Komunikat Prasowy
Wprowadzone na rynek nowe Megane E-Tech elektryczne jest efektem ponad 10-letniego, doświadczenia Grupy Renault w dziedzinie samochodów elektrycznych, potwierdzonego ponad 10 miliardami kilometrów pokonanych przez 400 tysięcy sprzedanych samochodów. Grupa Renault jest pionierem i liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie.
To doświadczenie skłoniło Grupę Renault do wprowadzenia zupełnie nowych systemów bezpieczeństwa, takich jak Fireman Access i QR kod. Mogą one okazać się przydatne szczególnie dla służb ratunkowych.
Bezpieczeństwo bez kompromisów
Dla zapewnienia bezkompromisowego bezpieczeństwa w Nowym Megane E-Tech elektrycznym zastosowano innowacyjny system Fireman Access, wdrożony w ramach trwającej od ponad dziesięciu lat współpracy pomiędzy Grupą Renault a strażą pożarną. Jest to specjalny system dostępu dla zespołów ratowniczych, pozwalający im na szybkie zalanie środkiem gaśniczym palącego się akumulatora i ugaszenie płomieni w ciągu 5 minut, a nie jak w przypadku samochodu elektrycznego pozbawionego tego systemu – od jednej do trzech godzin. Oprócz tego nowatorskiego rozwiązania samochód posiada łatwo dostępny wyłącznik pod tylną kanapą, pozwalający służbom ratowniczym na odłączenie akumulatora od obwodu wysokiego napięcia w pojeździe.
Druga innowacja – „Kod QR”
Jest to naklejka do skanowania umieszczona na szybach pojazdów. Umożliwia ekipom ratowniczym dostęp do wszystkich informacji technicznych o pojeździe niezbędnych w akcji ratowniczej. Informacje te są zgrupowane w tzw. karcie interwencyjnej. Ekipy ratownicze mogą po dotarciu do uszkodzonego pojazdu zeskanować kod QR i błyskawicznie określić, czy jest to pojazd hybrydowy, hybrydowy typu plug-in czy elektryczny.
Są to w szczególności informacje zawierające dane konstrukcyjne, takie jak umiejscowienie akumulatora trakcyjnego i poduszek powietrznych, strefy umożliwiające szybkie i bezpieczne rozcięcie karoserii itd. To bardzo cenna pomoc na miejscu zdarzenia, która pozwala przyspieszyć działania ratownicze. Można dzięki temu na przykład skrócić czas potrzebny na wydobycie pasażerów z rozbitego pojazdu nawet o 15 minut! To cenne minuty, które mogą zdecydować o czyimś życiu.
Zapoczątkowana przez Grupę Renault formuła udostępniania kart interwencyjnych przyczyniła się też do pozytywnych zmian w sferze bezpieczeństwa drogowego, ponieważ karty te są obecnie wymagane przez organizację Euro NCAP przy przyznawaniu znanych wszystkim gwiazdek. Innowacja w postaci kodu QR pojawi się we wszystkich modelach Grupy Renault na terenie Europy już w tym roku.
Fireman Access i kod QR są częścią systemu „Safety Coach” Renault – całego pakietu rozwiązań zapewniających optymalny poziom bezpieczeństwa użytkownikom samochodów marki. Bezpieczeństwo klientów marki na drogach, ale również pracowników w miejscu pracy stanowi jeden z trzech głównych filarów (wraz z transformacją ekologiczną i integracją społeczną) polityki odpowiedzialności społecznej i środowiskowej (RSE) wdrażanej przez Grupę Renault w ramach planu strategicznego Renaulution.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.