Komunikat Prasowy
Nowy Austral daje początek trzeciej generacji układu jezdnego Renault z czterema kołami skrętnymi 4CONTROL Advanced. Jest to unikatowe rozwiązanie w tym segmencie aut, zapewniające niezrównany komfort podróżowania, wyjątkową zwrotność i doskonałe właściwości jezdne.
Filippo Mantovani, szef działu dynamiki pojazdów Renault:
Renault wprowadza technologię czterech kół skrętnych w nowej platformie CMF-CD. Dzięki elektronicznej regulacji kąta skrętu tylnych kół można teraz tak dobierać parametry pracy tylnego zawieszenia, aby zapewniało ono optymalne osiągi w każdych warunkach: zwrotność w mieście, zwinność poza miastem i na górskich drogach, stabilność i bezpieczeństwo na autostradzie.
WIĘKSZA PRZYJEMNOŚĆ PROWADZENIA DZIĘKI SKUTECZNIEJSZEJ STABILIZACJI NADWOZIA
Oprócz zawieszenia z czterema kołami skrętnymi Nowy Austral jest także wyposażony w wielowahaczowe tylne zawieszenie. Ich połączone działanie zapewnia lepsze trzymanie się drogi, wyższy komfort podróżowania i wyjątkową stabilność nadwozia w każdej sytuacji. Na drogach o zniszczonej nawierzchni pionowe ruchy tylnych kół są lepiej kontrolowane i zapewniają skuteczniejsze niwelowanie wstrząsów na wybojach, co przekłada się na lepszy kontakt kół z nawierzchnią, wyższy komfort podróżowania i skuteczniejsze wyciszenie kabiny.
Przy większych prędkościach lub podczas pokonywania zakrętów z prędkością powyżej 50 km/h koła tylne skręcają o kąt do 1° w tym samym kierunku co koła przednie. Za sterowanie skrętem tylnych kół odpowiada zamontowany na tylnej osi siłownik, działający w oparciu o sygnały pochodzące z układu wspomagania kierownicy, silnika i układu stabilizacji toru jazdy ESP.
ZWROTNOŚĆ PORÓWNYWALNA Z AUTAMI MIEJSKIMI
Austral, który jest bardzo zwinny i wyjątkowo zwrotny w warunkach jazdy po mieście, doskonale radzi sobie – jak na SUV-a z segmentu C – podczas wykonywania wszelkich manewrów. Jego promień zawracania kół wynosi zaledwie 10,1 m i jest mniejszy niż w przypadku niektórych aut miejskich. Umieszczony na tylnej osi siłownik może skręcić tylne koła Australa o kąt do 5° w kierunku przeciwnym do kół przednich (do 3,5° w poprzedniej generacji układu kół skrętnych), co jest dużym osiągnięciem technicznym.
SPERSONALIZOWANE USTAWIENIA DZIĘKI SYSTEMOWI MULTI-SENSE
Dzięki technologii MULTI-SENSE najnowszej generacji, dostępnej w nowym Australu, kierowca może teraz wzmacniać intensywność wrażeń podczas jazdy według uznania. W zależności od wstępnie zaprogramowanego trybu jazdy – Eco, Comfort lub Sport – możliwe jest w ramach każdego z nich wybranie jednego z 13 dostępnych poziomów ustawień. Ustawienia te wpływają na sposób działania układu jezdnego i pozwalają precyzyjnie dobrać intensywność doznań z jazdy poprzez zmianę siły wspomagania układu kierowniczego, szybkości reakcji układu jezdnego i silnika, kontrolę trakcji oraz kontrolę dynamiki przyspieszeń. Dostęp do systemu jest możliwy z poziomu ekranu OpenR lub poprzez wciśnięcie nowego przycisku w kierownicy, przeznaczonego do tej funkcji.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
NOWE RENAULT AUSTRAL DAJE POCZĄTEK TRZECIEJ GENERACJI UKŁADU JEZDNE...
NOWE RENAULT AUSTRAL DAJE POCZĄTEK TRZECIEJ GENERACJI UKŁADU JEZDNE...
NOWE RENAULT AUSTRAL DAJE POCZĄTEK TRZECIEJ GENERACJI UKŁADU JEZDNE...
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
/content/articles/8019/illustration technique _ 4control advanced de renault austral_.png
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.