Stories
Gdy bagażnik jest już wypełniony po brzegi, a trzeba przewieźć długi przedmiot i nie chcemy zabierać do tego celu miejsca pasażerom, rozwiązaniem jest najczęściej umieszczenie takiego bagażu na dachu, pod warunkiem jednak, że wcześniej zainwestowaliśmy w bagażnik dachowy i znaleźliśmy czas na jego zamontowanie. Niezbyt to ekonomiczne ani praktyczne. Tak naprawdę nie jest to w stylu marki Dacia... Pomysłowość projektantów Dacii znalazła odzwierciedlenie w modułowych relingach dachowych, w które wyposażony jest Jogger.
Marka Dacia zawsze słuchała swoich klientów. To założenie zapisane jest w DNA marki. I postępowaliśmy tak przez cały czas realizacji projektu Jogger. Wsłuchiwaliśmy się w opinie naszych klientów, którzy chcieli samochodu do wszystkiego.
Denis, szef produktu Jogger
Pomysł nie tak prosty do realizacji
Jogger, podobnie jak modele Sandero Stepway i Duster, podkreśla swój outdoorowy charakter relingami dachowymi. Wyposażenie to pojawiło się w europejskich samochodach w latach 70. i pozwala na zamocowanie bagażnika lub poprzeczek dachowych, dzięki którym można przewieźć długie przedmioty. Jednak nie zwalnia to z konieczności zakupu bagażnika lub poprzeczek i każdorazowej starty czasu na ich montowanie i zdejmowanie. To szczegół w rodzaju wielu innych, jakimi zajmują się zespoły projektantów marki Dacia.
Tak więc „pomysł stworzenia możliwości przekształcania relingów dachowych w poprzeczki nie jest prosty do zrealizowania, ponieważ system ten musi być łatwy w obsłudze dla klientów, praktyczny w użyciu, a przede wszystkim niezbyt drogi.
Prosty system obsługiwany ręcznie
W marce Dacia głównym wyzwaniem przy tworzeniu nowego modelu samochodu jest umiejętność zaproponowania produktu wysokiej jakości z dobrym, praktycznym i przydatnym dla użytkownika wyposażeniem w odpowiedniej cenie. Tak więc należy przyjąć ograniczenia kosztowe. Jednakże często przeciwności rodzą najlepsze idee twórcze. Nie ma tu kosztownego systemu automatycznego, lecz prosty mechanizm obsługiwany ręcznie z użyciem specjalnego klucza, który znajdziemy w schowku w desce rozdzielczej, służącego do wykonania czynności trwającej mniej niż minutę. Obsługa jest bardzo prosta – w dwóch etapach i trzech ruchach dach zostaje przystosowany do przewozu długiego lub ciężkiego bagażu. W ciągu jednej minuty klient może zmienić położenie poprzeczek dachowych. Mogą one unieść ciężar 80 kilogramów, więc kierowca może na nich umieścić wszystko, co chce! – dodaje Denis.
Przede wszystkim, trzeba było zapewnić możliwość zaoferowania systemu modułowych relingów dachowych w przystępnej cenie. Jest on więc dostępny seryjnie od drugiego poziomu wyposażenia gamy Dacii Jogger, który jest najczęściej wybierany.
Najlepszy sposób podróżowania
Jogger z długością nadwozia kombi i przestronną kabiną minivana spełnia warunki „best of” wszechstronnego samochodu rodzinnego. Został zaprojektowany na wszelkiego rodzaju podróże, te krótkie i te dalekie. Modularny bagażnik dachowy jest więc rozwinięciem tej filozofii podróżowania i ucieczki od codzienności.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.