Komunikat Prasowy
Od lat promujemy bezpieczne zachowania na drodze i mogę powiedzieć, że bezpieczeństwo jazdy zawsze się opłaca, bo może uchronić zdrowie, a nawet życie własne, najbliższych i innych uczestników ruchu. Zmiany zaostrzające kary mogą zmobilizować wielu kierowców do zachowania większej ostrożności – mówi Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
Prowadzone między innymi w Warszawie pomiary prędkości chwilowej pokazują, że kierowcy w większości nie przestrzegają przepisów. Z podsumowania za 2021 rok wynika, że prawie 60% zarejestrowanych pojazdów przekraczało dopuszczalną prędkość. Spośród nich ponad 30% przekroczyło dozwoloną prędkość o 21-50 km/h*. Każde 10 km ponad limit zwiększa ryzyko ciężkich obrażeń, przede wszystkim niechronionych uczestników ruchu – dodaje Adam Bernard.
Warto też przypomnieć, jak powinien zachowywać się kierowca, dojeżdżając do przejścia dla pieszych. Zawsze zwolnić i ustąpić pieszemu, którego zamiar przejścia jest dla niego rozpoznawalny. Również pieszy musi zachować ostrożność i sygnalizować zamiar wejścia na pasy, czyli na przykład patrzeć w kierunku przejścia i monitorować sytuację na drodze – wyjaśnia dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
Manewr, który nie jest mocną stroną wielu kierowców, to wyprzedzanie. Często dochodzi do niego w miejscach niedozwolonych oraz w sytuacjach, w których jest to bardzo niebezpieczne. Wiele osób mimo posiadania prawa jazdy nie zdaje sobie sprawy, że do wyprzedzania nie jest potrzebna zmiana pasa ruchu i ma ono miejsce również wtedy, gdy jedynie przejeżdżamy obok pojazdu poruszającego się sąsiednim pasem w tym samym kierunku co my.
Już od 17 września wchodzą w życie przepisy, zgodnie z którymi wszyscy kierowcy, którzy nie uczą się na własnych błędach i popełniają na drodze te same wykroczenia, będą musieli liczyć się z surowszymi karami. Jeżeli bowiem w ciągu dwóch lat po raz drugi popełnimy za kierownicą to samo wykroczenie, otrzymamy mandat o podwójnej wysokości kwoty przewidzianej w taryfikatorze.
*
https://zdm.waw.pl/wp-content/uploads/2019/10/Raport_podsumowujacy_II_2021_ZDM_Warszawa_20220309.pdf
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.