Stories

Udostępnij

STORY: Podróżować inaczej – ośmiu na dziesięciu Europejczyków pragnie upowszechnienia elektromobilności

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej w sierpniu bieżącego roku przez instytut badania rynku i opinii publicznej Ipsos, poświęconej kwestiom ochrony środowiska i elektromobilności w Europie, zmiany klimatyczne stały się jednym z głównym przedmiotów troski Europejczyków.
62% Europejczyków zmieniło swoje nawyki, aby walczyć z globalnym ociepleniem i zanieczyszczeniem środowiska. Ten społeczny kontekst wymaga zbiorowego zaangażowania. W stosunku do szeregu podmiotów, rządów i firm sformułowane zostały bardzo radykalne oczekiwania. W szczególnym stopniu dotyczą one producentów samochodów. Nadchodzi nowa epoka, której siłą napędową jest rosnąca świadomość co do stanu środowiska i konieczności racjonalnego wykorzystywania dostępnych zasobów. Tę filozofię życia doskonale wyraża Dacia, prezentując model Spring – swój nowy, w 100% elektryczny i przystępny cenowo samochód miejski.


Elektromobilność w Europie: perspektywy

Rozwój środków transportu o jak najniższej emisji CO2 jest niezbędny w walce ze zmianami klimatycznymi. Kluczowe znaczenie ma tutaj elektryfikacja. Ślad węglowy pojazdów elektrycznych jest dwukrotnie mniejszy niż pojazdów spalinowych! Ośmiu na dziesięciu Europejczyków oczekuje upowszechnienia pojazdów elektrycznych i hybrydowych w ciągu najbliższych 10 lat. Właściwą formułą wydaje się tu połączenie proekologicznych aspiracji z obniżeniem budżetu na zakup i użytkowanie samochodu. Mimo to proces przechodzenia na elektromobilność jest nadal zbyt wolny.

Zbyt wysoka cena zakupu, zasięg lub środki i czas ładowania wciąż nieznane – oto główne „hamulce”, które powstrzymują Europejczyków, by zacząć w pełni korzystać z elektromobilności. Ponad połowa z nich czeka, aż producenci samochodów zaczną oferować samochody elektryczne przystępne cenowo.


Elektryczny samochód nareszcie dostępny dla wszystkich

Ale jak zaprojektować przystępny cenowo samochód elektryczny, który spełni potrzeby zarówno dzisiejszych, jak i przyszłych klientów? Odpowiedź na to pytanie znajdziemy u Dacii. Ta zrywająca z dotychczasowymi kanonami marka, która dokonała prawdziwej rewolucji na rynku motoryzacyjnym dzięki swoim flagowym modelom, takim jak Logan, Sandero i Duster, wyrusza na podbój rynku samochodów elektrycznych z nowym miejskim autem – Dacią Spring.

Pozostając wierny kanonom marki, jest to obecnie najbardziej przystępny samochód elektryczny na rynku europejskim. Dzięki zasięgowi w mieście do 305 km (lub 230 km w cyklu mieszanym WLTP) Dacia Spring idealnie nadaje się do codziennych przejazdów, umożliwiając zarazem wyjazdy w długie trasy pozamiejskie. Biorąc pod uwagę fakt, że na terenie Europy przeciętna długość codziennych przejazdów po mieście wynosi około 30 kilometrów, jedno pełne naładowanie akumulatora wystarcza na tydzień. Swoją łatwością użytkowania i ładowania Dacia Spring urzekła klientów w całej Europie. W ciągu 8 miesięcy samochód znalazł już prawie 40 000 nabywców!

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies