Komunikat Prasowy

Udostępnij

DACIA PRZYSPIESZA PODBÓJ RYNKU I PLASUJE SIĘ W PIERWSZEJ TRÓJCE PRODUCENTÓW POD WZGLĘDEM SPRZEDAŻY DLA KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH W EUROPIE

• Ze sprzedażą 537 095 samochodów w 2021 roku, Dacia zwiększyła sprzedaż o 3% i to mimo trudnej sytuacji pandemicznej i kryzysu w dostawach komponentów elektronicznych. • Marka zdecydowanie przyspieszyła podbój rynku samochodów osobowych sprzedawanych klientom indywidualnym. Osiągnęła rekordowy udział 6,2% w rynku, dzięki czemu po raz pierwszy znalazła się na podium sprzedaży dla klientów indywidualnych w Europie. • Doskonały wynik to skutek sukcesu nowej generacji modeli Dacia Sandero (ponad 226 tys. sprzedanych samochodów z gamy Sandero) i Dacia Duster (ponad 186 tys. samochodów).

• Sandero od 2017 roku nadal jest najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klientów indywidualnych w Europie, a Duster jest najlepiej sprzedającym się SUV-em od 2018 roku.


• Wprowadzona na wiosnę Dacia Spring (27 876 sztuk) już teraz odgrywa wiodącą rolę na rynku samochodów w 100% elektrycznych. W ciągu dziewięciu miesięcy od debiutu liczba zamówień przekroczyła 46 tys. sztuk.


• Atrakcyjność Dacii potwierdzają wskaźniki nowych i lojalnych klientów, które utrzymały się w 2021 roku na bardzo wysokim poziomie. Podobnie powinno być w 2022 roku dzięki poszerzeniu oferty produktów i wprowadzeniu na rynek nowego Joggera w pierwszym kwartale roku. Ten rodzinny model będzie dostępny również w wersji 7-miejscowej.


ROŚNIE SPRZEDAŻ I UDZIAŁY W RYNKU


Sprzedaż DACII w 2021 roku wzrosła o 3,1% w stosunku do poprzedniego roku do 537 095 sztuk, pomimo stagnacji na rynku, ciężko dotkniętym pandemią i kryzysem w dostawach komponentów elektronicznych. DACIA zwiększyła udział w rynku w krajach, w których jest sprzedawana od 0,1 p. do 3,5% p.


Do umocnienia pozycji DACII przyczynił się w szczególności sukces nowej gamy wśród klientów indywidualnych. W 2021 roku DACIA osiągnęła rekordowy udział 6,2% w sprzedaży samochodów osobowych do klientów indywidualnych w Europie i po raz pierwszy w historii zajęła trzecie miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów w tym segmencie na naszym kontynencie.


DACIA jest marką numer 1 wśród samochodów osobowych sprzedawanych klientom indywidualnym we Francji i Rumunii, a w 9 innych krajach Europy plasuje się w pierwszej piątce (we Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Austrii, Polsce, Czechach, na Węgrzech i w Chorwacji). W Niemczech marka weszła do pierwszej dziesiątki, utrzymuje również pozycję lidera w Maroku.


Doskonałe wyniki są efektem sukcesu nowej generacji Sandero i Dustera.


DACIA Sandero sprzedała się w 2021 roku w liczbie 226 805 sztuk. Blisko 90% sprzedaży stanowiła trzecia generacja modelu. W ubiegłym roku, już po raz piąty z rzędu, Sandero było najlepiej sprzedającym się samochodem dla klientów indywidualnych we Francji. W niektórych krajach Sandero jest wręcz najlepiej sprzedającym się samochodem we wszystkich segmentach klientów, co zapewniło bestsellerowi Dacii drugie miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Europie i to we wszystkich kanałach sprzedaży.


DACIA Duster od 2018 roku jest najlepiej sprzedającym się SUV-em w Europie w segmencie klientów indywidualnych. Ze sprzedażą 186 001 sztuk w 2021 roku we wszystkich krajach łącznie, Duster przekroczył próg dwóch milionów aut jeżdżących po drogach od rynkowego debiutu w 2010 roku.


Wprowadzona na wiosnę DACIA Spring zaliczyła udany debiut na rynku samochodów w 100% elektrycznych. Sprzedano 27 876 sztuk nowego modelu i przyjęto pond 46 tys. zamówień do końca 2021 roku. Nowy model, który ma umożliwić zakup samochodu elektrycznego szerokiej grupie klientów na potrzeby codziennych dojazdów, w wielu krajach staje się flagowym modelem. 80% nabywców Springa to nowi klienci Dacii, którzy nie jeździli wcześniej samochodem marki.


CORAZ LEPIEJ WYPOSAŻONA GAMA


Gama Dacii została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu klientom tego, co najważniejsze. Teraz jednak w coraz większym stopniu klientów przyciągają najlepiej wyposażone wersje. 90% nabywców DACII Spring wybrało wersję Confort Plus, wersja Stepway stanowi 70% sprzedaży Sandero, a 60% właścicieli Dustera wybrało ofertę Prestige.


Wyraźnemu zainteresowaniu najwyższymi wersjami towarzyszy jednocześnie wzrost wskaźnika nowych klientów (spoza marek Grupy Renault), który wynosi 60%. A gdy nadchodzi moment wymiany samochodu na nowy, 75% klientów marki DACIA pozostaje wiernych Grupie Renault.


KORZYSTNE PERSPEKTYWY NA 2022 ROK


W 2022 roku u boku odnoszących sukces modeli Dacii pojawi się Jogger. Nowa edycja 7-miejscowego samochodu rodzinnego ma spełnić potrzeby klientów szukających komfortu, przestronności i możliwości zmiany konfiguracji wnętrza.


W 2022 roku będzie nadal realizowany strategiczny plan rozwoju marki. Nowa identyfikacja wizualna zostanie wdrożona zarówno w sieci (już w pierwszej połowie roku), jak i w produktach (pod koniec roku).


Ogólnoświatowa sprzedaż w 2021 roku: 537 095

DACIA Sandero: 226 825

DACIA Duster: 186 001

DACIA Spring: 27 876

DACIA Logan: 27 136

DACIA Lodgy: 24 526

DACIA Dokker: 44 684

DACIA Jogger i inne: 47


„Dacia jest dziś prawdziwą siłą napędową rozwoju Grupy Renault. 60% nabywców DACII to nowi klienci Grupy Renault, a 75% właścicieli DACII pozostaje wiernych Grupie przy wyborze kolejnego samochodu” - mówi Denis Le Vot, dyrektor generalny marek DACIA i ŁADA. - „Do pozyskiwania nowych klientów przyczyniają się w szczególności najwyższe wersje w gamie każdego modelu, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Wzrost sprzedaży i udziałów DACII w rynku to najlepsze potwierdzenie, że marka zdobywa serca coraz większej grupy klientów. W 2022 roku DACIA otwiera nowy rozdział w swojej historii. Dalszy rozwój strategicznego planu marki nabiera coraz bardziej wyraźnych kształtów wraz z wprowadzeniem do sprzedaży Joggera i pełnym wdrożeniem nowej identyfikacji wizualnej marki”.

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies