Komunikat Prasowy

Udostępnij

WYNIKI SPRZEDAŻY ZA PIERWSZE PÓŁROCZE 2022 – DACIA ODNOTOWAŁA DALSZY WZROST ORAZ UMOCNIŁA SWOJĄ POZYCJĘ NA PODIUM NAJLEPIEJ SPRZEDAJĄCYCH SIĘ MAREK W SEGMENCIE KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH W EUROPIE

• Pomimo problemów z dostawami podzespołów, sprzedaż Dacii wzrosła o 5,9% w porównaniu do pierwszej połowy 2021 roku. Do końca czerwca 2022 roku zarejestrowano 277 995 nowych samochodów. Za ten wynik odpowiada sukces bestsellerowych modeli: Sandero (112 000 sztuk, +1,8% w porównaniu do pierwszego półrocza 2021) i Dustera (99 000 sztuk, +5,5% w porównaniu do pierwszego półrocza 2021) oraz dwóch nowych modeli: Springa (20 000 sztuk) i Joggera (21 700 sztuk). Dzięki temu Dacia jest jedyną europejską marką spośród 20 największych marek na europejskim rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, która odnotowała wzrost.

• Dacia umocniła swoją pozycję w Europie, gdzie zajmuje trzecie miejsce pod względem sprzedaży dla klientów indywidualnych.


Sandero pozostaje od 2017 roku najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klientów indywidualnych w Europie, a Duster umocnił swoją pozycję najlepiej sprzedającego się SUV-a od 2018 roku.

Te wyniki marka zawdzięcza pozyskaniu nowych klientów i niezwykle wysokiej lojalności obecnych klientów wobec marki (76% nabywców Dacii wcześniej posiadało samochód innej marki, a 64% właścicieli Dacii kupiło ponownie samochód tej marki)1.


Sukces nowych modeli potwierdza większa liczba zamówień niż rejestracji.

Dacia Spring, w 100% elektryczny samochód miejski, sprawia, że elektryczna mobilność jest bardziej dostępną dla wszystkich. W pierwszej połowie roku średnia liczba zamówień tego modelu wynosiła ponad 5000 sztuk miesięcznie.

Nowa Dacia Jogger – 5- lub 7-miejscowy samochód rodzinny – sprzedała się w ponad 50 000 egzemplarzy w pierwszym półroczu 2022.


• W Polsce udział Dacii w segmencie sprzedaży do klientów indywidualnych Dacii wzrósł o 0,5%.


• Dacia trzecią najlepiej sprzedającą się marką na polskim rynku samochodów osobowych w sprzedaży do klientów indywidualnych.


• Na rynku indywidualnych zakupów samochodów osobowych Dacia Duster została najlepiej sprzedającym się SUV-em w czerwcu 2022 roku.


• Całkowicie nowa Dacia Jogger z ponad 65-procentowym udziałem w sprzedaży wersji 7-osobowych i 80-procentowym udziałem w sprzedaży silników dwupaliwowych benzyna-LPG (ECO-G).


• 15 czerwca została również zaprezentowana nowa identyfikacja wizualna, która zostanie wprowadzona we wszystkich modelach marki. Zamówienia są przyjmowane od 16 czerwca, a pierwsze samochody trafią do salonów w czwartym kwartale 2022 roku.


SPRZEDAŻ DACII W 2022 ROKU WZROSŁA

o 5,9% w stosunku do poprzedniego roku do poziomu 277 885 sztuk, pomimo silnego spadku na rynku, ciężko dotkniętym pandemią i kryzysem w dostawach komponentów elektronicznych. Dacia zwiększyła udział w rynku w krajach, w których jest sprzedawana o 0,8 p. do 3,9% na rynku zniżkującym o 14,6%.


Do umocnienia pozycji Dacii przyczynił się w szczególności sukces nowej gamy. W pierwszej połowie 2022 roku Dacia umocniła swoją pozycję trzeciej najlepiej sprzedającej się marki na europejskim rynku samochodów osobowych w sektorze klientów indywidualnych.


Dacia znalazła się na podium marek o największej sprzedaży samochodów osobowych dla klientów indywidualnych we Francji (drugie miejsce), Rumunii (pierwsze miejsce), Włoszech (trzecie miejsce), Portugalii (pierwsze miejsce), Polsce (trzecie miejsce), Chorwacji (trzecie miejsce), Czechach (trzecie miejsce) i na Węgrzech (trzecie miejsce). Niewiele brakowało, by stanęła na podium w Hiszpanii (gdzie finalnie zajęła czwarte miejsce) i Belgii (również czwarte miejsce). W porównaniu do pierwszej połowy 2021 roku marka przesunęła się o cztery miejsca do góry w Niemczech (dziewiąte miejsce), gdzie jest drugą marką pod względem największego wzrostu na tamtejszym rynku samochodów osobowym dla klientów indywidualnych.

Poza Europą Dacia utrzymuje pozycję lidera w Maroku.


Zamówienia na Dacię Spring oraz modele z silnikiem ECO-G (dwupaliwowe – benzynowe i LPG) stanowią niemal połowę wszystkich zamówień (48% zamówień samochodów Dacii poza Europą, z wyłączeniem Maroka). Miks zwiększył się o 7 punktów w porównaniu do pierwszej połowy 2021 roku.


Wzrost sprzedaży Dacii pomimo ostrego pogorszenia sytuacji na rynku potwierdza, że marka wybrała trafne pozycjonowanie zgodnie z filozofią najlepszego stosunku jakości do ceny.

Wersje elektryczne oraz z silnikiem ECO-G odpowiadały za niemal połowę wszystkich zamówień w pierwszym półroczu 2022, co odzwierciedlało dążenie marki do promowania napędów bardziej przyjaznych dla środowiska.


Xavier Martinet, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Dacii


SILNA GAMA ZBUDOWANA NA CZTERECH FILARACH


• Spring: na podium w kategorii w 100% elektrycznych samochodów osobowych w segmencie klientów indywidualnych w Europie2.

• Duster: najlepiej sprzedający się samochód osobowy w Europie w segmencie klientów indywidualnych od 2017 roku.

• Duster: najlepiej sprzedający się SUV w Europie w segmencie klientów indywidualnych od 2018 roku.

• Jogger: najbardziej przystępny 7-osobowy samochód rodzinny na rynku, najczęściej zamawiany z najwyższą wersją wyposażenia (64%).


WYNIKI SPRZEDAŻY W POLSCE


• W Polsce udział Dacii w segmencie sprzedaży do klientów indywidualnych Dacii wzrósł o 0,5%, osiągając 4,65% w porównaniu z pierwszą połową 2021 r.

• Z 5378 zarejestrowanymi pojazdami do końca czerwca 2022 r. (+16% w porównaniu z I poł. 2021 r.) Dacia zajmuje miejsce na podium jako trzecia najlepiej sprzedająca się marka na polskim rynku samochodów osobowych w sprzedaży do klientów indywidualnych.

• Na rynku indywidualnych zakupów samochodów osobowych, Dacia Duster (Prawdziwy SUV) została najlepiej sprzedającym się SUV-em w czerwcu 2022 roku.

• Całkowicie nowa Dacia Jogger, najbardziej przystępny cenowo 7-osobowy samochód rodzinny na rynku (dostępny u naszych dealerów od kwietnia 2022 r.), wykorzystuje swoje wyjątkowe atuty na rynku z ponad 65-procentowym udziałem w sprzedaży wersji 7-osobowych i 80-procentowym udziałem w sprzedaży silników dwupaliwowych benzyna-LPG (ECO-G).



NOWA IDENTYFIKACJA WIZUALNA MARKI


• Czerwiec 2021 roku: zostaje wprowadzona nowa identyfikacja wizualna marki na wszystkich stronach internetowych, w reklamach i broszurach.

• Początek 2022 roku: wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej salonów i serwisów marki (wygląd zewnętrzny) i poprawia widoczności marki Dacia.

• 16 czerwca 2022 roku: otwarcie zamówień na wszystkie modele Dacii (oprócz Lodgy) z nową identyfikacją wizualną (nowy emblemat, logotyp, kolory). Pierwsze dostawy zostaną zrealizowane pod koniec 2022 roku.

• Październik 2022 roku: nowa gama z nową identyfikacją wizualną oraz emblemat Dacia Link zostaną pokazane na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu. Klienci Dacii już teraz mogą oglądać przyszłe modele dzięki funkcji rzeczywistości rozszerzonej w aplikacji Dacia AR, która została pobrana już 12 000 razy.


bit.ly/DaciaAR


1 Dane za 2021 r. dla krajów G5

2 Rejestracje od stycznia do maja 2022 roku w Europie (dane z końca czerwca jeszcze nie są dostępne)

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies