Komunikat Prasowy

Udostępnij

Nowy Megane E-Tech elektryczny: prawdziwa skarbnica innowacyjnych rozwiązań - Odcinek 2: Smart cocoon - patent na izolację dźwiękową

Od blisko 125 lat Renault nieustannie tworzy innowacyjne rozwiązania. Są z nami do dziś, korzystamy z nich każdego dnia i nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Skrzynia biegów z bezpośrednim przełożeniem (1899), automatyczny rozrusznik zamiast korby (1909), pomysł „piątych drzwi” (1961), pilot („plip”) zamykania drzwi na podczerwień (1983), system bezkluczykowego dostępu „hands-free" (2000) itd. Wszystkie te innowacje są autorstwa Renault! W Nowym Megane E-Tech elektrycznym – pierwszym modelu z „Nowej fali” – również nie brak innowacyjnych rozwiązań Renault. W ramach prac projektowych nad modelem i jego platformą złożonych zostało ponad 300 wniosków patentowych! Spośród tych innowacji wybraliśmy siedem, które będziemy prezentować przez całe lato. W drugim artykule Sofiane Amaanan, kierownik projektu rozwoju i innowacji w dziale inżynierii produkcji i prototypów modeli Renault, opowie o tym, jak udało mu się wzmocnić izolację dźwiękową w Megane E-Tech elektrycznym dzięki zastosowaniu nowego „buforowego” materiału, który został pomysłowo umieszczony między podłogą samochodu a akumulatorem trakcyjnym.

Pierwsze, co przychodzi na myśl w kabinie Nowego Megane E-Tech elektrycznego, to panująca w niej cisza. Odnosi się wrażenie podróżowania w dźwiękoszczelnej kapsule. To prawda, że silnik elektryczny jest z natury bardzo cichy, ale wewnątrz Megane E-Tech elektrycznego jesteśmy też doskonale chronieni przed hałasami toczenia.


Za komfortem akustycznym kryje się konkretny patent.


Aby poprawić wyciszenie pojazdu i jednocześnie zwiększyć ilość miejsca między podłogą samochodu a akumulatorem, zastąpiliśmy dwa najcięższe materiały podłogowe nowym rodzajem pianki wygłuszającej. Pokrywa ona całą powierzchnię umieszczonego pod podłogą akumulatora, tak aby zapewnić spójność całej konstrukcji przy jednoczesnym wzmocnieniu wrażenia ciszy w kabinie, co czyni z niej prawdziwą dźwiękoszczelną kapsułę.

Sofiane Amaanan, kierownik projektu rozwoju i innowacji w dziale inżynierii produkcji i prototypów modeli Renault


Zalety innowacyjnego rozwiązania


Nowy system wyciszenia Megane E-Tech elektrycznego posiada kilka zalet:


• poprawa izolacji dźwiękowej wnętrza (-10 dB);

• więcej miejsca dla pasażerów w kabinie;

• zwiększony zasięg dzięki obniżeniu masy samochodu o ponad 3 kg.


Nowy sposób wyciszenia kabiny


Autorzy tego rozwiązania usunęli tradycyjnie stosowane materiały wygłuszające umieszczane pod wykładziną podłogową samochodu, w tym ciężką powłokę z masy żywicznej i zastąpili je pianką tłumiącą nowego typu, chronioną patentem, którą umiejscowiono pod podłogą Nowego Megane E-Tech elektrycznego. Pianka jest idealnie dopasowana od góry do kształtu podłogi, a od dołu do korpusu akumulatora trakcyjnego. Pod wpływem nacisku działa ona jak pochłaniacz drgań zapobiegający przenoszeniu fal akustycznych przez podłogę, czego efektem jest spotęgowane wrażenie ciszy wewnątrz auta.


To innowacyjne rozwiązanie pozwoliło również zmniejszyć grubość podłogi, a tym samym zwiększyć ilość miejsca dla pasażerów w kabinie, oraz obniżyć masę samochodu, co zwiększyło jego efektywność energetyczną, a zarazem jego zasięg.


Szczegółowe informacje

Numer patentu na „smart cocoon”:

Patent numer FR1874186 – Autorzy: Sofiane Amaanan i Charles Zhang


> Obejrzyj drugi odcinek naszej letniej serii wideo <

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies