Komunikat Prasowy

Udostępnij

Grupa Renault przekracza w 2021 r. wyznaczone cele i przyspiesza realizację strategii Renaulution

Wyniki finansowe za rok 2021 zdecydowanie przekroczyły zakładane cele: • Marża operacyjna w 2021 roku: 3,6% (w porównaniu do zakładanych 2,8%, podobnie jak w pierwszym półroczu 2021) - dwa lata wcześniej niż przewidywał plan Renaulution, zgodnie z którym Grupa miała osiągnąć marżę operacyjną powyżej 3% w 2023 roku • Free cash flow (FCF) sektora samochodowego przed uwzględnieniem zmiany zapotrzebowania na kapitał obrotowy: 1,6 miliarda euro (w porównaniu z zakładanym dodatnim FCF w sektorze samochodowym)

Wyniki finansowe za rok 2021 zdecydowanie przekroczyły zakładane cele:

• Marża operacyjna w 2021 roku: 3,6% (w porównaniu do zakładanych 2,8%, podobnie jak w pierwszym półroczu 2021) - dwa lata wcześniej niż przewidywał plan Renaulution, zgodnie z którym Grupa miała osiągnąć marżę operacyjną powyżej 3% w 2023 roku

• Free cash flow (FCF) sektora samochodowego przed uwzględnieniem zmiany zapotrzebowania na kapitał obrotowy: 1,6 miliarda euro (w porównaniu z zakładanym dodatnim FCF w sektorze samochodowym)


Grupa osiąga z wyprzedzeniem cele planu Renaulution i przyspiesza realizację swojej strategii:

• Plan redukcji kosztów stałych o 2 miliardy euro w porównaniu z 2019 r. został wykonany z rocznym wyprzedzeniem

• Obniżenie punktu martwego o 40% w porównaniu z rokiem 2019 z dwuletnim wyprzedzeniem (początkowy cel zakładał redukcję o ponad 30% na koniec 2023 r.)

• Polityka handlowa Renaulution, która kładzie nacisk na generowanie wartości, a nie na wielkość sprzedaży, przynosi efekty (efekt cenowy + 5,7 punktu w skali roku). Tendencja ta zostanie utrzymana w 2022 roku

• Portfel zamówień Grupy w Europie przekroczył trzymiesięczną sprzedaż dzięki atrakcyjności oferty Renault E-TECH, modelu Arkana, samochodów dostawczych, Dacii Sandero i w 100% elektrycznej Dacii Spring

• W 2022 roku Grupa będzie nadal poprawiała miks produktów i wzbogacała ofertę samochodów wraz z wprowadzeniem na rynek Renault Megane E-TECH, Australa i Dacii Jogger


Wyniki 2021:

• Obroty Grupy: 46,2 miliarda euro, tj. + 6,3% w porównaniu z 2020 rokiem

• Marża operacyjna Grupy: 1,7 miliarda euro, co stanowi 3,6% przychodów – o 2 miliardy euro więcej w porównaniu z 2020 rokiem. W drugim półroczu 2021 roku wyniosła 4,4%

• Marża operacyjna sektora samochodowego1: 507 milionów euro (1,2% obrotów sektora) – wzrost o 1,8 miliarda euro, tj. + 4,4 punktu w porównaniu z 2020 rokiem

• Wynik netto: 967 milionów euro

• Free cash flow operacyjny w sektorze samochodowym1 po uwzględnieniu zmiany zapotrzebowania na kapitał obrotowy: 1,3 miliarda euro, co przyczyniło się do zmniejszenia zadłużenia netto sektora samochodowego o 2 miliardy euro

• W 2021 roku Grupa Renault zrealizowała przyjęte cele CAFE w zakresie zużycia paliwa samochodów osobowych i dostawczych w Europie. Było to możliwe m.in. dzięki dużej sprzedaży modeli E-TECH , które stanowią niemal jedną trzecią noworejestrowanych samochodów osobowych marki Renault w Europie (w porównaniu z 17% w 2020 roku)


Perspektywy na rok 2022:

Pomimo nadal odczuwalnego wpływu załamania dostaw półprzewodników, zwłaszcza w pierwszym półroczu (łączne straty produkcji samochodów w 2022 roku są szacowane na 300 tysięcy sztuk) i wzrostu cen surowców, Grupa planuje osiągnąć w tym roku:

• marżę operacyjną wyższą lub równą 4%,

• free cash flow operacyjny w sektorze samochodowym wyższy lub równy 1 miliardowi euro.


Średnioterminowe cele planu Renaulution zostały zrealizowane z wyprzedzeniem. Grupa zorganizuje jesienią 2022 roku Capital Market Day.


„Grupa Renault zdecydowanie przekroczyła cele finansowe przewidziane na 2021 rok pomimo braku półprzewodników i wzrostu cen surowców. Pokazuje to tempo i zakres transformacji Grupy, rozpoczętej w ramach realizacji planu Renaulution. Dzięki nieustającemu zaangażowaniu pracowników i korzyściom, jakie daje współpraca w ramach Aliansu, przyspieszamy wdrażanie strategicznych celów, by nasza Grupa mogła stać się wzorcowym podmiotem na rynku pod względem konkurencyjności, technologii i odpowiedzialności” - oświadczył Luca de Meo, CEO Grupy Renault


„Dzięki wynikom osiągniętym w 2021 roku Grupa Renault pokonała decydujący etap w planie naprawczym. Te wyniki to pierwsze sukcesy w realizacji strategii Grupy, która kładzie nacisk na generowanie wartości, a nie na wielkość sprzedaży, a także efekt rygorystycznej dyscypliny finansowej. Pozwoliły nam one stabilnie osiągnąć, z rocznym lub dwuletnim wyprzedzeniem, część celów planu Renaulution. Grupa przyspiesza realizację strategicznych projektów, których jedynym celem jest generowanie wartości dla wszystkich zaangażowanych stron” - oświadczyła Clotilde Delbos, dyrektor finansowa Grupy Renault


Więcej informacji w komunikacie do pobrania.

Filmy

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies