Komunikat Prasowy
David Durand zastępuje na tym stanowisku Milesa Nürnbergera, który odchodzi z firmy z powodów osobistych i zamierza realizować inne projekty zawodowe.
***
David Durand (49) jest absolwentem École supérieure de design (Wyższej Szkoły Designu) Strate Collège w Paryżu. Rozpoczął pracę w Grupie Renault w 1997 r. jako projektant nadwozi. W 1999 r. powierzono mu zaprojektowanie concept caru Koleos, a w 2002 r. samochodu koncepcyjnego Ellipse.
W latach 2002-2009 David Durand pracował w podległych centrach projektowych w Barcelonie (Hiszpania), Seulu (Korea Południowa) i Sao Paulo (Brazylia). Jako osoba z międzynarodowym doświadczeniem w 2011 r. został dyrektorem designu gamy Global Access. Przyczynił się wtedy do rozwoju projektu Design to Cost i sukcesu marki Dacia.
W 2020 r. został dyrektorem ds. designu nadwozi Dacii i brał udział w projekcie Bigster Concept, który ucieleśnia ewolucję marki.
11 maja David Durand objął stanowisko dyrektora ds. designu marki Dacia i dołączył do zarządu jednostki organizacyjnej (BU) Dacia & Łada. David Durand dorastał w kreatywnym świecie – jego rodzice byli architektami. Pasjonuje się zabytkowymi samochodami, renowacją motocykli, sztuką współczesną i architekturą, jest także zapalonym żeglarzem. Dwukrotnie przepłynął Atlantyk.
„Cieszę się, że będę mógł współpracować z Davidem, aby sprostać wyzwaniom związanym z mobilnością jutra. Jego bogate doświadczenie, kreatywność, innowacyjność i zmysł biznesowy cieszą się powszechnym uznaniem, zarówno naszego kierownictwa, jak i branży motoryzacyjnej. Pragnę również podziękować Milesowi za jego wkład i pracę z zespołami".
Laurens van den Acker, dyrektor designu Grupy Renault
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.