Komunikat Prasowy
Pierwsze, co przychodzi na myśl w kabinie Nowego Megane E-Tech elektrycznego, to panująca w niej cisza. Odnosi się wrażenie podróżowania w dźwiękoszczelnej kapsule. To prawda, że silnik elektryczny jest z natury bardzo cichy, ale wewnątrz Megane E-Tech elektrycznego jesteśmy też doskonale chronieni przed hałasami toczenia.
Za komfortem akustycznym kryje się konkretny patent.
Aby poprawić wyciszenie pojazdu i jednocześnie zwiększyć ilość miejsca między podłogą samochodu a akumulatorem, zastąpiliśmy dwa najcięższe materiały podłogowe nowym rodzajem pianki wygłuszającej. Pokrywa ona całą powierzchnię umieszczonego pod podłogą akumulatora, tak aby zapewnić spójność całej konstrukcji przy jednoczesnym wzmocnieniu wrażenia ciszy w kabinie, co czyni z niej prawdziwą dźwiękoszczelną kapsułę.
Sofiane Amaanan, kierownik projektu rozwoju i innowacji w dziale inżynierii produkcji i prototypów modeli Renault
Zalety innowacyjnego rozwiązania
Nowy system wyciszenia Megane E-Tech elektrycznego posiada kilka zalet:
• poprawa izolacji dźwiękowej wnętrza (-10 dB);
• więcej miejsca dla pasażerów w kabinie;
• zwiększony zasięg dzięki obniżeniu masy samochodu o ponad 3 kg.
Nowy sposób wyciszenia kabiny
Autorzy tego rozwiązania usunęli tradycyjnie stosowane materiały wygłuszające umieszczane pod wykładziną podłogową samochodu, w tym ciężką powłokę z masy żywicznej i zastąpili je pianką tłumiącą nowego typu, chronioną patentem, którą umiejscowiono pod podłogą Nowego Megane E-Tech elektrycznego. Pianka jest idealnie dopasowana od góry do kształtu podłogi, a od dołu do korpusu akumulatora trakcyjnego. Pod wpływem nacisku działa ona jak pochłaniacz drgań zapobiegający przenoszeniu fal akustycznych przez podłogę, czego efektem jest spotęgowane wrażenie ciszy wewnątrz auta.
To innowacyjne rozwiązanie pozwoliło również zmniejszyć grubość podłogi, a tym samym zwiększyć ilość miejsca dla pasażerów w kabinie, oraz obniżyć masę samochodu, co zwiększyło jego efektywność energetyczną, a zarazem jego zasięg.
Szczegółowe informacje
Numer patentu na „smart cocoon”:
Patent numer FR1874186 – Autorzy: Sofiane Amaanan i Charles Zhang
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.