Komunikat Prasowy
Renault odnawia swoją gamę elektrycznych pojazdów użytkowych, wprowadzając na rynek Nowe Kangoo Van E-Tech elektryczne i Nowego Mastera E-Tech elektrycznego EV52, które zapewniają użytkownikom jeszcze większą wolność i elastyczność bez żadnych kompromisów. Nowe Renault Master E-Tech elektryczne EV52 jest dostępne w cenie katalogowej od 248 200 zł netto (Platforma Business L2H1, 3,1 T), a Furgon w wersji (L3H2 z DMC 3,5 T) od 286 800 zł netto.
ZNANA PRZESTRONNOŚĆ I WYDAJNOŚĆ MASTERA W WERSJI ELEKTRYCZNEJ Z JESZCZE WIĘKSZYM ZASIĘGIEM
Nowy Master E-Tech elektryczny EV52, czyli duży elektryczny pojazd dostawczy Renault, jest wyposażony w nowy akumulator o pojemności 52 kWh, dzięki czemu jego zasięg w cyklu WLTP zwiększył się do 204 km.
Podobnie jak w Nowym Kangoo Van E-Tech elektrycznym, klasyczny, hydrauliczny układ hamulcowy jest wspomagany przez system ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), który odzyskuje maksymalną ilość energii podczas hamowania.
Tryb Eco – ogranicza maksymalną moc i prędkość, a w połączeniu z oponami o niskich oporach toczenia zapewnia maksymalny zasięg i najwyższy poziom komfortu jazdy.
Master E-Tech w wersji EV52 umożliwia następujące sposoby ładowania:
• ładowarka jednofazowa na prąd zmienny o mocy 7,4 kW przystosowana do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych
• ładowarka 22 kW DC idealna do szybkiego ładowania na publicznych stacjach ładowania, która umożliwia naładowanie akumulatora trakcyjnego w 100% w ciągu 3 godzin.
Po podłączeniu do Wallboxa 7,4 kW akumulator nowego modelu Master E-Tech elektrycznego o pojemności 52 kWh naładuje się do pełna w ciągu 9,5 godzin.
Nowy Master E-Tech elektryczny EV52 jest napędzany silnikiem elektrycznym o wysokiej sprawności energetycznej i mocy 57 kW (odpowiadającej 76 KM). To idealna jednostka do jazdy po mieście i drogach podmiejskich, która wyróżnia się dużą elastycznością.
Nowy Master E-Tech elektryczny 52 kWh będzie dostępny w trzech długościach i dwóch wysokościach w wersjach o masie 3,1 t lub 3,5 t. Wersje furgonu mają pojemność przestrzeni ładunkowej od 8 do 15 m3. Dwie wersje podwozia z kabiną, dostępne w wersjach L2 i L3, są idealne do takich rodzajów zabudów, jak skrzynia, wywrotka lub zabudowy wielkogabarytowe o pojemności do 20 m3.
W pełni elektryczna wersja ma analogiczną przestrzeń ładunkową jak wersja z silnikiem spalinowym, która jest jedną z największych w tej kategorii.
PRODUKCJA W BATILLY WE FRANCJI
Od 1980 roku Master zjeżdża z taśm montażowych należącej do Renault fabryki SoVab w Batilly.
Zakład zatrudnia blisko 2,7 tysiąca pracowników i tworzy pośrednio 5 tysięcy miejsc pracy na rynku lokalnym. 84% dostawców fabryki działa na terenie Francji.
Renault Master, produkowane w zakładzie Renault w Batilly we Francji i od 2009 roku w Kurytybie w Brazylii, jest liderem na rynkach Francji, Polski, Słowenii, Chorwacji, Brazylii i Maroka.
Silnik elektryczny 52 kWh Nowego Mastera E-Tech elektrycznego, jak również ładowarki są produkowane w fabryce Renault w Cléon, we francuskiej Normandii. Akumulatory powstają w fabryce w mieście Flins, a model został elektryfikowany w zakładach w Gretz-Armainvilliers.
1 Maksymalny zasięg w cyklu WLTP.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.