Komunikat Prasowy
Grupa Renault zaprosiła przedstawicieli zwycięzców konkursu Eco-Miasto w kategorii zrównoważona mobilność, którymi w 2020 r. zostały Gdańsk i Polkowice, a w 2021 r. – Lublin i Konin, do odwiedzenia Technocentre w Guyancourt w pobliżu Paryża i zapoznania się z innowacyjnymi rozwiązaniami Grupy w zakresie zrównoważonej mobilności. Technocentre jest wiodącym motoryzacyjnym centrum badawczo-rozwojowym w Europie.
W wizycie wzięli udział przedstawiciele Polkowic, Lublina i Konina. W ramach konkursu Eco-Miasto polskie samorządy są nagradzane za działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w pięciu kategoriach: gospodarka wodna, efektywność energetyczna, zieleń miejska, gospodarka odpadami oraz zrównoważona mobilność.
Wprowadzeniem do wizyty w Technocentre była okazja poznania działalności samego centrum, które zatrudnia blisko 11 000 osób. To tutaj, w Technocentre projektowane są przyszłe modele Grupy Renault.
Przedstawiciel marki Mobilize, jednej z czterech marek grupy, obok Renault, Dacia i Alpine zaprezentował usługi, które ta marka oferuje już dziś i które będą oferowane w przyszłości. Są one powiązane z ofertą współdzielonej mobilności, z zarządzaniem energią i danymi. Jednym z prezentowanych projektów był Mobilize Share:
- rozwiązanie typu car-sharing, samoobsługowe lub agencyjne, dla osób prywatnych i firm, umożliwiające łatwe wypożyczenie za pośrednictwem aplikacji samochodu marki Renault lub Dacia. Usługa obecna jest w Europie z flotą 15 000 pojazdów, w tym 4000 pojazdów elektrycznych z której korzysta już ponad milion klientów.
Kolejną innowacją, którą odkryli goście to: HYVIA, pierwsza firma, która będzie oferowała gotowe rozwiązania w zakresie mobilności wodorowej. HYVIA jest wspólnym przedsięwzięciem Grupy Renault, lidera w dziedzinie elektrycznych pojazdów użytkowych w Europie, oraz Plug Power, światowego lidera rozwiązań wodorowych. Kompletny i unikalny ekosystem HYVIA obejmuje produkcję zielonego wodoru z elektrolizy wody, jego magazynowanie i dystrybucję, w tym sieć stacji ładowania wodoru. W 2022 r. na rynek trafią trzy pojazdy dostawcze na wodór: Master Van H2-TECH - duży van do przewozu towarów o pojemności użytkowej 12 m3 i zasięgu do 500 km, Master podwozie z kabiną H2-TECH - umożliwiający wiele adaptacji , zwłaszcza o dużej pojemności 19 m3, o zasięgu ok. 250 km, a także Master City Bus H2-TECH - miejski minibus do przewozu 15 osób, o zasięgu ok. 300 km.
Więcej szczegółów na temat technologii wodorowej HYVIA dostępne jest na stronie:
https://www.hyvia.eu/mediacenter/
Przedstawiciele polskich miast mieli również okazję zobaczyć prototypy pojazdów Mobilize opracowane przez inżynierów i projektantów Renault. Modułowe, solidne, w 100% elektryczne i zaprojektowane do intensywnego użytkowania, spełnią nowe potrzeby w zakresie mobilności: podróże z kierowcą, wspólne korzystanie z samochodu, dostawy ostatniej mili i transport na żądanie
Na koniec zaprezentowano rozwiązania w zakresie zarządzania energią: stacjonarne magazynowanie energii, które umożliwia regulację i stabilizację sieci elektroenergetycznej poprzez ładowanie akumulatorów pochodzących z pojazdów elektrycznych w okresach spadku zapotrzebowania, a następnie oddawanie energii zmagazynowanej do sieci w przypadku wzrostu zapotrzebowania. Konkretnym przykładem jest EV Smart Energy Station w Technocentre, stacja do ładowania samochodów elektrycznych dostępna dla pracowników Technocentre. To urządzenie dostarcza energię produkowaną przez panele fotowoltaiczne umieszczone na dachu wiaty i dwie baterie pochodzące z Kangoo Z.E. które służą do magazynowania energii. Zainstalowane dwie stacje ładowania o mocy 22 kW (dla dwóch samochodów), pozwalają zyskać 150 km dodatkowego zasięgu w ciągu zaledwie godziny ładowania. Tego typu instalacje obniżają koszty i wykorzystują odnawialne źródła energii.
Jak podkreślali na koniec wizyty jej uczestnicy: To była wyjątkowa możliwość szerszego poznania działań Grupy Renault, nowej marki Mobilize oraz wspaniałego centrum badawczo-rozwojowego Renault Technocentre.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.