Komunikat Prasowy
As CTO, Pat Fry will oversee all technical activities in Enstone, and will be responsible for setting the performance
target of the car, defining the technical capabilities and competencies needed and identify future technologies and
disruptors. He will ultimately arbitrate on major performance trade-offs and risks, and set the long term development
strategy to maximise performance within the constraints of the cost cap.
Matt Harman, previously Engineering Director, will now take responsibility for delivering performance and
experiments to the track, structuring the technical organisation and processes, plus growing talents and teams. He
will oversee chassis technical direction and bring to the team his unique experience in chassis / power unit technical
integration and trade-offs. Matt’s background as PU engineer will help strengthen the link to the engine department
at Viry and further optimise PU integration. Matt was recruited from Mercedes in 2018, where he spent 18 years,
covering a wide range of chassis projects.
Laurent Rossi, CEO of Alpine, said: “We are considerably strengthening Alpine F1 Team by having Pat and Matt
at the helm of Engineering in Enstone. Pat is one of the most experienced engineers in Formula 1, while Matt’s drive
and expertise will prove critical in extracting the full potential of our race cars, thanks in particular to his unique
expertise combining chassis and engine development.”
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.