Komunikat Prasowy
• Nowy hybrydowy napęd E-TECH 145
o Innowacyjny silnik full-hybrid E-TECH współpracujący z akumulatorem trakcyjnym 230V o pojemności 1,2 kWh
o Do 80% czasu jazdy po mieście w trybie całkowicie elektrycznym i nawet o 40% niższe zużycie paliwa
o Zasięg samochodu w trybie elektrycznym: do 3 km
o Jedynie 4,8 l/100 km i 108 g CO2/km .
• Nowy silnik 1.3 TCe 160 z układem mikrohybrydowym 12 V
o Wprowadzenie systemu mikrohybrydowego 12 V w wersjach z silnikiem 1.3 TCe o mocy 160 KM
o Obniżenie zużycia paliwa o 8% i emisji CO2 o 8,5%
o Jedynie 5,7 l/100 km i 130 g CO2/km .
• Już ponad 10 000 europejskich klientów zdecydowało się na zakup Renault Arkana od momentu jego wprowadzenia na rynek
Nowe Renault Arkana przełamuje wszelkie kanony segmentu i wkracza z nową ofertą, która godzi pozorne sprzeczności. Rasowy i przestronny, sportowy i komfortowy pierwszy duży SUV coupe producenta samochodów popularnych prezentuje z mocą w 100% hybrydową osobowość. Naszpikowany emocjami, zaawansowanymi technologiami i efektywny energetycznie, z jeszcze niższą emisją CO2, jest pod każdym względem rewelacyjny i nie uznaje ustępstw. Nowe Renault Arkana to w 100% hybrydowy samochód, który występuje wyłącznie w wersji zelektryfikowanej. Teraz jest dostępny z nowym napędem hybrydowym E-TECH 145. Dodatkową nowością uzupełniającą gamę zespołów napędowych jest benzynowy silnik 1.3 TCe 160 KM z układem mikrohybrydowym 12 V.
ARKANA E-TECH 145 – ELEKTRYCZNY NAPĘD NA CO DZIEŃ I WSZECHSTRONNOŚĆ W BONUSIE
Nowe Renault Arkana, wprowadzone na rynek europejski w marcu bieżącego roku, jest teraz dostępne z napędem hybrydowym E-TECH 145, bardziej ekoodpowiedzialnym, mniej energochłonnym i zapewniającym maksymalną przyjemność z jazdy. Dzięki napędowi full hybrid z akumulatorem trakcyjnym 230 V o pojemności 1,2 kWh Nowe Renault Arkana oferuje użytkownikom wszystkie korzyści płynące z napędu elektrycznego i nie wymaga podłączania samochodu do sieci elektrycznej.
Tym wyjątkowym pod względem designu, przestronności wnętrza i technologii pokładowych SUV-em coupe będzie można poruszać się nawet przez 80% czasu jazdy po mieście w trybie elektrycznym, ciesząc się cichą pracą napędu, komfortem i błyskawicznymi reakcjami. W zależności od warunków użytkowania zasięg samochodu w trybie elektrycznym może wynosić nawet do 3 km.
Dzięki rewolucyjnej, przejętej bezpośrednio z Formuły 1 technologii E-TECH i innowacyjnym rozwiązaniom poprawiającym aerodynamikę samochodu – w szczególności współczynnikowi SCx (wynoszącemu 0,72), o 25% korzystniejszemu niż w standardowych SUV-ach – Nowe Renault Arkana E-TECH 145 zużywa zaledwie 4,8 l/100 km i emituje tylko 108 g CO2/km.
Nowe Renault Arkana nie rezygnuje z przestronności na rzecz efektywności energetycznej. Ten stanowiący unikatową ofertę w segmencie i mierzący 4,57 m SUV coupe z segmentu C jest wyposażony w system hybrydowy E-TECH zamontowany pod tylnym zawieszeniem. Kompaktowa konstrukcja pozwoliła zachować duże wnętrze, identyczne jak w wersjach spalinowych.
Ponadto usportowiona wersja R.S. Line Nowego Renault Arkana jest standardowo wyposażona w dźwignię zmiany biegów by wire, tzw. e-shifter.
Więcej informacji o naszej technologii hybrydowej E-TECH znajdziesz TUTAJ
NOWY SILNIK 1.3 TCE 160 Z UKŁADEM MIKROHYBRYDOWYM 12 V
Oprócz silnika hybrydowego E-TECH 145 w ofercie Renault Arkana pojawia się również nowy silnik benzynowy 1.3 TCe, który współpracuje z systemem mikrohybrydowym 12 V. To synonim oszczędności, elastyczności i przyjemności z jazdy.
Po dostępnej od marca bieżącego roku wersji TCe 140, na rynek trafia dziś druga, mocniejsza oferta Arkany z układem mikrohybrydowym 12 V. W nowej wersji silnik o pojemności 1.3 l rozwija moc 160 KM przy zużyciu paliwa zaledwie 5,7 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 130 g/km.
Technologia mikrohybrydowa 12 V zapewnia konkretne korzyści – pozwala obniżyć średnie zużycie paliwa nawet o 8%, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2 sięgającym 8,5% .
Renault Arkana wprowadza także kolejną nowość, dostępną we wszystkich wersjach z silnikami TCe 140 i 160: funkcję Sailing Stop. Można ją aktywować lub dezaktywować za pomocą systemu Multi Sense (w trybie My Sense lub Eco). Pozwala obniżyć emisję CO2 nawet o 4 dodatkowe gramy dzięki wyłączeniu silnika w fazach zwalniania przy prędkościach od 30 do 140 km/h.
RYNKOWY SUKCES NOWEGO RENAULT ARKANA
Wprowadzone na rynek w marcu 2021 roku Nowe Renault Arkana jest unikatową ofertą w segmencie SUV-ów coupe. Do dziś samochód znalazł ponad 10 000 nabywców na rynku europejskim.
Na jego sukces złożyły się również nowe silniki E-TECH 145 i 1.3 TCe 160 z układem mikrohybrydowym 12 V.
Nowe Renault Arkana doskonale ilustruje przełom związany z Nową Falą, której przyświeca idea odnowy i nowoczesności, by ruszyć na podbój segmentu C. To prawdziwy „samochód zapewniający pełnię życia” nowego typu, który pozwoli upowszechnić dostęp do elektromobilności dzięki energetycznie efektywnej i przystępnej cenowo technologii E-TECH.
François Laurent, dyrektor programu Arkana
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.