Komunikat Prasowy
W 2021 r. w Polsce zarejestrowano 30 952 samochody Renault. Udział marki w polskim rynku samochodów osobowych i dostawczych wyniósł 5,95%, co zapewniło jej piąte miejsce pod względem sprzedaży. Sprzedaż wzrosła o 3,36% (1 006 egz.) r/r.
Marka Renault osiągnęła wynik całkowity 16 837 sprzedanych egzemplarzy osobowych i znalazła się w TOP8 sprzedaży samochodów osobowych do klienta indywidualnego.
Pozycję w TOP3 segmentu B (hatchbacków, kombi i sedanów) utrzymało Renault Clio (5 580 egz.). Wprowadzone w 2021 r. na rynek Nowe Renault Arkana również było chętnie wybierane przez klientów (2 369 egz.), co w drugim półroczu roku zapewniło temu modelowi miejsce w TOP7 segmentu C-SUV.
Renault ZOE E-Tech elektryczne uplasowało się w TOP6 sprzedaży samochodów elektrycznych z wynikiem 282 sprzedanych egzemplarzy. Jednocześnie aż sześciokrotnie wzrosła sprzedaż samochodów zelektryfikowanych (mHEV, HEV, PHEV, BEV) marki Renault. Udział gamy Renault E-TECH w miksie produktowym marki wynosi już ponad 20%. Renault oferuje szeroką gamę aut elektrycznych i hybrydowych, na którą składają się w pełni elektryczne ZOE E-Tech elektryczne i Master E-Tech elektryczny oraz Clio E-Tech hybryda, Captur E-Tech hybryda plug-in, Megane E-Tech hybryda plug-in, Megane Grandtour E-Tech hybryda plug-in i Nowa Arkana E-Tech hybryda.
Renault zostało liderem rynku samochodów dostawczych w Polsce. Marka odnotowała rekordową sprzedaż na poziomie 14 127 sprzedanych egzemplarzy i 19,1% udziału w rynku. Renault Master od 2018 r. utrzymuje pozycję lidera wśród samochodów dostawczych do 3,5 t, w tym roku zarejestrowano aż 10 797 egzemplarzy tego modelu.
Nowe Renault Trafic znalazło się w TOP2 w swoim segmencie i okazało się liderem wzrostu – sprzedaż tego modelu wzrosła aż o 63% r/r. Sukces odniosły także wprowadzone w 2021 r. na rynek Renault Express Van i Kangoo Van. Cała gama małych furgonetek to wynik 1504 sprzedanych egzemplarzy.
Od roku 2009 Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów zabudowanych na bazie podwozi. W zeszłym roku zabudowano rekordową liczbę 8 500 samochodów marki Renault.
Rok 2021 to kolejny niełatwy rok dla sektora motoryzacyjnego. Jesteśmy jednak na dobrej drodze do realizacji celów zawartych w ogłoszonym na początku 2021 r. planie strategicznym „Renaulution”. Dążymy do generowania wartości, udało nam się umocnić pozycję w segmencie C dzięki udanemu debiutowi modelu Renault Arkana, zmierzamy także w kierunku dalszego rozwoju mobilności elektrycznej, na co wskazuje sześciokrotny wzrost sprzedaży samochodów zelektryfikowanych. Osiągnęliśmy również nasz cel powrotu na pozycję lidera rynku samochodów dostawczych z rekordową sprzedażą. W 2022 r. będziemy jeszcze silniej obecni w segmencie samochodów elektrycznych dzięki premierze Renault Megane E-Tech elektrycznego i Kangoo Van E-Tech elektrycznego, a także w segmencie C, gdy na rynku zadebiutuje zupełnie nowy model Renault Austral – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.