Komunikat Prasowy
Wyróżnienie dla Renault uzasadniono: Za nowatorską technologię napędu hybrydowego, dzięki której możemy jeździć samochodami przyjaznymi dla planety.
Doceniono fakt, że w pełni hybrydowe modele Renault z nowatorskim napędem E-Tech mogą poruszać się w mieście w trybie elektrycznym przez 80 proc. czasu, co pozwala obniżyć zużycie paliwa nawet o 40 proc., w porównaniu do samochodu z silnikiem benzynowym. A decydując się na model plug-in, z większym akumulatorem doładowywanym z zewnętrznego źródła prądu, można pokonać 50 km w trybie elektrycznym.
W gamie Renault E-Tech dostępne są także modele całkowicie elektryczne o zerowej emisji dwutlenku węgla i spalin. Do 2025 roku Grupa Renault zamierza wprowadzić na rynek kolejnych 10 elektrycznych modeli, a do 2030 roku samochody elektryczne mają stanowić 90 proc. całkowitej sprzedaży pojazdów firmy. W trosce o środowisko Grupa Renault zajmuje się też zbiórką i recyklingiem akumulatorów trakcyjnych oraz opracowuje technologię vehicle-to-grid, która umożliwia przesyłanie energii z akumulatora samochodu elektrycznego z powrotem do sieci energetycznej.
Nagrodę w imieniu Renault odebrała Agata Szczech, Dyrektor Komunikacji East Grupy Renault.
Troska o środowisko jest dla naszej marki priorytetem. Renault jako pierwszy producent samochodów na świecie podjęło publiczne zobowiązanie do znaczącej redukcji śladu węglowego swojej działalności – celem jest osiągnięcie neutralności emisyjnej w 2040 roku w Europie i w 2050 na świecie. Działania obejmują wiele obszarów: elektryfikację gamy samochodów, rozwój napędu wodorowego, wspieranie carsharingu, opracowywanie nowej generacji akumulatorów, stosowanie gospodarki o obiegu zamkniętym, redukcję emisji zakładów produkcyjnych, pozyskiwanie energii z paneli fotowoltaicznych itd. Jako lider elektromobilności w Europie troszczymy się, aby tworzone przez nas samochody były coraz bardziej ekologiczne i dostępne dla jak najszerszej grupy użytkowników. Rozwój innowacyjnej technologii E-Tech, przejętej bezpośrednio z Formuły 1, stanowi ważny element tych działań. Cieszymy się, że to rozwiązanie zostało docenione w plebiscycie „Power of Nature” – mówi Agata Szczech, Dyrektor Komunikacji East, Grupa Renault.
Tegoroczna edycja zainaugurowała plebiscyt organizowany przez redakcję „Party”, która postanowiła w kolejnych latach doceniać te marki z różnych branż, które w swojej działalności uwzględniają ochronę środowiska i stosują rozwiązania przyjazne Ziemi. Liczy się nie tylko używanie w produktach naturalnych składników czy ograniczanie emisji zanieczyszczeń, ale też promowanie ekologicznego rolnictwa oraz działanie zgodnie z zasadami fair trade (sprawiedliwego handlu). Wszystko po to, aby kolejne pokolenia mogły żyć na zdrowej planecie.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.