Stories
Elektromobilność w Europie: perspektywy
Rozwój środków transportu o jak najniższej emisji CO2 jest niezbędny w walce ze zmianami klimatycznymi. Kluczowe znaczenie ma tutaj elektryfikacja. Ślad węglowy pojazdów elektrycznych jest dwukrotnie mniejszy niż pojazdów spalinowych! Ośmiu na dziesięciu Europejczyków oczekuje upowszechnienia pojazdów elektrycznych i hybrydowych w ciągu najbliższych 10 lat. Właściwą formułą wydaje się tu połączenie proekologicznych aspiracji z obniżeniem budżetu na zakup i użytkowanie samochodu. Mimo to proces przechodzenia na elektromobilność jest nadal zbyt wolny.
Zbyt wysoka cena zakupu, zasięg lub środki i czas ładowania wciąż nieznane – oto główne „hamulce”, które powstrzymują Europejczyków, by zacząć w pełni korzystać z elektromobilności. Ponad połowa z nich czeka, aż producenci samochodów zaczną oferować samochody elektryczne przystępne cenowo.
Elektryczny samochód nareszcie dostępny dla wszystkich
Ale jak zaprojektować przystępny cenowo samochód elektryczny, który spełni potrzeby zarówno dzisiejszych, jak i przyszłych klientów? Odpowiedź na to pytanie znajdziemy u Dacii. Ta zrywająca z dotychczasowymi kanonami marka, która dokonała prawdziwej rewolucji na rynku motoryzacyjnym dzięki swoim flagowym modelom, takim jak Logan, Sandero i Duster, wyrusza na podbój rynku samochodów elektrycznych z nowym miejskim autem – Dacią Spring.
Pozostając wierny kanonom marki, jest to obecnie najbardziej przystępny samochód elektryczny na rynku europejskim. Dzięki zasięgowi w mieście do 305 km (lub 230 km w cyklu mieszanym WLTP) Dacia Spring idealnie nadaje się do codziennych przejazdów, umożliwiając zarazem wyjazdy w długie trasy pozamiejskie. Biorąc pod uwagę fakt, że na terenie Europy przeciętna długość codziennych przejazdów po mieście wynosi około 30 kilometrów, jedno pełne naładowanie akumulatora wystarcza na tydzień. Swoją łatwością użytkowania i ładowania Dacia Spring urzekła klientów w całej Europie. W ciągu 8 miesięcy samochód znalazł już prawie 40 000 nabywców!
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.