Komunikat Prasowy
Systemy magazynowania energii wykorzystujące akumulatory samochodów elektrycznych i promowanie wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych
• Regulacja w czasie rzeczywistym różnicy pomiędzy wytwarzaniem a zużyciem energii elektrycznej dzięki systemowi magazynowania energii o pojemności 15 MWh ulokowanemu w zakładzie we Flins
• Innowacyjne, mobilne i modułowe rozwiązania znajdujące wiele zastosowań w zakresie magazynowania energii przedłużają życie akumulatorów trakcyjnych z pojazdów elektrycznych
Wraz z rozwojem oferty samochodów elektrycznych i hybryd ładowanych rynek mobilności jest obecnie ściśle powiązany z rynkiem energetycznym. Dzięki zintegrowanej, kompleksowej ofercie Mobilize proponuje klientom konkretne rozwiązania i przyczynia się do osiągnięcia celu zerowego śladu węglowego, jaki wyznaczyła sobie Grupa Renault – powiedziała Clotilde Delbos, dyrektor generalna Mobilize.
Usługi mobilne, które są zachętą, by przesiąść się do samochodów elektrycznych
• Certyfikat stanu akumulatora – łatwiejsza odsprzedaż używanych samochodów elektrycznych
Mobilize wprowadza certyfikat stanu akumulatora – aplikację, która pozwala właścicielom samochodów elektrycznych marek Renault i Dacia na wystawienie certyfikatu potwierdzającego aktualną pojemność energetyczną akumulatora za pomocą smartfona lub komputera.
Certyfikat zapewnia liczne korzyści:
• Podnosi wartość rezydualną samochodu i cenę odsprzedaży używanego samochodu elektrycznego
• Przyspiesza odsprzedaż używanego samochodu elektrycznego, ponieważ stanowi gwarancję pojemności akumulatora dla nabywcy.
Klienci indywidualni mogą pobrać aplikację na MY Renault, a w przypadku firm jest ona elementem oferty EASY CONNECT for Fleet. Będzie również dostępna na MY Dacia dla posiadaczy Dacii Spring.
Dane potrzebne do certyfikatu są pobierane z systemu Battery Management System (BMS) danego akumulatora lub są obliczane w oparciu o przebieg samochodu i ładowanie akumulatora. Pozwalają dokładnie określić stan techniczny akumulatora (tzw. SOH – State Of Health), czyli stosunek między jego aktualną a początkową pojemnością wyrażony w procentach. Na przykład wartość SOH 94% dla akumulatora 40 kWh oznacza, że jego aktualna pojemność wynosi 37,6 kWh.
Certyfikat jest dostępny dla Renault ZOE E-Tech Elektrycznego, Renault Kangoo E-Tech Elektrycznego 33 kWh i Twingo E-Tech Elektrycznego. Usługa zostanie rozszerzona na przyszłe samochody elektryczne i ładowane hybrydy Renault oraz na samochody elektryczne Dacii.
• Mobilize Charge Pass – dostęp do ponad 260 000 terminali ładowania w Europie
W celu ułatwienia klientom przestawienia się na samochody elektryczne Mobilize wprowadza Mobilize Charge Pass, usługę umożliwiającą ładowanie samochodów elektrycznych w trasie.
Za pomocą aplikacji MY Renault można wyszukać najbliższy wolny terminal ładowania z gniazdem, w jakie jest wyposażony samochód, a także sprawdzić ceny i trasę dojazdu. Po podłączeniu samochodu do terminala można rozpocząć ładowanie za pomocą Mobilize Charge Pass z podpiętą kartą płatniczą.
Aplikacja Mobilize Charge Pass zapewnia dostęp do sieci ponad 260 000 terminali ładowania w 25 krajach Europy.
Aplikacja jest już dostępna w Niemczech i Francji, a w najbliższych miesiącach zostanie wdrożona w innych krajach europejskich.
• Mobilize Smart Charge – zmniejsz swój rachunek za prąd i ładuj samochód bardziej zieloną energią
Aplikacja Mobilize Smart Charge umożliwia właścicielom samochodów elektrycznych Renault optymalizację kosztów ładowania samochodu w domu, a także zmniejszenie ich śladu węglowego dzięki inteligentnemu programowaniu ładowania.
Mobilize Smart Charge steruje ładowaniem samochodu z uwzględnieniem godzin szczytu zapotrzebowania i produkcji energii. Aplikacja zatrzymuje ładowanie w momencie wzrostu zapotrzebowania na energię w sieci i ponownie je uruchamia, gdy pojawiają się nadwyżki energii. Dzięki temu klient w większym stopniu korzysta z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych i przyczynia się do utrzymania równowagi w sieci energetycznej.
Mobilize Smart Charge optymalnie planuje ładowanie z uwzględnieniem przepustowości sieci energetycznej, dostępności zielonej energii, cen prądu i oczywiście preferencji użytkownika (pożądany poziom naładowania akumulatora, godzina wyjazdu). Dostawcy energii bardzo sobie cenią taką elastyczność ze strony użytkowników. Dlatego ci ostatni mogą liczyć na obniżenie rachunku za prąd, a nawet na dodatkowe wynagrodzenie za elastyczne podejście.
Aplikacja jest dostępna we Francji i Holandii dla posiadaczy Twingo E-Tech Elektrycznego i ZOE E-Tech Elektrycznego*.
* Dotyczy następujących modeli: ZOE faza 1 (wyprodukowane po listopadzie 2019 roku), ZOE faza 2 (wyprodukowane po 29 października 2020 roku) i wszystkie elektryczne Twingo. Samochody muszą być wyposażone w system multimedialny R-Link lub EasyLink.
Systemy magazynowania energii wykorzystujące akumulatory samochodów elektrycznych – promocja wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych
W celu ułatwienia transformacji energetycznej Mobilize instaluje we Flins system magazynowania energii o pojemności 15 MWh, który zapewni utrzymanie równowagi pomiędzy wytwarzaniem a zużyciem energii elektrycznej w czasie rzeczywistym.
Mobilize realizuje projekt Advanced Battery Storage – największego stacjonarnego systemu magazynowania energii wykorzystującego akumulatory z samochodów elektrycznych. Docelowo pojemność systemów powstałych w ramach projektu we Francji i w Niemczech ma wynosić 70 MWh.
Po Douai w północnej części Francji i Elverlingsen w Niemczech, Mobilize zainstalowało system składający się z 480 nowych akumulatorów do Renault ZOE na terenie Re-Factory we Flins (we francuskim departamencie Yvelines), która należy do Grupy Renault. Docelowo akumulatory te zostaną zastąpione używanymi akumulatorami, które rozpoczną w ten sposób swoje „drugie życie”, mniej wymagające pod względem gęstości energii czy mocy niż w przypadku wykorzystania akumulatorów do napędu samochodów. Projekt umożliwi zmniejszenie śladu węglowego akumulatorów dzięki wydłużeniu ich eksploatacji.
Aby zapewnić wszystkim użytkownikom bezproblemowe dostawy energii, produkcja i zużycie energii powinny być idealnie zrównoważone w sieci energetycznej. Akumulatory trakcyjne z samochodów elektrycznych, wykorzystane w projekcie Advanced Battery Storage, magazynują energię, gdy zapotrzebowanie w sieci jest za niskie i błyskawicznie oddają ją do sieci, gdy jest potrzebna. Działają jak bufor w celu zapewnienia równowagi w sieci energetycznej, do której są podłączone i umożliwiają zwiększenie wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych.
Projekt Advanced Battery Storage potwierdza znaczenie Mobilize jako liczącego się podmiotu w branży inteligentnych systemów elektrycznych i energetycznych, u boku pozostałych partnerów: Banque des territoires, japońskiej grupy Mitsui Corp., Demeter i Funduszy Ekologicznej Modernizacji Transportu, The Mobility House, Nidec i Fenecon.
Mobilize i betteries AMPS GmbH wykorzystują akumulatory samochodów elektrycznych do ekologicznego i ekonomicznego magazynowania energii
Mobilize i firma betteries AMPS GmbH nawiązały współpracę przemysłową, która ma umożliwić odpowiedzialną elektromobilność i doprowadzić nas do przyszłości bez emisji CO2. Partnerzy chcą produkować przenośne, modułowe i uniwersalne systemy magazynowania energii, połączone z siecią, które wykorzystują ogniwa akumulatorów z samochodów elektrycznych. Dając akumulatorom „drugie życie” związane z magazynowaniem i dostarczaniem czystej i przystępnej cenowo energii, Mobilize i betteries AMPS GmbH wspierają gospodarkę okrężną i zmniejszają ślad węglowy akumulatorów.
Główny element systemu to betterPack. Można go układać w stosy betterGen – na wózkach wyposażonych w falownik i ładowarkę. BetterPack z łatwością zastąpi agregaty prądotwórcze zasilane paliwem. System ma moc od 2 do 5 kW i pojemność od 2,3 do 9,2 kWh. Może być wykorzystywany w zamkniętych pomieszczeniach, ponieważ w przeciwieństwie do konwencjonalnych agregatów prądotwórczych nie emituje spalin.
Jest łatwy w obsłudze i cichy, stanowi więc idealne rozwiązanie dla firm zajmujących się wynajmem sprzętu, na planach filmowych czy na placach budów, które chcą zmniejszyć emisję CO2. Zestawy betterPack to także doskonałe rozwiązanie dla trójkołowców (tzw. tuk-tuków) czy nawet niewielkich łodzi z napędem elektrycznym. Dzięki niskiej masie (poniżej 35 kg) zestaw betterPack można wymienić ręcznie, by zapewnić ciągłość zasilania.
Partnerzy pracują nad zaoferowaniem klientom produktu jak najlepiej spełniającego ich potrzeby, dlatego też prowadzą różne projekty pilotażowe i uwzględniają opinie klientów przy opracowywaniu końcowej specyfikacji produktu. Poza już znanymi rozwiązaniami, partnerzy stale poszukują nowych zastosowań, jak np. zasilanie niewielkich systemów paneli fotowoltaicznych niepodłączonych do sieci energetycznej, co pozwoliłoby na zmniejszenie niedoborów energii i stworzenie cichych i ekologicznych systemów jej magazynowania.
Dzięki wykorzystaniu „drugiego życia” akumulatorów rozwiązania proponowane przez Mobilize i betteries AMPS GmbH zapewniają oszczędności od 15 do 65% w porównaniu z klasycznymi rozwiązaniami, które wykorzystują generatory zasilane paliwem.
Po ogłoszeniu współpracy przemysłowej między Mobilize i betteries AMPS GmbH w czerwcu 2021 roku obie firmy przygotowują się do uruchomienia seryjnej produkcji systemów w Re-Factory Grupy Renault we Flins, we Francji. Sprzedaż systemów rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.