Komunikat Prasowy

Udostępnij

Grupa Renault inauguruje w Sewilli projekt Refactory na potrzeby swojej działalności w Hiszpanii

W obecności Juana Manuela Moreno, prezydenta regionu Andaluzji, Grupa Renault w dniu 5 listopada oficjalnie zainaugurowała projekt Refactory na terenie swojego zakładu w Sewilli. Projekt jest kontynuacją programu wdrożonego w zakładzie we Flins, który jest newralgicznym centrum gospodarki obiegu zamkniętego Grupy Renault na Europę. Będzie działał zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym opartej na wykorzystaniu potencjału tkwiącego w pojazdach na każdym etapie ich cyklu życia.

José Vicente de los Mozos, dyrektor ds. produkcji w Grupie Renault, powiedział: „Rok po uruchomieniu fabryki we Flins, której pierwszą rocznicę działalności będziemy wkrótce obchodzić, projekt ten jest dobitnym świadectwem ambicji Grupy, która chce zapewnić trwałe produkty wysokiej jakości, aby wyjść naprzeciw wyzwaniom transformacji ekologicznej i budowania bardziej zrównoważonej konsumpcji. Dzięki swojej konkurencyjności zakłady we Flins i Sewilli pokazują, że można dziś stworzyć całkowicie nowy i rentowny model działalności przemysłowej sprzyjający rozwojowi bardziej zrównoważonej mobilności”.


Aby z potencjału wartości, jaki niesie ze sobą gospodarka obiegu zamkniętego, uczynić dźwignię wzrostu gospodarczego, Refactory w Sewilli będzie prowadziło cztery rodzaje działalności, od serwisowania po recykling, tak aby wspierać wszystkie etapy cyklu życia pojazdów:

Re-Trofit: przywracanie używanych samochodów do stanu fabrycznego,

Re-Energy: naprawy i rozbudowywanie możliwości wtórnego wykorzystania używanych akumulatorów trakcyjnych na potrzeby magazynowania energii,

Re-Cycle: recykling, zarządzanie zasobami i produkcja skrzyń biegów E-TECH,

Re-Start: utworzenie centrum szkoleniowo-badawczego poświęconego gospodarce obiegu zamkniętego.


Zaplanowany na lata 2022-2024 projekt Refactory w Sewilli będzie zajmował po zakończeniu 5 000 m2 powierzchni zabudowanej. Wydział Re-Trofit rozpocznie działalność już pod koniec 2022 roku, a do 2025 roku jego moce przerobowe pozwolą przywracać do fabrycznego stanu ponad 10 000 samochodów i naprawiać do 1 000 akumulatorów rocznie.


Informacje te są elementem planu przemysłowego dla hiszpańskich zakładów Grupy Renault na lata 2021-2024, zaprezentowanego w marcu bieżącego roku. Plan przewiduje przydzielenie zakładom zlokalizowanym w regionie Kastylia i León produkcji pięciu nowych modeli samochodów i nowej gamy silników. W zakładzie w Sewilli będą produkowane dwa nowe modele zelektryfikowanych skrzyń biegów dla hybrydowych modeli Grupy Renault.

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies