Komunikat Prasowy

Udostępnij

RENAULT UHONOROWANE NAGRODĄ „POWER OF NATURE” DLA MAREK DBAJĄCYCH O PLANETĘ

Renault zostało jednym z laureatów plebiscytu Power of Nature 2021 zorganizowanego przez redakcję „Party”. Nagrodzone w plebiscycie marki łączy dbałość o ochronę środowiska i o to, aby ich produkty były przyjazne dla planety. Renault doceniono za działania przyczyniające się do redukcji emisji zanieczyszczeń, między innymi za stosowanie w samochodach innowacyjnego napędu hybrydowego E-TECH, który pozwala zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym emisję dwutlenku węgla oraz spalin.

Wyróżnienie dla Renault uzasadniono: Za nowatorską technologię napędu hybrydowego, dzięki której możemy jeździć samochodami przyjaznymi dla planety.


Doceniono fakt, że w pełni hybrydowe modele Renault z nowatorskim napędem E-Tech mogą poruszać się w mieście w trybie elektrycznym przez 80 proc. czasu, co pozwala obniżyć zużycie paliwa nawet o 40 proc., w porównaniu do samochodu z silnikiem benzynowym. A decydując się na model plug-in, z większym akumulatorem doładowywanym z zewnętrznego źródła prądu, można pokonać 50 km w trybie elektrycznym.


W gamie Renault E-Tech dostępne są także modele całkowicie elektryczne o zerowej emisji dwutlenku węgla i spalin. Do 2025 roku Grupa Renault zamierza wprowadzić na rynek kolejnych 10 elektrycznych modeli, a do 2030 roku samochody elektryczne mają stanowić 90 proc. całkowitej sprzedaży pojazdów firmy. W trosce o środowisko Grupa Renault zajmuje się też zbiórką i recyklingiem akumulatorów trakcyjnych oraz opracowuje technologię vehicle-to-grid, która umożliwia przesyłanie energii z akumulatora samochodu elektrycznego z powrotem do sieci energetycznej.


Nagrodę w imieniu Renault odebrała Agata Szczech, Dyrektor Komunikacji East Grupy Renault.


Troska o środowisko jest dla naszej marki priorytetem. Renault jako pierwszy producent samochodów na świecie podjęło publiczne zobowiązanie do znaczącej redukcji śladu węglowego swojej działalności – celem jest osiągnięcie neutralności emisyjnej w 2040 roku w Europie i w 2050 na świecie. Działania obejmują wiele obszarów: elektryfikację gamy samochodów, rozwój napędu wodorowego, wspieranie carsharingu, opracowywanie nowej generacji akumulatorów, stosowanie gospodarki o obiegu zamkniętym, redukcję emisji zakładów produkcyjnych, pozyskiwanie energii z paneli fotowoltaicznych itd. Jako lider elektromobilności w Europie troszczymy się, aby tworzone przez nas samochody były coraz bardziej ekologiczne i dostępne dla jak najszerszej grupy użytkowników. Rozwój innowacyjnej technologii E-Tech, przejętej bezpośrednio z Formuły 1, stanowi ważny element tych działań. Cieszymy się, że to rozwiązanie zostało docenione w plebiscycie „Power of Nature” – mówi Agata Szczech, Dyrektor Komunikacji East, Grupa Renault.


Tegoroczna edycja zainaugurowała plebiscyt organizowany przez redakcję „Party”, która postanowiła w kolejnych latach doceniać te marki z różnych branż, które w swojej działalności uwzględniają ochronę środowiska i stosują rozwiązania przyjazne Ziemi. Liczy się nie tylko używanie w produktach naturalnych składników czy ograniczanie emisji zanieczyszczeń, ale też promowanie ekologicznego rolnictwa oraz działanie zgodnie z zasadami fair trade (sprawiedliwego handlu). Wszystko po to, aby kolejne pokolenia mogły żyć na zdrowej planecie.

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies