Komunikat Prasowy

Udostępnij

Grupa Renault kontynuuje politykę sprzedaży, która kładzie nacisk na wytwarzanie wartości poprzez odnawianie i elektryfikację gamy produktów

● W pierwszej połowie bieżącego roku Grupa Renault sprzedała na całym świecie 1 000 119 samochodów, czyli o 12,0% mniej w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku (z wyłączeniem Rosji), co było efektem kryzysu na rynku półprzewodników oraz zakończenia przez Grupę działalności w Federacji Rosyjskiej.

● Grupa Renault konsekwentnie wprowadza w życie politykę sprzedażową, która kładzie nacisk na generowanie wartości i zwiększanie udziału najbardziej rentownych kanałów sprzedaży. Na pięciu głównych europejskich rynkach (we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech i Wielkiej Brytanii) udział sprzedaży do klientów indywidualnych wzrósł do 66% w porównaniu z 53% w pierwszej połowie 2021 roku.

● Marka Renault dynamicznie rozwija się na rynku zelektryfikowanych samochodów: w pierwszej połowie bieżącego roku gama E-Tech (samochody elektryczne i hybrydowe) zdobyła aż 36% udziału w sprzedaży samochodów osobowych w Europie w porównaniu z 26% udziału w poprzednim roku. Sprzedaż marki Renault w segmencie C wzrosła o 12% w porównaniu z pierwszym półroczem 2021 roku, na co złożył się przede wszystkim sukces Arkany (ponad 40 tys. sprzedanych sztuk w bieżącym roku) oraz ogromna popularność wersji E-Tech (HEV), które zdobyły 59% udziału w sprzedaży.

● W rankingu sprzedaży do klientów indywidualnych w Europie Dacia uplasowała się na trzecim miejscu, a jej wzrost najlepiej ilustruje liczba nowo zarejestrowanych samochodów, która jest wyższa o 5,9% w porównaniu z wynikiem za pierwsze półrocze 2021 roku. Na sukces sprzedażowy marki złożyły się przede wszystkim wyniki modeli Dacia Sandero, który po raz piąty cieszył się największą popularnością wśród klientów indywidualnych w Europie oraz Dacia Duster, czyli najczęściej wybieranego SUV-a przez klientów indywidualnych w Europie, i to niezmiennie od 2018 roku.

● Dynamicznie rozwija się marka Alpine, której rejestracje wzrosły o ponad 70% po rekordowym 2021 roku. Trwa jej międzynarodowa ekspansja - marka została wprowadzona na rynek w Słowenii i Czechach, a w połowie roku zadebiutowała w salonach nowa gama A110, na którą złożono w tym okresie dwukrotnie więcej zamówień.

● Na dzień 30 czerwca 2022 roku portfel zamówień Grupy w Europie utrzymuje się na wysokim poziomie, który odpowiada 4,1 miesiąca. Dużym zainteresowaniem klientów cieszy się Megane E-Tech elektryczny. Potwierdzeniem jest 20 tys. zamówień złożonych w ciągu zaledwie czterech miesięcy. Dacia Spring utrzymała swoją pozycję na rynku w pełni elektrycznych samochodów. W pierwszej połowie roku liczba miesięcznych zamówień tego modelu przekroczyła 5 tys., a do końca czerwca 2022 roku Dacię Jogger zamówiło aż 50 tys. klientów.

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies