Komunikat Prasowy

Udostępnij

„Europejskie Dni Dziedzictwa”: Grupa Renault zaprezentowała należącą do firmy kolekcję sztuki i zaprosiła do swojej historycznej siedziby

● Marka udostępniła zwiedzającym budynek im. Pierre’a Dreyfusa, pierwszą siedzibę Renault i symbol historii producenta w Boulogne-Billancourt. ● Odwiedzający mieli okazję poznać Renault, zwiedzić ogród i odtworzony warsztat Louisa Renault z 1891 roku, a także obejrzeć wybrane z kolekcji dzieła oraz zabytkowe samochody Grupy.

Grupa Renault, za pośrednictwem Fundacji Renault, była partnerem „Europejskich Dni Dziedzictwa” zorganizowanych przez francuskie Ministerstwo Kultury w ostatni weekend. Z tej okazji Grupa po raz pierwszy udostępniła publiczności historyczny budynek w Boulogne-Billancourt, zapraszając do poznania jej historii i odwiedzenia „warsztatu” Louisa Renault (rekonstrukcja oryginalnego warsztatu, w którym pracował nad pierwszym modelem Renault Typ A), a także do obejrzenia wystawy najważniejszych dzieł z kolekcji sztuki współczesnej oraz zabytkowych samochodów Renault.


Zainicjowana w 1967 roku przez Pierre'a Dreyfusa, byłego prezesa Grupy, kolekcja sztuki Renault, której patronuje Fundacja Renault, liczy ponad 550 dzieł. Jest wynikiem wyjątkowego mecenatu – zbliżenia dwóch światów: sztuki i przemysłu, dzięki otwarciu warsztatów i fabryk dla artystów. W ten sposób Jean Dubuffet, Victor Vasarely, Robert Doisneau i inni słynni twórcy sztuki nowoczesnej, tacy jak Jean Tinguely, Arman, Robert Rauschenberg, Sam Francis, Miró, Erro i Alechinsky, a ostatnio Jean-Luc Moulène, Heidi Wood i Angela Palmer, mogli nawiązać szczególną więź z przemysłem samochodowym i jego specyfiką.


Aby umożliwić jak największej liczbie osób dostęp do tego dziedzictwa, Grupa digitalizuje również część swojej kolekcji dzieł sztuki w 2D i 3D. Dzięki temu na stronie internetowej Renaultgroup.com prezentowanych jest około trzydziestu prac, w tym rzeźby Dubuffeta i Miró.


Kolekcja łączy niczym prawdziwy most świat sztuki ze światem przemysłu i jest świadectwem historycznego i trwałego przywiązania Grupy Renault do jej francuskich korzeni.


Dzieła z kolekcji sztuki Renault były również prezentowane w Fond International d'Art Actuel (FIAA) w Le Mans na wystawie Vasarely, Sztuka i Przemysł.

Przykłady prezentowanych dzieł


Dubuffet

Biografia: Francuski malarz, rzeźbiarz i twórca instalacji, Jean Dubuffet, jest pierwszym teoretykiem Art Brut. Od 1973 roku korzystał ze wsparcia technicznego i technologicznego Renault. Najbardziej znaczącym przykładem tej bliskiej współpracy było z pewnością użycie maszyny Delta 3D, która pozwoliła mu przejść od skali makiety do skali człowieka.


Erró

Biografia: Islandzki malarz i współtwórca Mouvement Pictural we Francji, Erró, zasłynął jako przedstawiciel realistycznej sztuki figuratywnej, która wywodzi się z europejskiego pop-artu. W 1984 roku Erró potraktował dosłownie propozycję Renault dotyczącą zbliżenia świata przemysłu i sztuki. Wykorzystując ogromną bazę zdjęć firmy, Erró stworzył serię mrocznych obrazów, eksplorujących pojęcia takie jak przesunięcie semantyczne, ciągłość ikonograficzna i nagromadzenie przedmiotów.


Angela Palmer

Biografia: Dziennikarka, która została artystką, Angela Palmer, pracuje przy użyciu różnych technik artystycznych. Dekonstruuje nasz współczesny świat, aby budzić refleksję, informować i zmieniać perspektywę. W 2014 roku współpracowała z zespołem F1 Grupy. W centrum technicznym Viry-Chatillon Palmer dokonała wiwisekcji najsłynniejszego silnika Formuły 1 na świecie, RS27. Z tej przygody zrodziło się kilka rzeźb, wykonanych z różnych materiałów.



Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies