Komunikat Prasowy
Wszystko zaczyna się pod koniec szalonych lat dwudziestych. Renault prezentuje Reinastellę w październiku 1928 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu, gdy świat nie zna jeszcze „Czarnego Czwartku” i krachu na giełdzie. Celem jest zastąpienie Renault 40CV. Ten model uosabia prestiż sam w sobie, a liczne pobite rekordy wywierają wrażenie...
Ale "Królowa Billancourt", jak nazywano Reinstallę, była bardzo odważnym modelem. Stała się samochodem, który również naznaczył swój czas i to na więcej niż jeden sposób. Jak była zbudowana ? Dzięki szerokiej osłonie chłodnicy, długiej masce i niższemu podwoziu niż w 40CV Reinastella kusiła konstruktorów nadwozi, którzy mogli dzięki niej wyrazić cały swój talent. W ten sposób powstało wiele stylizacji tego modelu, w szczególności dzięki wielkim nazwiskom, takim jak Binder, Letourneur i Marchand, a nawet Kellner.
Oprócz prestiżu i luksusu samochód był również innowacyjny. W odróżnieniu od modelu 40CV chłodnica znajduje się z przodu, w tym kierunku przesunięto również silnik. To pierwsza rzędowa ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 7,1 litra opracowana przez Renault. Reinastella korzysta również z dziewięciołożyskowego wału korbowego i dwugardzielowych gaźników. Co więcej, ma system tylnego zawieszenia, składający się z dwóch ukośnych resorów wspornikowych współpracujących z poprzecznym resorem piórowym. Pozwala to na osiągnięcie 135 km/h w dużym komforcie. Do tego dochodzi długość 5,4 metra przy wadze 2,7 tony. Taka specyfikacja czyni ten samochód wyjątkowym modelem.
24 października 1929 roku nastąpił krach na giełdzie Wall Street, a świat się załamał. Szybko wpłynęło to na Europę. Kryzys finansowy uderzył w niektórych bardzo zamożnych ludzi, głównych nabywców modelu takiego jak Reinastella. W efekcie zaledwie rok po premierze sprzedaż okazała się słaba, mimo że Reinastelli udało się zauroczyć wyjątkowego klienta: prezydenta Republiki Francuskiej. Za sprawą kryzysu "Królowa Billancourt" w 1934 roku ustąpi miejsca Nervie, modelowi najwyższej klasy, ale bardziej dostosowanemu do nowej rzeczywistości ekonomicznej.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.