Komunikat Prasowy
Swoją nazwę Safrane wziął od specjalnej serii modelu R14 sprzedawanego w Wielkiej Brytanii. Podobnie jak jego poprzednik, Renault 25, Safrane miał imponujące rozmiary, m.in. długość 4,73 m. Model ten oferował bardziej stonowany design oraz bardziej zaokrąglone linie, a we wnętrzu zastosowano deskę rozdzielczą i elementy sterowania inspirowane lotnictwem.
Samochód ten stanowił widoczną zmianę, o której w tamtym czasie zdecydowało kierownictwo Grupy Renault. W momencie premiery klienci mieli do wyboru wykończenia RN, RT i RXE, a wśród elementów wyposażenia dostępne były na przykład elektrycznie regulowane tylne siedzenie, podgrzewana przednia szyba lub opcjonalny GPS z 1995 roku w technologii Carminat, a nawet telefon w wyjątkowej wersji Baccara, która pojawiła się w katalogu w 1993 roku.
Podobnie jak w Renault 25, topowy sedan ma napęd na przednie koła, ale w stosunku do poprzednika nastąpiła istotna zmiana - tylne zawieszenie było niezależne. Wersje wyższej klasy korzystały z hydraulicznych amortyzatorów z automatycznym systemem poziomowania. Samochody zostały również wyposażone w system ABS.
Do wyboru było wiele jednostek napędowych. Najpierw to był ośmiozaworowy, dwulitrowy silnik o mocy 107 KM. Wyższe wersje miały jednostki o pojemności 2,2 litra z ośmioma lub dwunastoma zaworami, oferujące odpowiednio 110 i 138 koni mechanicznych. Najmocniejszy był 3-litrowy silnik V6 o mocy 170 KM. Później pojawił się 2,1-litrowy turbodiesel o mocy 90 KM i 2,5-litrowy o mocy 113 KM.
Nowością, która tchnęła nowe życie w Safrane, była jego wersja V6 Biturbo wypuszczona na rynek w 1993 roku. Samochód został wyposażony w 3-litrowy silnik V6 z podwójną turbosprężarką i mocą ponad 260 KM przy momencie obrotowym 365 Nm. W wersji Quadra z napędem na cztery koła prędkościomierz mógł wskazać prędkość maksymalną równą 250 km/h. Samochód przyspieszał od 0 do 100 km w 7,2 sekundy. Model został dobrze przyjęty na rynku francuskim.
Nowa faza Safrane pojawiła się w 1996 roku. Przód został przeprojektowany a tylne światła przybrały kształt litery „L”. Pojawiły się również nowe nazwy wersji: RTE, RXE i RXT, podczas gdy wersja Baccara stała się wersją Initiale. Pod maską również zaszły zmiany. Renault Safrane było od tego momentu wyposażone w silniki 2-litrowe i 2,5-litrowe o mocach odpowiednio 136 i 164 KM. Pojawił się również nowy 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 113 KM oraz unowocześnienie V6 o mocy 194 KM ze standardową automatyczną skrzynią biegów.
Model ten jest najlepiej zapamiętany dzięki wersji Biturbo i potężnemu silnikowi V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Renault Safrane zostało zastąpione dwa lata później przez niezwykle komfortowego i zaskakującego stylistycznie Vel Satis.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.