Stories
Od 15 lat Dacia wyróżnia się w branży samochodowej mało konwencjonalnym podejściem. W coraz bardziej złożonym świecie kieruje się w stronę szerokiej grupy klientów, którzy wybrali bardziej rozsądny model konsumpcji. Obecna dzisiaj w 44 krajach i posiadająca ponad 7 milionów klientów Dacia potrafiła zmieniać się z upływem czasu i nie zamierza na tym poprzestać.
Dacia
Dacia powstała w Rumunii w 1968 roku w jasno określonym celu – miała dostarczać nowoczesne, trwałe i oszczędne samochody. Nazwa marki czerpie inspirację bezpośrednio z nazwy obszaru zajmowanego obecnie przez Rumunię, który w starożytności nosił nazwę Dacia.
W 1999 roku z inicjatywy Louisa Schweitzera marka Dacia została włączona do Renault Group, co otworzyło przed nią nowe możliwości.
Ten zwrotny punkt w historii marki nabrał konkretnego wymiaru w 2004 roku wraz z wprowadzeniem na rynek modelu Logan, nowoczesnego, trwałego, rodzinnego, a przede wszystkim przystępnego cenowo sedana. Początkowo samochód został zaprojektowany na potrzeby rynków wschodzących, miał bezkonkurencyjną cenę 5000 euro i odniósł ogromny sukces handlowy również w Europie Zachodniej, gdzie bardzo szybko został wprowadzony do sprzedaży w 2005 roku. Nowy samochód sprzedawany w cenie używanego – to była rewolucja na rynku samochodowym!
W 2008 roku pojawił się drugi znaczący model Dacii. Sandero, wprowadzony na rynek jako produkt Grupy Renault, osiąga wielki sukces handlowy. Liczne atuty samochodu – przestrzeń wewnętrzna, zalety praktyczne i wszechstronność, a także przystępna cena sprawiły, że zajął pierwsze miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych w Europie.
W 2010 roku Dacia kolejny raz zburzyła kanony, oferując SUV w najbardziej przystępnej cenie na rynku. Duster to atrakcyjny samochód o bardzo dobrych właściwościach terenowych, a w dodatku przystępny cenowo. I znów Dacia odniosła sukces handlowy.
Kolejna rewolucja nadeszła wraz z modelem Spring, najtańszym samochodem elektrycznym na rynku europejskim! Wprowadzając niewielki samochód miejski o wyglądzie SUV-a Dacia po raz kolejny podważyła istniejący status quo i upowszechniła napęd elektryczny.
Z biegiem lat marka potrafiła dopasować się do oczekiwań klientów, pozostając wierna fundamentalnym wartościom. Dzięki wyjątkowej ofercie, która podąża z duchem czasów, Dacia przyciąga niezwykłą wspólnotę ludzi bardzo aktywnych w sieci, czerpiących przyjemność ze spotkań takich jak słynne „pikniki Dacii”.
Dacia dzisiaj i jutro
Bardziej niż kiedykolwiek nowoczesna i dotrzymująca kroku dokonującym się zmianom Dacia nieprzerwanie pisze swą dynamicznie rozgrywającą się historię i nie zmienia sposobu na sukces: gwarantuje bezkonkurencyjną relację ceny do wartości dla wszystkich samochodów w gamie. Poczynając od projektu, poprzez produkcję lub transport, aż po samą sprzedaż, marka pozostaje wierna strategii optymalizacji kosztów na każdym etapie, aby klienci płacili tylko za to, czego potrzebują.
Marka Dacia chce zdobywać nowe terytoria stosując unikatowy i wyjątkowo skuteczny model biznesowy i wykorzystując coraz szerszą gamę samochodów, skoncentrowaną na zaspokajaniu najistotniejszych potrzeb klienta. Jednocześnie chce posuwać się naprzód, zdobywając kolejne rynki i tworząc nowe produkty, zwłaszcza w segmencie C. Bigster Concept przedstawiony po raz pierwszy w styczniu 2021 roku podczas prezentacji planu strategicznego Renaulution jest zapowiedzią otwarcia gamy modelowej marki Dacia na nowe horyzonty.
Dacia będzie zawsze Dacią i nadal będzie oferować niezawodne samochody, które są dla klientów inteligentnym wyborem o najlepszym stosunku ceny do wartości. Tworząc business unit Dacia/LADA, w maksymalny sposób wykorzystamy modułową platformę CMF-B, poprawimy efektywność działania i podniesiemy jakość, konkurencyjność i atrakcyjność naszych produktów. Mamy tym samym wszystkie karty w ręku, by sięgać jeszcze wyżej. Bigster Concept wskazuje drogę ku tym szczytom.
Denis Le Vot, dyrektor generalny marek Dacia i LADA podczas prezentacji planu strategicznego.
Modelem Bigster Concept Dacia pokazuje, że będzie jeszcze bardziej atrakcyjną, cool i outdoorową marką, pozostając jednocześnie przystępna cenowo i skupiona na tym, co najważniejsze dla klienta. Nastawiony na jazdę w terenie po drogach pełnych kurzu Bigster Concept oferuje bez zbędnych dodatków wszystko to, co ważne w SUV-ie w tym segmencie. Żadnych fajerwerków, chromów czy udawanego aluminium. Samochód ma tylko to, co najistotniejsze. Projektanci odważnie sięgnęli na przykład po surowe materiały z recyklingu do wykonania zewnętrznych elementów ochronnych. Proste linie nadwozia i ponadczasowe proporcje zapowiadają trwałość konstrukcji, podkreślają osobowość SUV-a i wnoszą powiew wolności do oferty marki. Dacia staje się synonimem swobody, a jej samochody zapewniają klientom wyjątkowe, prawdziwe doznania.
Nową wizję marki i nowy rozdział w jej historii podkreśla wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej Dacii. Nowy świat marki i nowa identyfikacja w stylu „outdoorowym” to odpowiedź na nasze pragnienia ucieczki od codzienności, dążenie do wolności i autentyczności. Ma także wyrazić to, co dziś najważniejsze – wejść w bliską relację z otoczeniem, by dzielić się prostymi przyjemnościami z bliskimi.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.