Komunikat Prasowy

Udostępnij

Ogólnoświatowe wyniki handlowe Grupy Renault w pierwszym półroczu 2021

• Ogólnoświatowa sprzedaż Grupy Renault w pierwszym półroczu br. wzrosła o 18,7% w porównaniu do 2021 roku. • Grupa Renault kontynuuje selektywną politykę handlową i kładzie nacisk na wzrost rentownej sprzedaży. • Marka Renault odnotowała wzrost o 18,5%. Gama E-TECH odniosła duży sukces rynkowy - stanowi jedną czwartą sprzedanych samochodów osobowych marki w Europie. W przypadku modelu Arkana połowa sprzedanych samochodów to wersje E-TECH. • Marka Dacia odnotowała wzrost sprzedaży o 24,5% dzięki odnowieniu gamy, której flagowym modelem jest Nowa Dacia Sandero - najlepiej sprzedający się samochód wśród klientów indywidualnych w Europie. • Sprzedaż marki Łada wzrosła o 41,1% na całym świecie i o 51% na rynku rosyjskim. Marka umocniła pierwsze miejsce z udziałem w rynku wynoszącym 23%. To najlepszy wynik w ciągu ostatnich dziesięciu lat. • Portfel zamówień grupy w Europie na koniec czerwca 2021 odpowiadał 2,5-miesięcznej sprzedaży. Jest to efekt atrakcyjności oferty Renault E-TECH, samochodów dostawczych, Nowej Dacii Sandero i w 100% elektrycznej Dacii Spring. • Grupa jest na dobrej drodze do osiągnięcia celów CAFE wyznaczonych na rok 2021.

Pomimo zakłóceń na rynku wywołanych pandemią COVID-19 Grupa Renault sprzedała w pierwszym półroczu br. 1 422 600 samochodów, co oznacza wzrost o 18,7% w porównaniu do 2020 roku. W stosunku do pierwszego półrocza 2019 jest to jednak spadek o 24,2%.


Grupa Renault kontynuowała podczas tego półrocza selektywną politykę handlową ukierunkowaną na wzrost rentownej sprzedaży na różnych rynkach.


Marka Renault

Marka Renault sprzedała 901 500 samochodów na świecie, czyli o 18,5% więcej niż w pierwszym półroczu 2020 r. Odnotowała wzrost na wszystkich kluczowych rynkach. Sprzedaż na rynkach pozaeuropejskich osiągnęła 59% łącznej sprzedaży marki. Na pięciu najważniejszych rynkach europejskich (we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii) sprzedaż dla klientów indywidualnych stanowi obecnie 40%, o 2 punkty więcej niż w 2019 roku, przed pandemią.


W Europie marka Renault sprzedała 532 161 samochodów (+13,2%) i zdobyła 7% udziału w rynku. Na te wyniki miała wpływ silnie rosnąca sprzedaż samochodów osobowych z napędem elektrycznym i hybrydowym E-TECH (91 869 samochodów, tj. +149%). Sukces Arkany, która w ciągu trzech miesięcy sprzedaży została zamówiona w liczbie blisko 20 000 sztuk, świadczy o mocnym powrocie marki do segmentu C. Na rynku samochodów dostawczych, który zwyżkuje o 42,3%, marka Renault zwiększyła swój udział o 0,4 punktu do 14,4%.


Sprzedaż Renault odnotowała tendencje wzrostowe również na rynkach pozaeuropejskich, dzięki udanym debiutom rynkowym Kigera w Indiach (+ 86,6%), Dustera w Rosji (+36%) i Ameryce Łacińskiej, w tym w Brazylii (+15,9%).


Marki Dacia i Łada

Marka Dacia odnotowała wzrost sprzedaży o +24,5% do 262 814 samochodów dzięki sukcesowi Nowego Sandero - najlepiej sprzedającego się samochodu w segmencie klientów indywidualnych w Europie. Dacia Spring, przystępny cenowo samochód elektryczny, miał niezwykle udany debiut. Klienci złożyli już ponad 15 000 zamówień z terminem dostawy na jesień. Dacia kontynuuje proces odnowy gamy. Po Nowym Sandero i Loganie, które pojawiły się pod koniec 2020 roku, w czerwcu 2021 roku zaprezentowała Nowego Dustera, a na wrześniowym salonie w Monachium pokaże najnowszy, uniwersalny 7-miejscowy model, zaprojektowany m.in. z myślą o rodzinach.


W Rosji Łada sprzedała 200 219 samochodów (+51%) i umocniła pozycję lidera z udziałem w rynku 23%. To najlepszy wynik w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Cztery modele Łady znalazły się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów w Rosji: Granta, która zajmuje pierwsze miejsce (72 287 samochodów), Vesta na drugiej pozycji (57 031 samochodów), a także NIVA z nową wersją Travel i Largus wprowadzony w marcu.

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies