje oferty finansowania i ubezpieczenia specjalnie dla naszej nowej działalności.

Możemy także polegać na sieci ponad 6 000 punktów sprzedaży w Europie, aby efektywnie wdrażać nasze usługi.

Ponadto Re-Factory we Flins będzie stanowić solidną bazę i wsparcie dla Mobilize, w szczególności w zakresie utrzymania flot pojazdów współdzielonych oraz recyklingu akumulatorów.

Wreszcie Software République – ten otwarty ekosystem innowacji jest ważnym atutem dla marki Mobilize, która będzie mogła wykorzystać jego know-how w dziedzinie rozwoju.


* Pojazdy przeznaczone do określonego użytku.


Jakie są główne wyzwania Mobilize?

Naszym największym wyzwaniem jest zmiana kultury użytkowania pojazdu. Z producenta pojazdów musimy przeistoczyć się w usługodawcę w trzech głównych obszarach działalności: mobilności, energii i danych. Wymaga to dość radykalnej zmiany sposobu myślenia. Musimy wejść w tryb działania start-upu, będąc jednocześnie częścią dużego koncernu. W tym celu nie możemy wahać się przed testowaniem różnych rozwiązań, nawet jeśli oznacza to popełnianie błędów, oraz praktykowaniem metody „test and learn”. A w dodatku musimy działać w czasach, gdy cała branża motoryzacyjna przeżywa trudne chwile, a zasoby firmy są poddane silnej presji. Będziemy musieli wykazać się umiejętnościami, pomysłowością i przedsiębiorczością.


Jak przebiega proces powstawania marki Mobilize? Jakie są jej pierwsze osiągnięcia?

Mobilize działa na rynku dopiero trzy miesiące. Może się wydawać, że to niewiele, ale nasza strategia i plan działania są czytelne. Zebraliśmy zespół i określiliśmy priorytetowe projekty. Szczególnie dobrze rozwija się działalność w zakresie carsharingu. Wkrótce powinniśmy rozpocząć działalność w nowych miastach, zarówno dzięki ofercie Zity, która ma obecnie ponad 400 000 klientów, jak i Renault Mobility, która od niedawna jest wdrażana w małych i średnich miastach – ostatnio w Tuluzie. Z dumą ogłaszam, że wkrótce zaczniemy testy modelu przeznaczonego dla korporacji taksówkarskich i firm świadczących przewozy osób. Chcemy mieć pojazd najlepiej dostosowany do usług, które chcemy oferować.


Jeśli chodzi o usługi związane z energią, nasza działalność dotycząca magazynowania energii już funkcjonuje i będziemy ją rozszerzać w nadchodzących tygodniach i miesiącach. W ramach projektu „Advanced Battery Storage”, największego stacjonarnego systemu magazynowania energii z akumulatorów pojazdów elektrycznych w Europie, właśnie podłączyliśmy do krajowej sieci elektroenergetycznej pierwszy obiekt w Douai. W ten sposób akumulatory uczestniczą w jej podtrzymaniu, ładując się, gdy zapotrzebowanie na energię elektryczną jest niskie, a gdy tylko to zapotrzebowanie wzrośnie, oddają tę energię do sieci energetycznej.


Słowo na zakończenie?

Mobilize to marka zaangażowana. Wychodząc poza sektor motoryzacji, wspieramy naszych klientów w ekologicznej transformacji poprzez elastyczne i zrównoważone rozwiązania w zakresie mobilności i energii, które są zorientowane na użytkowanie. Jeśli chodzi przygotowania Grupy Renault do przyszłości, jesteśmy na pierwszej linii.


INNOWACYJNE PODEJŚCIE DO PROJEKTOWANIA

Projektowanie mobilności z uwzględnieniem problemów poruszania się po obszarach miejskich oraz potrzeb użytkowników, miast i operatorów… Takie było wyzwanie zaproponowane i podjęte przez zespoły Patricka Lecharpy’ego, dyrektora ds. designu Mobilize.

Aby odkryć historię tej twórczej przygody lub do niej wrócić, kliknij tutaj.


WIĘCEJ O... RENAULT MOBILITY

Renault Mobility to usługa wynajmu pojazdów w agencji i poprzez samoobsługową aplikację Mobilize. Renault Mobility oferuje na wynajem szeroką gamę pojazdów Renault (samochody miejskie, sedany i hatchbacki, samochody rodzinne, dostawcze itp.). W tym również gamę pojazdów elektrycznych spełniających potrzeby osób prywatnych i przedsiębiorców.

