Stories

Udostępnij

STORY: W carsharingu czas jest szczególnie cenny

Zmieniają się zwyczaje, zmienia się podejście do mobilności: klientom coraz bardziej zależy na możliwości korzystania z samochodów, a nie na ich posiadaniu. Jakie są oczekiwania klientów? Elastyczność i dostępność: mieć możliwość łatwego przemieszczania się, znalezienia w pobliżu czystego, wolnego samochodu, gdy będą go potrzebować. Mieć dostęp do kompleksowej usługi i płacić z góry ustaloną cenę dokładnie za czas korzystania z samochodu. • I właśnie to oferuje Mobilize w ramach usługi carsharingu ZITY by Mobilize. Aby zoptymalizować dostępność samochodów i zredukować do minimum czas przestoju, marka pracuje nad stworzeniem nowych procedur w ramach eksperymentu prowadzonego w fabryce Re-Factory we Flins. To tam właśnie powierzono specjalnemu zespołowi zadanie najwyższej wagi: wykazać, że naprawy i przeglądy samochodów udostępnianych w systemie carsharingu da się wykonywać zarówno szybko, jak i dobrze. Gilles Normand, dyrektor ds. pojazdów marki Mobilize i Alexandra Caubet, dyrektor generalna ZITY na Francję, wyjaśniają szczegóły koncepcji, mającej umożliwić zaoferowanie tej usługi operatorom flot pojazdów.

Dziesięć minut pieszo: tyle wynosi maksymalna „odległość”, w jakiej winien się znajdować samochód od osób pragnących skorzystać z usługi carsharingu. Zwiększanie liczby samochodów w celu sprostania temu wyzwaniu nie jest właściwym rozwiązaniem. Operatorzy flot, tacy jak ZITY by Mobilize, muszą być przede wszystkim w stanie skrócić czas przestoju pojazdów potrzebny na doładowanie, umycie, przeprowadzenie przeglądu czy też naprawę. Jeśli koszty napraw będą rosnąć, a rotacja pojazdów będzie zbyt wolna, skuteczne zarządzanie flotą może stanąć pod znakiem zapytania. Dla operatorów flot czas to pieniądz!


We flotach carsharingowych przestoje pojazdów związane z przeglądami czy też naprawą stanowią pozycję kosztów, która może szybko zacząć rosnąć wykładniczo, jeśli się nad nią nie zapanuje.

Gilles Normand, dyrektor ds. pojazdów Mobilize


Początek nowej epoki dla zakładu we Flins (Francja)


Aby sprostać wyzwaniu, Mobilize przeprowadziło test na flocie ZITY by Mobilize w zakładzie Re-Factory we Flins, należącym do Grupy Renault. W jego ramach wąskie grono specjalistów otrzymało zadanie opracowania optymalnej procedury przeprowadzania przeglądów i napraw dla floty pojazdów carsharingowych.


W ciągu 70 lat istnienia zakładu we Flins przewinęło się tam wiele kultowych modeli i dziś również z jego linii montażowych nadal schodzą takie modele, jak ZOE z gamy Renault i Micra Nissana. Przekształcony w Re-Factory zakład wkracza w nową epokę, stając się pierwszym europejskim zakładem motoryzacyjnym działającym zgodnie z zasadami gospodarki okrężnej. Projekt transformacji zakłada prowadzenie czterech rodzajów działalności, w tym tzw. Re-Trofit, który poświęcony jest przedłużaniu żywotności pojazdów i ich użytkowania. Rozlokowany na powierzchni ponad 8500 m2 zakład „Factory VO”, wyspecjalizowany w przywracaniu pojazdów używanych do pierwotnego stanu, już wkrótce zacznie przyjmować pojazdy od operatorów flotowych.


To właśnie tu przeprowadzany jest w skali jeden do jednego test na flocie Mobilize. Zespół specjalistów testuje wszystkie etapy niezbędne do utrzymania pojazdów z floty ZITY by Mobilize w odpowiednim stanie, starając się zoptymalizować każdy z nich, od przyjęcia do zakładu, poprzez diagnostykę, naprawę, ewentualne zamawianie części zamiennych i testy drogowe, aż po umycie samochodów i odesłanie do operatora.


Sprawna usługa carsharingu, taka jak ZITY by Mobilize, wymaga wdrożenia szeregu rozwiązań, które pozwolą dysponować flotą pojazdów odpowiednio utrzymanych, umytych i doładowanych, dostępnych w promieniu 10 minut drogi od każdego klienta.

Alexandra, dyrektor generalna ZITY na Francję


Witamy w gronie ekspertów


Aby zapewnić odpowiednią jakość usług, dedykowany zespół specjalistów, którzy doskonale znają obsługiwane pojazdy, przeprowadza wszelkie niezbędne czynności związane z utrzymaniem pojazdów w dobrym stanie, takie jak naprawy karoserii, poprawki lakiernicze, ponowne umieszczanie naklejek i mycie. Bardzo istotnym atutem ich pracy jest stale dostępny zapas części zamiennych.


Dzięki zakładowi Re-Factory we Flins, ZITY by Mobilize ma do swej dyspozycji cały potencjał i kompetencje niezbędne do skrócenia o połowę czasu przestoju pojazdów, czyli maksymalnie do 7 dni. Na aktualnym etapie rozruchu obsługiwanych jest 5 samochodów na tydzień. Docelowo liczba ta ma być zwiększona do 40 samochodów na miesiąc, co odpowiada szacowanemu zapotrzebowaniu dla floty 500 pojazdów, takiej jak flota ZITY by Mobilize w Paryżu.


Korzystaj z modnych aut miejskich!


Po Paryżu, Boulogne-Billancourt i Clichy, ZITY by Mobilize rozszerzyło zasięg swojej działalności na 4 miejscowości położone w obrębie południowo-zachodnich przedmieść Paryża: Issy-les-Moulineaux, Meudon, Sèvres i Vanves. Flota pojazdów dostępnych w carsharingu składa się z Renault ZOE i Dacii Spring, oferowanych w tych samych cenach.


Opierając się na potencjale zakładu Re-Factory we Flins, Mobilize zamierza zaoferować operatorom flot oszczędny i rentowny model biznesowy. Z pewnością będzie to satysfakcjonujące rozwiązanie dla wszystkich korzystających z usługi.


Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies