Komunikat Prasowy
Aby sprostać wyzwaniom związanym z mobilnością opartą na wodorze, niezbędne jest stworzenie oferty pojazdów przystosowanych do wszelkiego rodzaju intensywnego użytkowania, zasilanych ogniwami paliwowymi, z uwzględnieniem całego związanego z nimi ekosystemu. HYVIA oferuje gotowe rozwiązania w zakresie mobilności, które obejmują produkcję, magazynowanie i dystrybucję ekologicznego wodoru, oraz dysponuje kompletną gamą pojazdów dostawczych. Rozwiązania te wychodzą naprzeciw nowym potrzebom firm, kluczowych klientów, zarządców flot pojazdów i samorządów lokalnych w zakresie działań na rzecz transformacji energetycznej.
David Holderbach, prezes HYVIA
Produkcja, składowanie i dystrybucja ekologicznego wodoru
HYVIA polega w swojej działalności na wiedzy firmy Plug Power, jednego ze światowych liderów oferujących rozwiązania w zakresie paliwa wodorowego, który posiada ponad 20-letnie doświadczenie w produkcji elektrolizerów i zarządza siecią ponad 100 stacji dostarczających ponad 40 ton wodoru dziennie.
HYVIA będzie oferować elektrolizery, mobilne stacje magazynowania oraz, już od końca 2021 roku, również stacje tankowania wodoru, montowane w zakładzie we Flins (Francja). Stacje te, dostępne na zasadach wynajmu lub sprzedaży, są proste i całkowicie bezpieczne w użyciu.
Kompletna gama lekkich samochodów dostawczych z napędem wodorowym, wyposażonych w ogniwa paliwowe
HYVIA opiera się w tym zakresie na rozległej wiedzy Grupy Renault, lidera w zakresie elektrycznych pojazdów dostawczych w Europie i pioniera w zakresie oferowanych od 2014 roku pojazdów dostawczych napędzanych wodorem.
Do końca bieżącego roku HYVIA dysponować będzie gamą trzech pojazdów dostawczych zasilanych ogniwami paliwowymi:
• Master Citybus H2-TECH – miejski minibus wychodzący naprzeciw potrzebom firm i samorządów lokalnych, umożliwiający przewóz do 15 osób i dysponujący zasięgiem około 300 km.
• Master Van H2-TECH – duży furgon do przewozu towarów, przeznaczony dla firm przewozowych, dysponujący zasięgiem do 500 km i pojemnością ładunkową wynoszącą 12 m3.
• MASTER Podwozie z kabiną H2-TECH – duży furgon o jeszcze większej, wynoszącej 19 m3 pojemności ładunkowej, dysponujący zasięgiem 250 km.
KONSTRUKCJA NAPĘDU WODOROWEGO HYVIA
Pod względem konstrukcyjnym w pojazdach tych zastosowano rozwiązanie typu „Dual power” z zasilaniem elektrycznym i wodorowym. Mają one łączny zasięg do 500 km, z czego 100 km przypada na energię elektryczną, a reszta na energię ze źródła wodorowego.
Wszystkie pojazdy HYVIA są wyposażone w akumulator trakcyjny o pojemności 33 kWh, ogniwo paliwowe o mocy 30 kW i zbiorniki mogące pomieścić zależnie od wersji od 3 do 7 kg wodoru.
System oparty na ogniwie paliwowym obejmuje samo ogniwo i wszystkie podzespoły niezbędne do jego prawidłowego działania: układ zasilania i regulacji dopływu powietrza i wodoru oraz układy nawilżania i schładzania gazów.
Usługi finansowania i serwisowania
Aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów firmy Hyvia, powyższa oferta będzie uzupełniona o usługi finansowania (takie jak leasing stacji ładowania wodoru i leasing pojazdów) oraz serwisowania tych pojazdów w punktach sieci Renault, która jest jedną z najbardziej rozbudowanych sieci na terenie całej Europy.
Ekosystem zlokalizowany na terenie Francji
HYVIA lokuje jednostki swego ekosystemu na terenie Francji:
• Villiers Saint-Frédéric – siedziba główna i dział badawczo-rozwojowy: specjalny zespół rozpoczął prace dotyczące uwzględnienia ogniw paliwowych w konstrukcji seryjnych modeli pojazdów w inżynieryjnym centrum badawczo-rozwojowym pojazdów dostawczych Grupy Renault.
• Flins – technologia, produkcja i logistyka: prace i badania nad montażem ogniw paliwowych i stacji ładowania wodorem nabierają tempa, tak aby umożliwić ich wprowadzenie na rynek pod koniec 2021 r.
• Batilly – produkcja modelu RENAULT MASTER: należący do Grupy Renault zakład w Batilly zapewni produkcję MASTERA na potrzeby HYVII.
• Gretz Amainvilliers – PVI (Renault Vehicle Innovation): PVI, spółka zależna Grupy Renault, od 2017 roku kontynuuje elektryfikację Mastera i rozszerza swoje kompetencje w zakresie integracji ogniw paliwowych w pojazdach Renault. PVI produkuje również 27-tonowe pojazdy ciężarowe z napędem wodorowym.
* Zero emisji CO2 i objętych obowiązującymi przepisami spalin do atmosfery podczas użytkowania, zgodnie z cyklem homologacji (WLTP).
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.