Komunikat Prasowy
José Vicente de los Mozos, dyrektor ds. produkcji w Grupie Renault, powiedział: „Rok po uruchomieniu fabryki we Flins, której pierwszą rocznicę działalności będziemy wkrótce obchodzić, projekt ten jest dobitnym świadectwem ambicji Grupy, która chce zapewnić trwałe produkty wysokiej jakości, aby wyjść naprzeciw wyzwaniom transformacji ekologicznej i budowania bardziej zrównoważonej konsumpcji. Dzięki swojej konkurencyjności zakłady we Flins i Sewilli pokazują, że można dziś stworzyć całkowicie nowy i rentowny model działalności przemysłowej sprzyjający rozwojowi bardziej zrównoważonej mobilności”.
Aby z potencjału wartości, jaki niesie ze sobą gospodarka obiegu zamkniętego, uczynić dźwignię wzrostu gospodarczego, Refactory w Sewilli będzie prowadziło cztery rodzaje działalności, od serwisowania po recykling, tak aby wspierać wszystkie etapy cyklu życia pojazdów:
Re-Trofit: przywracanie używanych samochodów do stanu fabrycznego,
Re-Energy: naprawy i rozbudowywanie możliwości wtórnego wykorzystania używanych akumulatorów trakcyjnych na potrzeby magazynowania energii,
Re-Cycle: recykling, zarządzanie zasobami i produkcja skrzyń biegów E-TECH,
Re-Start: utworzenie centrum szkoleniowo-badawczego poświęconego gospodarce obiegu zamkniętego.
Zaplanowany na lata 2022-2024 projekt Refactory w Sewilli będzie zajmował po zakończeniu 5 000 m2 powierzchni zabudowanej. Wydział Re-Trofit rozpocznie działalność już pod koniec 2022 roku, a do 2025 roku jego moce przerobowe pozwolą przywracać do fabrycznego stanu ponad 10 000 samochodów i naprawiać do 1 000 akumulatorów rocznie.
Informacje te są elementem planu przemysłowego dla hiszpańskich zakładów Grupy Renault na lata 2021-2024, zaprezentowanego w marcu bieżącego roku. Plan przewiduje przydzielenie zakładom zlokalizowanym w regionie Kastylia i León produkcji pięciu nowych modeli samochodów i nowej gamy silników. W zakładzie w Sewilli będą produkowane dwa nowe modele zelektryfikowanych skrzyń biegów dla hybrydowych modeli Grupy Renault.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.