Komunikat Prasowy
LEGENDA RAJDU ODCZYTANA NA NOWO
Zainspirowana legendarną Alpine A110, która uczestniczyła w edycji Tour de Corse w 1975 roku, ta nowa limitowana seria wyróżnia się kultowym designem i zdecydowanie sportowym wnętrzem. Zbudowana z myślą o udziale w rajdach Alpine A110 Tour de Corse 75 łączy zwinność i osiągi dzięki sportowo zestrojonemu zawieszeniu w połączeniu z silnikiem o imponującej mocy 300 KM, dzięki czemu każdy może poczuć się jak uczestnik Tour de Corse 1975, rajdu 10 000 zakrętów.
Żółte nadwozie kontrastuje z czarną maską silnika i dachem. To kultowe dwukolorowe malowanie uzupełniają czarno-białe elementy graficzne, charakterystyczne dla "Tour de Corse 75". Podpis "Tour de Corse 75" umieszczony na lewym przednim błotniku jest uzupełniony emblematycznym wzorem na drzwiach oraz białą obwódką na masce, a nr 7 subtelnie umieszczony z tyłu nawiązuje do rajdowej Berlinette. Fotele kubełkowe Sabelt® Racing z wyhaftowanym napisem: „Tour de Corse 75” mogą być wyposażone w 6-punktowe pasy bezpieczeństwa. Dodatkowego indywidualnego charakteru nadają błyszczące, białe 18-calowe obręcze kół GT Race i pomarańczowe zaciski hamulcowe Brembo®.
Powstanie tylko 150 egzemplarzy ekskluzywnego Alpine A110 Tour de Corse 75. Każdy z nich posiada tabliczkę „limited edition” z wybitym numerem egzemplarza.
Ta limitowana edycja będzie również wyposażona w nowy system multimedialny Alpine z AndroidAuto™ i Apple Carplay™. W Polsce limitowaną edycję Alpine A110 Tour de Corse 75 będzie można zarezerwować od 21 czerwca w cenie 360 900 zł brutto.
HISTORIA NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI
Ta limitowana edycja Alpine A110 Tour de Corse 75 nawiązuje do kultowego pojazdu, który poruszał się po legendarnej korsykańskiej asfaltowej trasie. Ekscytującą historię edycji z 1975 roku można teraz poczuć za kierownicą tej limitowanej serii.
Stworzony w 1956 roku Tour de Corse jest jednym z najbardziej emblematycznych wydarzeń w sportach motorowych, szczególnie w rajdach. W 1967 roku zawody zostały włączone do Rajdowych Mistrzostw Francji, a 1973 roku stały się francuską rundą Rajdowych Mistrzostw Świata. Dwa lata później 77 załóg wystartowało na korsykańskim asfaltacie, ale tylko 22 z nich dojechało do mety, co jest wyraźnym dowodem na trudności rajdu.
Alpine A110 i Lancia Stratos HF toczyły zaciętą walkę o zwycięstwo aż do ostatniego odcinka specjalnego. Przed nim różnica wynosiła od 5 do 30 sekund straty do A110. Finalnie od najwyższego stopnia podium Alpine dzieliły trzydzieści dwie sekundy.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.