Okres wynajmu pojazdu w agencji wynosi od 1 dnia do 1 miesiąca. A ponieważ potrzeba mobilności może występować sporadycznie, Renault Mobility oferuje również całodobowy wynajem samochodów na godziny w systemie samoobsługowym. Rezerwacja, płatność i otwarcie pojazdu odbywają się wtedy bezpośrednio z aplikacji Renault Mobility na smartfony. Dla większego spokoju paliwo, ubezpieczenie i ryczałt 50 km na dobę są już wliczone w cenę.

Renault Mobility rozszerza swoją ofertę współdzielenia pojazdów na przedsiębiorstwa – na potrzeby przejazdów służbowych i prywatnych pracowników – a także na flotę pojazdów zastępczych dla klientów serwisów sieci Renault.

Renault Mobility ma obecnie ponad 200 000 klientów w Europie i dysponuje flotą 2 300 pojazdów (oraz 12 000 pojazdów w agencjach wynajmu we Francji).


AKTUALNOŚCI: MOBILNOŚĆ


RENAULT MOBILITY ROZPOCZYNA DZIAŁALNOŚĆ W TULUZIE (FRANCJA)

Renault Mobility kontynuuje swoją ekspansję geograficzną i rozpoczyna działalność w Tuluzie z flotą 15 samochodów dostępnych w carsharingu.


PROJEKT DEWELOPERSKI: WSPÓŁPRACA Z XXL MARSYLIA (FRANCJA)

Mobilize i XXL Marseille, firma, której udziałowcami są Bouygues Immobilier i Linkcity (spółka zależna Bouygues Construction zajmująca się działalnością deweloperską), podpisały wstępne porozumienie w celu wdrożenia usługi carsharingu w nowej dzielnicy „Les Fabriques” w Marsylii. Usługa, której uruchomienie zaplanowano na 2023 r., będzie zarządzana przez Renault Mobility za pośrednictwem Renault Retail Group.

Przyszłe śródziemnomorskie osiedle ekologiczne „Les Fabriques” jest inspirowane subkulturą makerów. Zachowuje jednocześnie silną tożsamość dzielnicy i jej pchlego targu, co zapewnia bardziej atrakcyjne, kreatywne i zróżnicowane otwarcie na miasto. Projekt czerpie z historycznego dziedzictwa dzielnicy a jednocześnie stawia na innowacyjne rozwiązania, zorientowane na użytkowników, środowisko i zgodne z ideą smart city. Pierwsze mieszkania w nowej dzielnicy zostaną oddane w 2023 roku.


AKTUALNOŚCI: ENERGIA


WYKORZYSTANIE AKUMULATORÓW POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH NA POTRZEBY KRAJOWEJ SIECI ELEKTROENERGETYCZNEJ

W erze transformacji energetycznej magazynowanie energii ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia udziału energii odnawialnej w miksie energetycznym. Aby odpowiedzieć na to wyzwanie, Grupa Renault wdrożyła projekt Advanced Battery Storage (ABS), największy stacjonarny system magazynowania energii wykorzystujący akumulatory pojazdów elektrycznych i przeznaczony do wdrożenia na ternie Francji i Niemczech. Ten system – będący dzisiaj częścią ekosystemu Mobilize – ma docelowo osiągnąć 70 MWh.

W najbliższych dniach do niemieckiej sieci energetycznej Amprion zostanie podłączony obiekt ABS w Elverlingsen w Niemczech. Instalacja wykorzystuje nowe akumulatory pojazdów Renault ZOE, które następnie zostaną użyte w ramach usług posprzedażnych. Obiekt będzie miał moc 2,9 MWh.

Jest to druga, po fabryce Renault Georges Besse w Douai we Francji, instalacja podłączona do krajowej sieci elektroenergetycznej. Pod koniec 2020 roku we francuskim zakładzie został uruchomiony pierwszy obiekt ABS składający się z akumulatorów Renault ZOE o łącznej pojemności 4,7 MWh umieszczonych w kontenerach. Wykorzystywane są dwa rodzaje akumulatorów: akumulatory wycofane z eksploatacji w samochodach i nowe. Obiekt jest podłączony do krajowej sieci elektroenergetycznej RTE (Réseau de Transport d’Electricité) od 25 stycznia 2021 r. i od tego czasu służy do wyrównywania w czasie rzeczywistym różnic między produkcją a zużyciem energii w sieci elektroenergetycznej.



O MOBILIZE

Mobilize zarządza usługami w zakresie mobilności, energii i danych. Należy do Grupy Renault Mobilize, wykorzystuje otwarte ekosystemy, zapewnia elastyczne rozwiązania w zakresie mobilności i promuje zrównoważoną transformację energetyczną zgodnie z celem Grupy Renault, która chce osiągnąć neutralność węglową, oraz dążeniem do rozwijania gospodarki o obiegu zamkniętym.

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies