Komunikat Prasowy
Na nowym stanowisku Fabrice Cambolive będzie odpowiadał za działalność marki i będzie przewodniczył Komitetowi Zarządzającemu marki Renault. Do jego głównych zadań należeć będzie opracowanie i wdrożenie planu średnioterminowego Renault obejmującego wszystkie piony marki oraz wprowadzenie na rynek 14 nowych modeli do 2025 roku.
Luca De Meo, dyrektor generalny Grupy Renault i marki Renault powiedział: „Mam pełne zaufanie do Fabrice’a Cambolive’a. Dzięki doskonałej znajomości Grupy i dużemu doświadczeniu w pracy na rynkach zagranicznych może przyspieszyć realizację planu Renaulution w firmie i istotnie przyczynić się do transformacji Renault w markę w 100% elektryczną do 2030 roku, tak aby stała się wiodącym producentem w zakresie nowych źródeł energii i technologii cyfrowych”.
Fabrice Cambolive ma 54 lata i jest absolwentem TBS Education w Tuluzie. Do Grupy Renault dołączył w 1992 roku i przez dwadzieścia lat zajmował różne stanowiska za granicą. Odpowiadał za sprzedaż i marketing w Hiszpanii, Szwajcarii, Niemczech, Rumunii, a także Francji.
Kontynuacją międzynarodowej kariery było powołanie go na dyrektora sprzedaży i marketingu w regionie Eurazji oraz Renault Rosja. W 2015 roku został dyrektorem generalnym Renault do Brasil. W 2017 roku objął stanowisko dyrektora ds. operacyjnych w regionie Afryki, Bliskiego Wschodu, Azji i Pacyfiku. Od 2021 roku Fabrice Cambolive był dyrektorem ds. handlowych i operacyjnych marki Renault. Odpowiadał za wdrożenie strategii Renaulution na wszystkich rynkach i zmianę modelu biznesowego marki.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.