Komunikat Prasowy
"The HYVIA team will move to Rotterdam to take part in this major international event, the World
Hydrogen Summit, with the ambition of reinforcing its links with the local actors of the Dutch hydrogen
sector. The Netherlands is a pioneer country for hydrogen initiatives in Europe and is one of the strategic
markets for HYVIA's development in Europe.”
David Holderbach, CEO HYVIA
HYVIA: a hydrogen ecosystem
HYVIA, a contraction of HY for "hydrogen" and the Latin word VIA for "road", offers a complete and
unique ecosystem of turnkey solutions: three hydrogen vehicles, H2 refueling stations, decarbonized
hydrogen production, maintenance, and fleet management solutions. Advantages of the HYVIA
portfolio of hydrogen-powered light commercial vehicles: zero CO2 emissions*, an increased range of
up to 500 km and a fast-fueling time of 5 minutes. It is composed of a van version with a loading volume
of 12 m³ (Master Van H2-TECH), a minibus that can carry up to 15 passengers (Master City Bus H2-
TECH) and a chassis cab version with a large volume of 20 m³ (Master Chassis Cab H2-TECH).
Renault Master Van H2-TECH on the road from mid-2022
This big van adapted to the transport of goods and packages, with a loading volume of 12 m3 meets
the needs of companies, large businesses, fleets, and local collectivities. Master Van H2-TECH is
equipped with a 30 kW fuel cell, a 33 kWh battery and tanks containing 6 kg of hydrogen (4 tanks of
1.5 kg).
The first Master Van H2-TECH are expected to be on the road from mid-2022.
* When driving, neither CO2 nor other regulated air pollutants, in accordance with the WLTP
certification.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.