Stories
*** Parametry, które udało się uzyskać dzięki innowacyjnemu systemowi chłodzenia silnika olejem, objętemu dwoma wnioskami patentowymi.
Układ napędowy montowany w Nowym Megane E-Tech elektrycznym został opracowany w całości przez Alians. Układ, produkowany w Japonii dla Nissana i we Francji dla Renault (w zakładzie w Cléon), charakteryzuje się optymalną wydajnością przy zapewnieniu charakterystycznej dla elektrycznego napędu przyjemności jazdy, w szczególności dzięki natychmiastowym, dynamicznym i płynnym przyspieszeniom.
Aby zapewnić silnikowi elektrycznemu wysoką wydajność, należy go wyposażyć w bardzo skuteczny układ chłodzenia. W tym celu opracowaliśmy wraz z kolegami z Japonii i z zakładu w Cléon dwa innowacyjne rozwiązania objęte wnioskami patentowymi. Pierwsze z nich dotyczy olejowego układu chłodzenia silnika synchronicznego z uzwojonym wirnikiem. Polega na rozmieszczeniu w strategicznych punktach silnika dysz zraszających, które jednocześnie chłodzą uzwojenia stojana i wirnika. Drugie rozwiązanie wykorzystuje dynamikę wirnika dzięki układowi gwiaździstych pierścieni zwiększających skuteczność chłodzenia silnika poprzez rozpryskiwanie oleju w kierunku wiązek uzwojenia stojana.
Fabrice Bernardin, kierownik zespołu ds. e-technologii w dyrekcji ds. inżynierii Renault
Zalety wprowadzonych innowacyjnych rozwiązań
Nowy system chłodzenia olejem silnika synchronicznego z uzwojonym wirnikiem montowany w Nowym Megane E-Tech elektrycznym posiada kilka zalet:
• zwiększona sprawność dzięki rozmieszczeniu w strategicznych punktach 4 dysz zraszających uzwojenie w odpowiednio dobranych miejscach i równoczesnemu chłodzeniu wirnika (części obrotowej) i stojana (części nieruchomej) silnika elektrycznego;
• bardziej zwarta budowa silnika, którego masa została zmniejszona o 33% w porównaniu do silników elektrycznych poprzedniej generacji, i mniejsze zużycie energii dzięki zmniejszonej masie;
• przyjemność prowadzenia: bardziej dynamiczne i płynne ruszanie z miejsca i przyspieszenie w każdej sytuacji, dostępna pełna moc silnika przy długotrwałym obciążeniu, nawet przy dużej prędkości podczas jazdy autostradą.
Nowy sposób chłodzenia silnika
Wyposażony w nowy system chłodzenia olejem silnik Megane E-Tech elektrycznego jest utrzymywany w optymalnej temperaturze dzięki połączeniu prostych i skutecznych rozwiązań technicznych: zraszania olejem dokładnie określonych stref silnika oraz zoptymalizowanego obiegu oleju.
Te innowacyjne rozwiązania, chronione patentami, umożliwiły zaprojektowanie silnika elektrycznego o bardziej kompaktowej budowie, ultra wydajnego i gwarantującego dużą przyjemność prowadzenia.
> Obejrzyj czwarty odcinek naszej letniej serii wideo
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.